شناسهٔ خبر: 29445574 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

انگلیس 2-1 کرواسی؛ سه شیرها کامبک زدند تا انتقام حذف در جام جهانی را گرفته باشند

امیرعلی پژمان

شاگردان ساوتگیت به نیمه نهایی نخستین دوره لیگ ملت های اروپا صعود کردند. آن ها برای رسیدن به این هدف، نایب قهرمان جهان را شکست دادند تا انتقام حذف مقابل کرواسی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 را گرفته باشند. اسپانیا در رده دوم گروه قرار گرفت و کرواسی هم سوم شد تا به لیگ B سقوط کند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در چارچوب تورنمنت لیگ ملت های اروپا، تیم های ملی انگلیس و کرواسی از ساعت 17:30 امروز (یکشنبه) در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم رفتند.

مشخصات بازی

تاریخ برگزاری: یکشنبه، 27 آبان 1397 (18 نوامبر 2018)

ساعت برگزاری: 17:30 به وقت ایران

محل برگزاری: ورزشگاه ومبلی شهر لندن

تورنمنت: لیگ ملت های اروپا - گروه D

گلزنان و دقایق: آندری کراماریچ (دقیقه 57)، جسی لینگارد (دقیقه 78)، هری کین (دقیقه 85)

ترکیب تیم ها و مروری بر جریان بازی

نیمه اول: پیش از پرداختن به جزئیات بازی در نیمه اول، باید گفت انگلیس در طول این نیمه صاحب توپ و میدان بود. در همان دقیقه دوم بازی پاس به عقب فابین دلف، پیکفورد را به دردسر انداخت؛ توپ در نهایت به ربیچ رسید که ضربه اش از بالای دروازه انگلیس به بیرون رفت. در دقیقه 11، استرلینگ روی پاس عالی هری کین صاحب توپ شد و پیشروی کرد اما ضربه اش از سمت راست محوطه شش قدم توسط کالینیچ دفع شد و توپ به کرنر رفت. روی همان کرنر، هری کین می توانست از نزدیکی دروازه گلزنی کند اما لمس توپش مناسب نبود و یک موقعیت خوب هدر رفت.

در دقیقه 16، فابین دلف یک پاس بلند دقیق و عالی برای استرلینگ فراهم کرد که با خروج دروازه بان کرواسی برای تصاحب توپ همراه شد؛ دفع توپ کالینیچ به هری کین رسید که ضربات او در دو مرحله توسط مدافع و دروازه بان کرواسی دفع شد تا مهاجم سه شیرها باز هم در باز کردن دروازه حریف ناکام باشد.

در دقیقه 21، شوت پریشیچ توسط استونز دفع و راهی کرنر شد؛ البته پیکفورد احتمالا می توانست این توپ را مهار کند. پنج دقیقه بعد، روی کرنر ارسال شده توسط بارکلی، توپ برگشت داده شده با ضربه والی بن چیلول همراه شد که کالینیچ آن را دفع کرد. در ادامه بازی، انگلیس صاحب توپ و میدان بود اما موقعیت خاصی تا دقیقه 40 روی دروازه ها شکل نگرفت؛ در دقیقه چهلم، ضربه والی راس بارکلی به تور کنار دروازه برخورد کرد. در ادامه، اتفاق خاصی رخ نداد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

مهاجم تیم ملی انگلیس-هری کین

نیمه دوم: در بین دو نیمه، برکالو به جای ربیچ وارد ترکیب کرواسی شد. در دقیقه 52، استرلینگ از فرصتی که برای باز کردن دروازه کرواسی نصیبش شده بود بهره کافی را نبرد. طی این دقایق به نظر می رسید بازیکنان انگلیس در مهیا کردن پاس آخر که منجر به گل شود، موفق عمل نمی کردند.

در دقیقه 57، کراماریچ با باز کردن دروازه پیکفورد، انگلیس را تنبیه کرد؛ ولاشیچ توپ را از درون محوطه جریمه به کراماریچ پاس داد تا این مهاجم با چرخش و کمی تعلل برای پیدا کردن زاویه مناسب، ضربه اش را به قصد باز کردن دروازه بزند. ضربه کرامرایچ با برخورد به پای دایر به دور از دستان پیکفورد به تور دروازه انگلیس چسبید تا حالا سه شیرها به دو گل برای صعود نیاز داشته باشند.

در دقیقه 73، سانچو و لینگارد به جای رشفورد و دلف به میدان آمدند؛ تعویض هایی که جواب داد و لینگارد، پایه گذار کامبک انگلیس در بازی شد. در دقیقه 77، بازیکنان کرواسی از ضدحمله‌شان در پی توپ لو دادن اریک دایر استفاده نکردند تا یک دقیقه بعد توسط جسی لینگارد تنبیه شوند. پرتاب بلند جو گومز به درون محوطه جریمه کرواسی با اثر استونز و ضربه هری کین همراه شد تا در نهایت لینگارد به آسانی توپ را درون دروازه خالی کرواسی قرار دهد. انگلیس با این گل به بازی برگشت.

در دقیقه 82، لینگارد ضربه سر ویدا را از روی خط دروازه انگلیس بیرون کشید تا اثر تعویض فوق العاده ی گرت ساوتگیت بیشتر به چشم بیاید. سه دقیقه بعد، توپ ارسالی بن چیلول از سمت چپ زمین را هری کین با یک ضربه از روی خط محوطه شش قدم به گل تبدیل کرد تا ورق بازی به طور کل برگردد. حالا انگلیس صعود می کند و کرواسی نیز به لیگ B سقوط خواهد کرد. سه شیرها در ادامه بازی از برتری‌شان محافظت کردند تا انتقام شکست در نیمه نهایی جام جهانی را از کرواسی گرفته باشند.

برای مشاهده آمار دقیق بازی، به صفحه اختصاصی آن در بخش نتایج زنده طرفداری مراجعه کنید.

شرح گل ها

انگلیس 0-1 کرواسی | آندری کراماریچ (دقیقه 57): ولاشیچ توپ را از درون محوطه جریمه به کراماریچ پاس داد تا این مهاجم با چرخش و کمی تعلل برای پیدا کردن زاویه مناسب، ضربه اش را به قصد باز کردن دروازه بزند. ضربه کرامرایچ با برخورد به پای دایر به دور از دستان پیکفورد به تور دروازه انگلیس چسبید.

انگلیس 1-1 کرواسی | جسی لینگارد (دقیقه 78): پرتاب بلند جو گومز به درون محوطه جریمه کرواسی با اثر استونز و ضربه هری کین همراه شد تا در نهایت لینگارد به آسانی توپ را درون دروازه خالی کرواسی قرار دهد.

انگلیس 2-1 کرواسی | هری کین (دقیقه 85): توپ ارسالی بن چیلول از سمت چپ زمین را هری کین با یک ضربه از روی خط محوطه شش قدم به گل تبدیل کرد تا ورق بازی به طور کل برگردد.

خلاصه بازی

 

نظر شما