شناسهٔ خبر: 29466977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از کتاب ائل ناغیل لاری در اردبیل

از کتاب ائل ناغیل لاری نوشته حسن کامرانی مقدم در حوزه هنری اردبیل رونمایی شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اردبیل ؛ کتاب «ائل ناغیل لاری» اثری ارزشمند از پژوهشگر برجسته حسن کامرانی مقدم کارمند صدا و سیمای مرکز اردبیل است که شامل قصه ها و افسانه ها از ادبیات فولکلور آذربایجان است .

در مراسم رونمایی از این کتاب علی ملااحمدی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل به ماندگاری هنر در جامعه اشاره کرد و افزود: صدا و سیمای مرکز اردبیل از نیروهای انسانی متفکر و بسیار هنرمند برخوردار است که می توانند دیگر برنامه های صدا و سیما را نیز در قالب یک مستند مکتوب تهیه کنند و برای آیندگان نگاه دارند.

علی نواداد معاون سابق سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم با تشکر از عوامل تهیه این کتاب گفت: صدا و سیمای مرکز اردبیل جزء مراکز برتر کشور در زمینه خبر، تولیدات رادیویی و تلویزیونی است و قطعا روز به روز شاهد اجرای ایده های نو و انجام پروژه های فرهنگی و هنری جدید در این مرکز خواهیم بود .

امیر رجبی مدیر کل حوزه هنری استان اردبیل نیز با بیان اینکه تاثیرگذاری و ماندگاری کار فرهنگی در مکتوب سازی و نگارش کتاب است ، افزود : بستر مناسبی برای مکتوب سازی ادبیات فولکلور آذربایجان وجود دارد و نویسندگان و پژوهشگران باید در این عرصه همت بیشتری داشته باشند تا کارهای ارزشمندی صورت گیرد.

حسن کامرانی مقدم مولف کتاب گفت: این کتاب به کمک 50 نفر از همکاران صدا و سیمای مرکز اردبیل تهیه شده که شامل 30 قصه و 8 افسانه از زبان 20 راوی است و در کنار این کتاب لوح فشرده قصه ها نیز با صدای خود راویان قرار دارد .

برچسب‌ها:

نظر شما