شناسهٔ خبر: 29512844 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

تفکر بسیجی از خود بسیجی مهم‌تر است

خبرگزاری میزان- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در عرصه دفاع مقدس حضور داشته‌اند،۳۶ هزار نفر از آن‌ها به شهادت رسیده‌اند، ۲۵۰۰ دانش‌آموز آزاده و ۳ هزار دانش‌آموز جانباز هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پنجمین کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، گفت: «یکی از نعمت‌های ارزشمند و بی‌بدیل الهی که از انفاس قدسی امام (ره) بر نظام جمهوری اسلامی اعطا شد، بسیج بود.»

وی ادامه داد: بسیج معجزه انقلاب است و امروز تمام دستاورد‌های حفاظت و حراست از آنچه امروز در اختیار ماست، در عرصه‌های مختلف مدیون وجود این تفکر است؛ تفکر بسیجی از خود بسیجی مهم‌تر است، زیرا که به بسیج قداست می‌دهد و باید مواظبت کنیم که بسیج را از تفکر بسیجی جدا نکنند.

کاظمی خطاب به دانش‌آموزان بسیجی اضافه کرد: مستقیم‌ترین و بهترین راه برای سعادت در دنیا و آخرت همین مسیری است که شما طی می‌کنید.

وی افزود: اگر به تاریخ بسیج دانش‌آموزی برگردیم به عظمت این سازمان بیشتر پی می‌بریم اولا در ایام جنگ و در دوران طلایی، ارزشمند و پرافتخار دوران دفاع مقدس به گواه تاریخ، بیشترین حضور را نوجوانان داشتند؛ ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در عرصه دفاع مقدس حضور داشتند که ۳۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند و ۲۵۰۰ نفر، آزاده و ۳ هزار نفر به مقام جانبازی نائل شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز نیز حضور مؤثر بسیج دانش‌آموزی در عرصه مقابله با تهدید‌های نرم دشمن، برای ما امید آفرین و برای دشمنان، یأس‌آور است.

وی گفت: در کنار مأموریت اصلی بسیج دانش‌آموزی، ماموریت‌های دیگری انتظار می‌رود، که اشاره خواهم کرد که یکی از آنها، تأمین منابع انسانی، شایسته، مؤمن، متدین و انقلابی و کارآمد برای نظام جمهوری اسلامی است؛ دانش آموزانی که با تفکرات عمیق، همه جانبه، قدرت نقد خلاقانه دارند و به تربیت دانش آموزان شجاع، مدیر و مدبر می‌پردازند.

کاظمی اضافه کرد: بسیج دانش‌آموزی یقینا مرکز بسط و نشر همه تفکراتی که نظام و انقلاب از آن نشأت گرفته است یعنی فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ ولایت مداری، فرهنگ معنویت و خدا محوری و فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار را باید نشر دهد و شما الگو‌های این تفکرات و فرهنگ هستید؛ یکی از کارکرد‌های بسیج دانش‌آموزی این است که الگو‌های تراز جمهوری اسلامی ایران به جامعه ارائه دهد.

کاظمی به فعالیت‌های که در آن‌ها بسیج دانش‌آموزی می‌تواند به خوبی ایفای نقش کند، اشاره کرد و گفت: «مهم‌ترین مأموریت آن، مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن است که در تمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و به ویژه اقتصادی ورود کرده است و اگر قرار باشد در این عرصه‌ها موفق باشیم باید توانمندی خودمان را افزایش دهیم و توانمندی در عرصه‌های معنوی و بصیرت و در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و طلایه داری در عرصه‌های علمی از مهمترین ابزار است.

وی ادامه داد: مأموریت دیگر، حساس بودن همه دانش آموزان در حوزه تحولاتی است که در نظام تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد؛ آموزش و پرورش مهمترین مأموریت خود را تحقق سند تحول بنیادین قرار داده است و بیشترین تلاش را وجهه همت خود قرار داده است و انتظار می‌رود تا سهم و نقش بسیج دانش‌آموزی در تحقق این مأموریت مشخص شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: ما به دنبال ارائه الگو برای مشارکت تشکل‌ها در تحقق سند تحول بنیادین هستیم.

وی افزود: مأموریت دیگر، جریان‌سازی‌های فرهنگی است که می‌توانید کمک کنید و هنوز کار‌های زیاد در ابعاد مختلف مانند توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت داریم که می‌توانیم انجام دهیم؛ تمام آسیب‌های اجتماعی که در خانواده بسط و نشر پیدا کرده است نتبجه کمرنگ شدن عمود دین یعنی قرآن در زندگی است.

کاظمی ادامه داد: مورد بعدی توسعه مهارت‌ها برای زندگی سالم، درست، توسعه فضائلی اخلاقی و ایجاد روحیه امید و نشاط است؛ دشمن تلاش می‌کند با فشار بر مردم روحیه یأس را به وجود آورد.

وی گفت: جریان‌سازی‌های فرهنگی خیلی مهم است، در جهت شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی نیاز به جریان‌سازی عمیق داریم یا در جهت فرهنگ حجاب و عفاف باید فعالیت کرد؛ البته امسال در تمام مدارس ابتدایی نمایشگاه‌های حجاب و عفاف را برگزار کردیم؛ همچنین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و نهضت حفظ قرآن از جمله برنامه‌هایی است که دنبال آن هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: استراتژی در وزارت آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت تشکل‌ها به ویژه بسیج دانش‌آموزی است و در جلسات متعدد تأکید کردیم مأموریت ما به ویژه در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را تشکل‌ها بهتر می‌توانند عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما