شناسهٔ خبر: 29498512 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو خبرگان رهبری:

مباحث علمی منشأ اختلاف میان شیعه و سنی نیست

​نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مباحث علمی منشأ اختلاف میان شیعه و سنی نیست، گفت: مباحث علمی بر پایه برهان، عقل و دلیل بنا شده، بنابراین سبب اختلاف و افتراق نخواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «هادی ملکوتی‌» شب گذشته در جمع طلاب مدارس علمیه تبریز با اشاره به تأکید و سیره علمای اسلام در خصوص مسأله وحدت امت اسلامی اظهار داشت: علما در طول تاریخ اجازه نمی‌دادند که اختلاف مذهبی سبب جدایی علمای شیعه و سنی شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مباحث علمی منشأ اختلاف میان شیعه و سنی نیست، خاطرنشان کرد: مباحث علمی بر پایه برهان، عقل و دلیل بنا شده، بنابراین سبب اختلاف و افتراق نخواهند شد، بلکه این جهل، نفاق و کینه توزی است که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هوشیاری مراجع و علما در برخورد با تلاش‌های تفرقه انگیز دشمنان اسلام را یادآور شد و افزود: علما با عملکرد هوشیارانه خود همواره دشمن را ناکام گذاشته و با توصیه‌های الهی خودشان توطئه‌هایش را خنثی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکوتی‌ با اشاره به مبانی علمی و دینی وحدت مسلمانان اظهار داشت: مبانی دینی ما تأکیدات بسیاری بر وحدت مسلمانان کرده و همواره از اختلاف و تشتت بر حذر داشته‌اند.

وی سیره ائمه معصومین(ع) در رابطه با وحدت میان مسلمانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین مراجع و علم نیز همواره بر ضرورت پایبندی به وحدت اسلامی تأکید داشته اند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که وحدت اسلامی دشمن را از رسیدن به اهدافش ناامید می کند، تصریح کرد: هنگامی که در برابر دشمنان بی منطق و نابودگر قرار می‌گیریم، عقل اقتضا می‌کند که با وحدت و یکپارچگی در برابر آن ایستادگی و مقاومت کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: با وحدت و یکپارچگی از یک سو دشمن را از رسیدن به اهداف شومی که دارد ناامید کرده و از سوی دیگر به اهداف عالی اسلام دست پیدا می کنیم.

 

نظر شما