شناسهٔ خبر: 29507411 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقابله با تهدید‌های جنگ نرم مهمترین مأموریت بسیج دانش آموزی/ تفکر بسیجی از بسیجی بودن مهمتر است

کاظمی گفت: تفکر بسیجی داشتن و حمایت از آرمان‌های دستاوردهای انقلاب از بسیج بودن مهم‌تر است.

صاحب‌خبر -
مقابله با تهدید‌های جنگ نرم مهمترین مأموریت بسیج دانش آموزی/ تفکر بسیجی از بسیجی بودن مهمتر استبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین اجلاسیه کنگره ملی هم فکری بسیج دانش‌آموزی با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش علی صابرماهانی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و جمعی دیگر از مسئولان جدید صبح امروز در محل مجلس قدیم برگزار شد.

بسیج معجزه انقلاب است

در این مراسم کاظمی با اشاره به اینکه بسیج معجزه انقلاب است و دستاوردهای آن را باید حفاظت و حراست کنیم اظهار کرد: داشتن تفکر بسیجی از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید با حفظ قداست مفهوم آن را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین مأموریت بسیج دانش‌آموزی مقابله با تهدیدات جنگ نرم است که در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ما نفوذ کرده است بنابراین ضرورت توانمندسازی در برابر این  تهدیدات الزامی است.

کاظمی با اشاره به اینکه برای مشارکت تشکل‌ها در سند تحول بنیادین برنامه‌هایی در نظر گرفتیم، گفت: حساس بودن دانش‌آموزان نسبت به نظام تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار گیرد و باید بیشترین تلاش را داشته باشیم تا سهم تشکل‌های دانش‌آموزی در این برنامه‌ها مشخص شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش جریان‌سازی فرهنگی را عاملی مهم در تبیین ارزش‌ها دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی که در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند اغلب به دلیل کمرنگ شدن جایگاه قرآن در زندگی است.

همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی برای حمایت از کالای ایرانی

وی توسعه مهارت‌های زندگی و فضایل اخلاقی را از دیگر موارد مؤثر در توسعه فرهنگ بسیجی و مبارزه با دشمن  برشمرد و گفت: توجه به شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی از دیگر برنامه‌هایی است که باید به آن توجه کنیم و برای تحقق آن در مدارس برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم و در این زمینه از وضعیت تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه بسیج کمک‌های قابل توجهی دریافت کردیم.

کاظمی با اشاره به اینکه 550 دانش‌آموزان در سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضور داشتند، گفت: 36 هزار شهید دو هزار و 500 آزاد و سه هزار جانباز در طول سال‌های دفاع مقدس  تقدیم کشور شد و فرهنگ بسیجی به توسعه ارزش‌هایی چون ایثار و شهادت، از خودگذشتگی و ولایت‌مداری کمک بسزایی می‌کند.

انتهای پیام /

نظر شما