شناسهٔ خبر: 29479573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت؛

افتتاح نخستین داروخانه رباتیک کشور در ارومیه

نخستین داروخانه رباتیک کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارومیه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، زیربنا پروژه داروخانه رباتیک ۲۶ هزار مترمربع است که کار ساخت آن از سال 93 شروع شده و امروز به دست وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با دستور رییس جمهور طی ویدیو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای راه اندازی نخستین داروخانه رباتیک کشور در آذربایجان غربی، مجتمع درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی ارومیه، 12 میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذار فنلاندی هزینه شده است.
 

همچنین با حضور قاضی زاده هاشمی دی کلینیک تخصصی تدبیر با 5  اتاق عمل، 30 تخت بستری،  9 تخت ریکاوری،، آزمایشگاه، رادیولوژی دیجیتال به همراه پاراکلینیک‌های مربوطه افتتاح شد.

عملیات ساختمانی این پروژه تمام شده است و  در فاز افتتاح بعدی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در 10  طبقه که در هر طبقه 7  واحد و در هر واحد 3 مطب است افتتاح و راه اندازی می شود.
 

کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در 9 طبقه، دندانپزشکی(عمومی و تخصصی)  در 2 طبقه، یک طبقه واحد اقامتی نیز شامل 7 سوئیت سه خوابه است که برای اجرای آن 803 میلیارد ریال اعتبار هزینه صرف  شده است.
 

در ادامه افتتاح ها وزیر بهداشت ، قاضی زاده هاشمی از بیمارستان تخصصی زنان ارومیه بازدید کرد.
 

وی در بازدید از این بیمارستان در  جمع خبرنگاران افزود:  این بیمارستان با زیربنای 30 هزار مترمربع و در 8 طبقه با  9 اتاق عمل خواهد بود.
 

وزیر بهداشت با بیان اینکه  فاز نخست این پروژه به پایان رسیده  است، گفت: فاز دوم این پروژه در حال ساخت بوده و کل این پروژه با پیشرفت 70 درصدی مواجه است.

وزیر بهداشت تصریح کرد :تاکنون برای آن 600  میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است و  برای اتمام این پروژه و جهت بهره‌برداری از آن یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 

قاضی زاده هاشمی در ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهور در افتتاح پروژه ها  ضمن تشکر از مردم  و مسئولین محترم استان آذربایجان غربی گفت: اولین دانشکده طب نوین در ایران، 140 سال پیش اولین دانشکده پزشکی  و اولین مرکز بهداشتی روستای چنقرالوی در سال   1353 در این استان که منجر به ایجاد شبکه بهداشت گردید، در استان آذربایجان غربی بوده است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید شاخص های بهداشتی کاملا تغییر کرده بطوری که مرگ و میر مادران باردار به زیر 16 درصد، نوزادان 2/8 درصد کمتر شده که تمام این پروژه ها در این دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

گفتنی است،  وزیر بهداشت از بیمارستان تخصصی زنان ( کوثر) که 300  تخت بستری و  در فضای داخلی امکاناتی چون تصویربرداری، رادیوگرافی، سونوگرافی، اورژانس درمانگاه، آزمایشگاه، بخش جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه، بخش زایمان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش‌های بستری هم بازدید و آن را افتتاح کرد.

 

نظر شما