شناسهٔ خبر: 29481217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بلاتکلیفی 20 ساله سد غازان / ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق

صبح امروز جلسه شورای اداری با حضور وزیر نیرو در سالن اجتماعات فرمانداری خوی، برگزارشد.

صاحب‌خبر -

بلاتکلیفی ۲۰ ساله سد غازان / ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برقبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان خوی با عنوان بررسی مسائل صنعت آب و برق در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه، نمایندگان مردم شهرستان خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی، مدیر عامل صنعت آب و برق استان و مدیران محلی خوی برگزار شد.

 اردکانیان وزیر نیرو در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به حضار از حضور درجمع مردم خوی ابراز خرسندی کرد و گفت: اصلی‌ترین سرمایه ما وقت است که باید در این مدت محدود کار‌های خودمان را به نحو احسن ادامه بدهیم تا پیش آیندگان سرافزار باشیم.

محمد عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی نیز در این جلسه از حضور وزیر نیرو و هیئت همراه در شورای اداری شهرستان تشکر کرد و گفت: به گفته کارشناسان، در صورت توجه نشدن به خشکسالی با چالش‌های جدی در مورد آب مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: شهرستان خوی در همسایگی دریاچه ارومیه و حوضچه این دریاچه قرار دارد و دشت ممنوعه می‌باشد.

محمد عابدی خاطر نشان کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته در ارتباط با بخش آب مطالعات کارشناسی شده انجام نگرفته است و شهر خوی مشکلات زیادی در این حوزه دارد.

عابدی بابیان اینکه، با احداث  و اتمام عملیات اجرایی سد مخزنی قازان بخشی از نیاز‌های آبی شهرستان خوی تامین می شود گفت: تکمیل این طرح یکی از مهمترین استراتژی ها می‌باشد و اگر تا سه چهار سال آینده مشکل آب پایدار شرب برای شهرستان در نظر گرفته نشود جمعیت ۴۲۰ هزار نفری شهرستان خوی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه، سید فتاح کبیر‌ی نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، عمده‌ترین مسائل این شهرستان، تامین آب پایدار شهر خوی از سد غازان است گفت: 20 سال است که عملیات اجرایی  این سد شروع شده  ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.
در بخش بعدی این جلسه  اکبری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: بنده به عنوان متولی آب شرب استان موافق طرح تامین آب پایدار از سد غازان نیستم.

وی با اشاره به مشکلات موجود آب شرب شهر خوی اظهارداشت: هر ساله شاهد پائین آمدن سطح ایستابی چاه‌ها هستیم و مجبوریم سالانه ۳ تا ۴ حلقه چاه حفر وارد مدار بهره برداری کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود، کیفیت پایین آب رودخانه الند و قطور را عنوان کرد و افزود: انتقال آب از سد آغچای راه حل مشکل ماست که باید نگاه ملی به این موضوع شود.

 

انتهای پیام/ی

 

جلسه شورای  اداری خوی

برچسب‌ها:

نظر شما