شناسهٔ خبر: 29447252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نبی‌زاده مطرح کرد:

روند تولید کتاب در خراسان‌جنوبی شتاب گرفته/ هر جامعه‌ای را با میزان نشر کتاب می‌سنجند

مدیرکل ارشاد استان خراسان‌جنوبی از شتاب گرفتن روند تولید کتاب در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ناصر نبی‌زاده امشب در آیین بزرگداشت هفته کتاب در تالار ولایت دانشگاه بیرجند افزود: امروز روند تولید کتاب در خراسان‌جنوبی شتاب گرفته و همه نهادهای متولی باید کوشش کنند امکان دسترسی مناسب و شایسته‌تر کتاب برای علاقه‌مندان به کتابخوانی فراهم شود.

وی اظهار داشت: از همه کسانی که با عشق و علاقه در حوزه نشر، تالیف و ارائه کتاب فعالیت می‌کنند باید قدردانی شود زیرا عشق به کتاب در جان و روح مردم استان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: جامعه، شهر و دیاری را نمی‌توان بدون کتاب تصور کرد و در همه جهان هر جامعه را به میزان نشر کتاب آن می‌سنجند و از شاخص‌های مدنیت و تمدن، کتاب و میزان نشر در حوزه کتاب است. وزارت ارشاد با نگاه کارشناسی توجه خود را بر معیار حمایت از جامعه کتاب خوان متمرکز کرده و نگاهش رساندن کتاب به دست علاقه‌مندان است.

نبی‌زاده گفت: وزارت ارشاد طرح‌هایی مثل کتاب‌فروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و پاییزه کتاب را دارد و این امکان را فراهم کرده که علاقه‌مندان بتوانند از میزانی هر چند مختصر از کمک‌هایی که وزارتخانه و دولت در نظر گرفته، استفاده کنند. طرح عیدانه کتاب در خراسان جنوبی با 12 کتاب‌فروشی و طرح تابستانه کتاب با 10 کتاب‌فروشی در سطح استان با حجم مناسب انجام شده است.

نظر شما