شناسهٔ خبر: 29453108 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ليگ ملت هاي اروپا؛ صعود سوئيس با تحقير بلژيک/ حذف کرواسي با شکست مقابل انگليس

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- تيم سوئيس به دور نهايي ليگ ملت هاي اروپا راه يافت.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، رقابت هاي ليگ ملت هاي اروپا يکشنبه شب با برگزاري 6 بازي ادامه پيدا کرد. از سطح اول، در گروه دوم تيم هاي سوئيس و بلژيک به مصاف هم رفتند که اين بازي جذاب با نتيجه عجيب 5-2 به سود سوئيس به پايان رسيد. سوئيس با اين نتيجه 9 امتيازي شد و به دليل تفاضل گل بهتر نسبت به بلژيک توانست به عنوان صدرنشين به دور نهايي صعود کند. تيم ايسلند هم بدون کسب امتياز به دسته پايين تر سقوط کرد. در اين بازي ابتدا بلژيک با گل هاي تورگان هازارد در دقايق 2 و 17 از حريف پيش افتاد اما سوئيس با گل هاي رودريگز (دقيقه 26)، سفروويچ (دقيقه 31و 44) توانست پيروز نيمه اول شود. سوئيس ميزبان در دقايق 62 و 84 توسط الودي و سفروويچ باز هم به گل رسيد تا يک پيروزي دور از انتظار را جشن بگيرد.
بلژيک کار را تهاجمي آغاز کرد و خيلي زود به گل رسيد. تورگان هازارد، اولين گل شياطين سرخ را در اين ديدار به ثمر رساند. در دقيقه 11، مرتنز فرصت اين را داشت تا گلزني کند اما مهاجم ناپولي در اين امر ناموفق بود. تورگان هازارد، روي يک حرکت انفرادي موفق شد تا اختلاف را به عدد 2 برساند. بعد از آن بود که سوئيس، بازي سراسر هجومي را در دستور کار خود قرار داد و در دقيقه 26، ريکاردو رودريگز از روي نقطه پنالتي اختلاف را به حداقل رساند. گل تساوي نيز تنها 5 دقيقه بعد به ثمر رسيد. همکاري شکيري و سفروويچ، باعث شد تا مهاجم بنفيکا، کار به تساوي بکشاند. سوئيسي ها دست بردار نبودند و در کمال ناباوري، توسط سفروويچ به گل سوم و برتري خود نيز دست يافتند. بلژيک که در شوک فرو رفته بود، نيمه اول را با شکست به رختکن رفت.
با شروع نيمه دوم، سوئيس فرصت اين را داشت که گل چهارم را نيز به ثمر برساند، اما سفروويچ نتوانست هتريک کند. الوردي اشتباه نيمه اول خود را جبران و گل چهارم را نيز وارد دروازه تيبو کورتوا کرد. بلژيک که حالا خود را حذف شده مي ديد، فشار را بر روي دروازه سوئيس افزايش داد. ادن هازارد در موقعيتي جدي، مي توانست دروازه سوئيس را باز کند که سومر، به خوبي او را ناکام گذاشت. در دقيقه 65، ناصر چادلي جاي خود را به ميچي باتشوايي داد تا شياطين سرخ هجومي تر از گذشته به ادامه بازي بپردازند. بلژيکي ها دستپاچه شده بودند و در دقيقه 81، سفروويچ باز هم موقعيت خوبي را براي هتريک از دست داد. بالاخره سفروويچ کار خودش را کرد و توانست در دقيقه 84، براي سومين بار در اين مسابقه گلزني کند. بلژيک ديگر از به تساوي کشاندن اين مسابقه نااميد شد و بازي با نتيجه 5-2 به سود سوئيس خاتمه يافت.

انگليس با برد خانگي مقابل کرواسي به پلي آف ليگ ملت هاي اروپا راه يافت. تيم ملي انگليس در شرايطي که در خانه 1-0 از کرواسي عقب بود و در خطر سقوط قرار داشت، با دو گل لينگارد و کين، 2-1 پيروز شد و به دور پلي آف صعود کرد. در مهمترين ديدار روز يکشنبه از ليگ ملت هاي اروپا، از سطح آ از گروه چهارم، انگليس در خانه ميزبان کرواسي بود. مسابقه اي که تعيين کننده سرنوشت تيم صعود و سقوط کننده اين گروه بود. در نيمه اول مسابقه انگليسي ها تيم برتر ميدان بودند و با خلق چند موقعيت خوب تا آستانه گلزني پيش رفتند که واکنش هاي خوب دروازه بان کرواسي و بي دقتي سه شيرها مانع از ثبت گل شد. کرواسي در نيمه اول نتوانست فرصت هاي خوبي به دست آورد. با شروع نيمه دوم، همين روند ادامه يافت، اما کرواسي که نيم نگاهي هم به صعود داشت، روي ضدحملات خطرناک نشان مي داد و در دقيقه 57 به گل هم رسيد. کراماريچ به خوبي در محوطه جريمه صاحب توپ شد و روي تعلل مدافعين حريف با خونسردي دروازه انگليس را باز کرد. گل او نه تنها کرواسي را به مرحله بعد مي برد، بلکه انگليس تيم سقوط کننده مي شد و سه شيرها حالا بايد براي برد مي جنگيدند چرا که تساوي يا شکست فرقي براي آن ها نمي کرد و سقوط مي کردند.
انگليسي ها شکل هجومي اي در دقايق پاياني به خود گرفتند، دقيقه 78 لينگارد تعويضي پاس خوب هري کين را روي خط دروازه به گل بدل کرد. تا بازي 1-1 شود، اما اين گل کافي نبود. دقيقه 85 سانتر از جناح چپ با اثرگذاري هري کين همراه شد و مهاجم تيم ملي انگليس بازي را 2-1 کرد تا انگليس انتقام شکست در نيمه نهايي جام جهاني را هم بگيرد. به اين ترتيب در اين گروه، انگليس با 7 امتياز صدرنشين شد و به پلي آف رفت. اسپانيا با 6 امتياز دوم شد و در سطح آ ماند. کرواسي هم با شکست، 4 امتيازي ماند و به دسته پايين تر سقوط کرد.


نظر شما