شناسهٔ خبر: 29511381 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

مدیرکل دفتر مديريت مصرف و ارتقاي بهره‌وري آب و آبفای وزارت نیرو:

نگرانی وزارت نیرو نادیده‌گرفتن الگوی مصرف در مدارس است

مدیرکل دفتر مديريت مصرف و ارتقاي بهره‌وري آب و آبفای وزارت نیرو، با اشاره به نگاه انتقادي بخش آب به مصوبه رایگان شدن هزينه مصرفي آب مدارس گفت: این نگرانی بیشتر به فرهنگ‌سازي در رعايت الگوي مصرف آب در مدارس کشور توجه دارد.

صاحب‌خبر -

"بنفشه زهرایی" در گفت‌وگو با  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت‌نیرو (پاون)  افزود: بر اساس آمار، ميزان آب مصرفي در مراکز آموزشي دولتي شامل تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي در سال 96 در کل کشور 140 ميليون متر مکعب بوده است.
وی با اشاره به تبصره قانون بودجه سال 97 که «کليه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزينه مصرفي آب در سقف يکصد ميليارد ريال و با رعايت الگوي مصرف معاف مي‌باشند»، اضافه کرد: در اين راستا وزارت نيرو طي مکاتباتي، دستورالعمل را به تمامی شرکت‌هاي تابعه که وظيفه اجرا را برعهده دارند، ابلاغ نموده است و شرکت‌هاي آب و فاضلاب آماده اجراي اين مصوبه هستند.
مدیرکل دفتر مديريت مصرف و ارتقاي بهره‌وري آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: بر اساس ماده 2 این دستورالعمل، سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف يک‌ماه از ابلاغ دستورالعمل فوق، فهرست اسامي مدارس دولتي را جهت اجرا به وزارت نيرو(شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور) اعلام نمايد که تاکنون محقق نشده است.
زهرایی تاکید کرد: طبق تمهيدات و اقدامات صورت گرفته در شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي، پس از دريافت اطلاعات مورد نياز از وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل مذکور به سرعت قابل پياده‌سازي خواهد بود.
مدیرکل دفتر مديريت مصرف و ارتقاي بهره‌وري آب و آبفای وزارت نیرو یادآور شد: در دستورالعمل پیش‌گفته، الگوي مصرف آب مدارس به ميزان 160 ليتر براي هر نفر در ماه تعيين شده که براي مدارس واقع در مناطق مواجه با تنش آبي، اين ميزان به 120 ليتر براي هر نفر در ماه و براي مدارس واقع در مناطق بحراني از منظر تامين آب شرب به ميزان 90 ليتر براي هر نفر در ماه در نظر گرفته شده است.

نظر شما