شناسهٔ خبر: 29497948 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات:

حمایت ویژه از سروش و گپ به معنی بی‌محلی به سایر پیام‌رسان‌ها نیست

معاون وزیر ارتباطات گفت: کانال‌های تلگرامی در صدا و سیما به راحتی اعلام می‌شوند؛ اما وقتی که نوبت به پیام رسان‌های داخلی می‌رسد بحث تبلیغاتی بودن آن را پیش می‌کشند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فتاحی، معاون وزیر ارتباطات امروز در نشست خبری تحلیلی بررسی دلایل عدم مهاجرت مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی که در دفتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، گفت: هاتگرام در مدل اقتصادی اش نسبت به پیام رسان‌های ایرانی موفق‌تر بوده، چون ترافیک خارج از کشور بیشتری را برای کشور آورده و ارزش افزوده داشته است.

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما به دلیل تبلیغ کانال‌های تلگرامی تصریح کرد: کانال‌های تلگرامی در صدا و سیما به راحتی اعلام می‌شوند، ولی وقتی که نوبت به پیام رسان‌های داخلی می‌رسد بحث تبلیغاتی بودن آن را پیش می‌کشند.

فتاحی با بیان اینکه در حوزه پیام رسان‌های داخلی یک تبلیغ منفی صورت گرفت، تصریح کرد: سوال این است که در عمل برای موضوع حریم خصوصی با توجه به فتوای رهبری چه کرده ایم؟

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه بنده در جریان کار‌های فنی تلگرام بوده ام، ولی مسئولیت مستقیم نداشته ام، تصریح کرد: هاتگرام از لحاظ میزان ترافیکی که ایجاد می‌کند از پیام رسان‌های داخلی موفق‌تر بوده است.

وی گفت: علی رغم اینکه گپ و سروش به عنوان پیام رسان‌های مورد حمایت معرفی شده اند، اما این به این معنا نیست که دیگر پیام رسان‌ها حمایت نمی‌شوند.

فتاحی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات هیچ سرویس رایگانی به هاتگرام و طلاگرام نداده است، تصریح کرد: وزارت ارتباطات نه در شروع و نه در ادامه فعالیت طلاگرام و هاتگرام و نه برای حمایت از آن‌ها هیچ اقدامی نکرده و تابع مرکز ملی فضای مجازی بوده است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: نباید اسیر این بازی‌های رسانه‌ای شد که گفته می‌شود وزارت ارتباطات به هاتگرام و طلاگرام سرور داده است.

لازم به ذکر است این نشست تحلیلی خبری با حضور مدیر عامل پیام رسان ایتا، بیسفون و مدیر فنی پیام رسان سروش برگزار شد.

نظر شما