شناسهٔ خبر: 29443609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اگر جایی را متهم کردم، آن وقت سوال کنید

وزیر خارجه: بنده هستم، نوار و کلیپ سخنانم نیز موجود است، دوستان گوش کنند و اگر جایی را متهم کردم آن وقت سؤال کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ محمدجواد ظریف پس از پایان جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع بررسی ایرادات شورای نگهبان به CFT در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخیر خود در خصوص پولشویی گفت: در جلسه امروز در این مورد بحث نشد چون دوستانی که در این باره سؤال داشتند از جلسه خارج شدند اما بنده آمادگی کامل برای ارائه توضیحات لازم را داشتم.
وی افزود: صحبت هایی که اخیراً برخی افراد به آن واکنش نشان دادند عین نوارش موجود است و تقاضا می کنم کسانی که اعلام نظر کردند راجع به آنچه من اعلام کردم نظر دهند نه آنچه خودشان ساختند.
ظریف گفت : برخی دوستان ما یک ببر کاغذی می سازند و آن را شکار می کنند در حالی که به جای آنکه ببر کاغذی بسازند مؤلف زنده است نوار و کلیپ نیز موجود است گوش کنند و اگر من جایی را متهم کردم آن وقت سؤال کنند.
وزیر امور خارجه همچنین درخصوص جزئیات نشست امروز کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: جلسه ای برای مشورت بین دولت و مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کنوانسیون منع تأمین مالی تروریسم بود و گفتگوهای خوبی انجام و قرار شد این گفتگوها ادامه داشته باشد.
وی افزود: قرار شد در صورت امکان به راه حلی در مجلس برسند که هم ایرادات مطروحه از سوی شورای نگهبان حل شود و هم خواسته ای که مجلس در مورد تصویب این کنوانسیون دارد محقق شود و ما نیز از طرف دولت برای مشورت حضور پیدا کردیم و مشورت ها را ادامه می دهیم تا در اسرع وقت مجلس و شورای نگهبان به یک تفاهم برسند.
ظریف همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر سفر فردای آقای هانت وزیر امور خارجه انگلیس گفت: هنوز اطمینان ندارم که این سفر صورت بگیرد چون در انگلیس بحث هایی در داخل کابینه وجود دارد و یکی دو بار سفر ایشان پس و پیش شده است آخرین خبری که داشتم قرار بود یک بار دیگر وضعیت خودشان را بررسی کنند و به ما خبر دهند. وی افزود: اگر این سفر انجام شود فردا با توجه به سفر استانی رئیس جمهور ملاقات هایی را با بنده، دبیر شورای عالی امنیت ملی و ریاست مجلس خواهند داشت و اگر هم انجام نشود به خاطر ضرورت بحث هایی است که در کابینه انگلیس دارند و احتمالاً این سفر در زمان دیگری انجام خواهد شد و هنوز اطمینان ندارم وضعیت در آن سوی آب چطور است؟

نظر شما