شناسهٔ خبر: 29454473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظريف در واکنش به سخناني در خصوص پولشويي؛

اگر جايي را متهم کردم، آن وقت سوال کنيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير خارجه: بنده هستم، نوار و کليپ سخنانم نيز موجود است، دوستان گوش کنند و اگر جايي را متهم کردم آن وقت سؤال کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدجواد ظريف پس از پايان جلسه عصر امروز کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با موضوع بررسي ايرادات شوراي نگهبان به CFT در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخير خود در خصوص پولشويي گفت: در جلسه امروز در اين مورد بحث نشد چون دوستاني که در اين باره سؤال داشتند از جلسه خارج شدند اما بنده آمادگي کامل براي ارائه توضيحات لازم را داشتم.
وي افزود: صحبت هايي که اخيراً برخي افراد به آن واکنش نشان دادند عين نوارش موجود است و تقاضا مي کنم کساني که اعلام نظر کردند راجع به آنچه من اعلام کردم نظر دهند نه آنچه خودشان ساختند.
ظريف گفت : برخي دوستان ما يک ببر کاغذي مي سازند و آن را شکار مي کنند در حالي که به جاي آنکه ببر کاغذي بسازند مؤلف زنده است نوار و کليپ نيز موجود است گوش کنند و اگر من جايي را متهم کردم آن وقت سؤال کنند.
وزير امور خارجه همچنين درخصوص جزئيات نشست امروز کميسيون امنيت ملي اظهار داشت: جلسه اي براي مشورت بين دولت و مجلس، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره کنوانسيون منع تأمين مالي تروريسم بود و گفتگوهاي خوبي انجام و قرار شد اين گفتگوها ادامه داشته باشد.
وي افزود: قرار شد در صورت امکان به راه حلي در مجلس برسند که هم ايرادات مطروحه از سوي شوراي نگهبان حل شود و هم خواسته اي که مجلس در مورد تصويب اين کنوانسيون دارد محقق شود و ما نيز از طرف دولت براي مشورت حضور پيدا کرديم و مشورت ها را ادامه مي دهيم تا در اسرع وقت مجلس و شوراي نگهبان به يک تفاهم برسند.
ظريف همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر سفر فرداي آقاي هانت وزير امور خارجه انگليس گفت: هنوز اطمينان ندارم که اين سفر صورت بگيرد چون در انگليس بحث هايي در داخل کابينه وجود دارد و يکي دو بار سفر ايشان پس و پيش شده است آخرين خبري که داشتم قرار بود يک بار ديگر وضعيت خودشان را بررسي کنند و به ما خبر دهند. وي افزود: اگر اين سفر انجام شود فردا با توجه به سفر استاني رئيس جمهور ملاقات هايي را با بنده، دبير شوراي عالي امنيت ملي و رياست مجلس خواهند داشت و اگر هم انجام نشود به خاطر ضرورت بحث هايي است که در کابينه انگليس دارند و احتمالاً اين سفر در زمان ديگري انجام خواهد شد و هنوز اطمينان ندارم وضعيت در آن سوي آب چطور است؟

نظر شما