شناسهٔ خبر: 29472375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

دستگیری عاملان شهادت 3 شهید ناجا در هرمزگان و کرمان

دستگیری عاملان شهادت ستوان یکم اصغر حیدری و استوار یکم محمود جعفری در استان هرمزگان و جرجندی‌نژاد در استان کرمان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -



فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عاملان شهادت دو شهید ناجا و کشف دو قبضه سلاح جنگی خبر داد. سرتیپ «عزیزاله ملکی» اظهار داشت: در ادامه رسيدگي به پرونده درگيري شرور مسلح با ماموران انتظامي پاسگاه سرنی میناب که در سال 1393 منجر به شهادت ستوان‌یکم «اصغر حیدری» شده بود، دستگیری متهم فراری در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: عامل اصلی که از اشرار مسلح و سابقه دار منطقه شرق استان بود شناسایی و با مراقبت شبانه روزی، پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش به همراه دو قبضه اسلحه کلاش و 197 فشنگ جنگی دستگیر شد؛ متهم در بازجویی‌های انجام شده به درگیری مسلحانه و به شهادت رساندن شهید «حیدری» به انگیزه حمل مواد مخدر و همچنین قتل یکی از ساکنان منطقه اعتراف کرد.
وی خاطرنشان کرد: به موازات این اقدام، سرنخ‌هایی از شرور قاچاقچی که در سال 1372 در منطقه هشتبندی، طی یک درگیری مسلحانه که منجر به شهادت  استواریکم «محمود جعفری» شده بود با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و علیرغم تغییر مکان مداوم، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد؛ در تحقیقات انجام شده این متهم نیز صراحتا به جرم ارتکابی اعتراف کرد. همچنین دادستان عمومی وانقلاب رودبار جنوب گفت: با رایزنی دادستانی با بزرگان و معتمدان محلی، دیروز(دوشنبه) دو نفر از متهمان پرونده شهادت شهید جرجندی تحویل دستگاه قضایی شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، حامد عمرانی اظهار داشت: بلافاصله پس از اعلام خبری مبنی بر درگیری مسلحانه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودبار جنوب با اشرار مسلح که منجر به شهادت یکی از ماموران خدوم ناجا شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و جلسه شورای تامین شهرستان تشکیل شد.وی گفت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته و با همکاری سران طوایف و نیروهای امنیتی دو نفر از عوامل شهادت شهید جرجندی‌نژاد به نام‌های (الف.ش) و (ع.س) بازداشت شده‌اند و بازجویی از متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب رودبار جنوب در حال انجام است.پیکر پاک شهید مدافع وطن «استواریکم سجاد جرجندی‌نژاد» که شامگاه شنبه 26 آبان ماه توسط اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و در حین انجام مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد روز یکشنبه بر دستان مردم شهیدپرور شهرستان رودبار جنوب تشییع شد.

برچسب‌ها:

نظر شما