شناسهٔ خبر: 29515402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بین الملل دفتر نشر آثار رهبر انقلاب:

درآمدزایی و اشتغال دو مشخصه مهم گردشگری در اقتصاد مقاومتی است

پاک آئین گفت: سالانه ۲۷ میلیون گردشگر به مشهد سفر می‌کنند که از این تعداد سه میلیون را گردشگران خارجی تشکیل می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «محسن پاک آئین» امروز در پیش سمینار همایش بین المللی "فقه گردشگری" که در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب تأکید دارند که گردشگری یکی از ظرفیت‌های اقتصادی برای اشتغال زایی و درآمدزایی در کشور است.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این‌که گردشگری مذهبی از نگاه رهبر انقلاب بارها مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: سالانه ۲۷ میلیون گردشگر به مشهد سفر می‌کنند که از این تعداد سه میلیون را گردشگران خارجی تشکیل می دهند. 

پاک آئین خاطرنشان کرد: امروزه سیر گردشگری به سمت گردشگری پاک پیش می‌رود و این تنها مختص کشور ما نیست، گردشگری پاک، گردشگری مبتنی بر غدای حلال است؛ می‌توانیم ایران را به مقصد سفرهای پاک و مبتنی بر دین تبدیل کنیم. 

سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان با بیان این‌که مجاورت آذربایجان شرقی با چند کشور خارجی، فرصت مناسبی برای رونق گردشگری است، یادآور شد: اگر توریسم درمانی در استان‌های همجوار با کشورهای خارجی ساماندهی شود، می‌تواند یکی از منابع اصلی درآمد استان‌ها شود. 

وی درآمدزایی و اشتغال زایی دو مشخصه مهم گردشگری در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: طبق آمارهای معتبر سایت‌های گردشگری، صنعت گردشگری درآمدزا بوده به طوری که سود مالی حاصل از آن مبلغ بسیار زیاد است.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: طبق آمار جهانی نزدیک به  ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا در صنعت گردشگری شاعل شدند، به عبارتی با ورود هر گردشگر به کشور، ۹ شغل ایجاد می‌شود. 

نظر شما