شناسهٔ خبر: 29448136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دست و پاز زدن بی بی برای جلوگیری از سقوط

نتانیاهو وزیر جنگ می شود

تهران - ایرنا - «حزب کولانو» یکشنبه شب اعلام کرد که جلسه مشورتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر با «موشه کحلون» وزیر دارایی و رئیس این حزب برای نجات دولت ائتلافی بدون نتیجه به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، نتانیاهو اعلام کرده که پس از استعفای «آویگدور لیبرمن» خود با حفظ سمت، وزیر جنگ می شود.
منابع نزدیک به نتانیاهو اعلام کردند که او در روزهای آینده قرار است که وزیر جدید امورخارجه را تعیین کند.
پس از استعفای چهارشنبه گذشته «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ از کابینه و خروج وزیر دارایی، دولت ائتلافی نتانیاهو سقوط خواهد کرد و باید انتخابات زودهنگام برگزار شود.
ساعاتی پس از این این دیدار، نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: نیازی به انتخابات زودرس نیست و روسای احزاب باید مسئولیت خود را بپذیرند.
وی با درخواست از رییسان احزاب سیاسی در دولت ائتلافی برای جلوگیری از سقوط دولت تصریح کرد: تقاضا برای انتخابات زودرس اشتباهی فاحش و اقدامی غیرمسئولانه خواهد بود.
نتانیاهو همچنین با رد درخواست حزب مخالفش (خانه یهودی) گفت که خود به جای لیبرمن، وزارت دفاع را برعهده خواهد گرفت.
این درحالی است که «خانه یهودی» پیشتر نتانیاهو را تهدید کرد، در صورت عدم تعیین «نفتالی بنت» وزیر کنونی آموزش و پرورش به عنوان وزیر جنگ از دولت انتقالی خارج می شود و باید انتخابات زودهنگام اعلام شود.
نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما در دوران بسیار حساس امنیتی به سر می بریم، و با این شرایط نباید حکومت سقوط کند و تلاش می کنم که انتخابات زودهنگام برگزار نشود.
وی مدعی شد: همچنان درگیر یک طرح امنیتی هستیم که هنوز پایان نیافته است و در این باره برنامه ای مشخص و روشنی دارم که نمی توان اکنون جزئیات آن را منتشر کرد.
دولت کنونی رژیم تل آویو، یک دولت ائتلافی متشکل از حزب لیکود (خود نتانیاهو)، اتحاد یهودیت تورانی، شاس، کولانو (همه ما)، خانه یهودی (هابیت هایهودی) و اسرائیل خانه ما (حزب لیبرمن وزیر جنگ مستعفی) است.
از سال ۲۰۱۵ و آخرین انتخابات در سرزمین های اشغالی٬ حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۳۰ کرسی از مجموع 120 کرسی (25 درصد کرسی ها) را در کنست (پارلمان) به دست گرفت و با دیگر احزاب دولت ائتلافی را تشکیل داد.
عامل اصلی به هم ریختگی دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی، قدرت نمایی توان موشکی گروه های مقاومت در نوار غزه و تسلیم ارتش تل آویو برای قبول آتش بس است.
ماجرای درگیری میان تل آویو و گروه های مقاومت از آن جا شکل گرفت که، شامگاه یکشنبه (20 آبان ماه) گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه ای در شرق خان یونس حمله کرده و یکی از فرماندهان ارشد گردان های شهید عزالدین القسام را به شهادت رساندند.
درپی این یورش صهیونیست ها، مقاومت اسلامی نیز سرزمین های اشغالی را موشک باران کردند تا به طرف صهیونیستی گستردگی و افزایش برد موشکی و توانمندی خود را یادآوری کنند.
شبس**9363**1917

نظر شما