شناسهٔ خبر: 29447474 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روند تولید کتاب در خراسان‌جنوبی شتاب گرفته هر جامعه‌ای را با میزان نشر کتاب می‌سنجند

مدیرکل ارشاد استان خراسان‌جنوبی از شتاب گرفتن روند تولید کتاب در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل ارشاد استان خراسان‌جنوبی از شتاب گرفتن روند تولید کتاب در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ناصر نبی‌زاده امشب در آیین بزرگداشت هفته کتاب در تالار ولایت دانشگاه بیرجند افزود: امروز روند تولید کتاب در خراسان‌جنوبی شتاب گرفته و همه نهادهای متولی باید کوشش کنند امکان دسترسی مناسب و شایسته‌تر کتاب برای علاقه‌مندان به کتابخوانی فراهم شود.

وی اظهار داشت: از همه کسانی که با عشق و علاقه در حوزه نشر، تالیف و ارائه کتاب فعالیت می‌کنند باید قدردانی شود زیرا عشق به کتاب در جان و روح مردم استان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: جامعه، شهر و دیاری را نمی‌توان بدون کتاب تصور کرد و در همه جهان هر جامعه را به میزان نشر کتاب آن می‌سنجند و از شاخص‌های مدنیت و تمدن، کتاب و میزان نشر در حوزه کتاب است. وزارت ارشاد با نگاه کارشناسی توجه خود را بر معیار حمایت از جامعه کتاب خوان متمرکز کرده و نگاهش رساندن کتاب به دست علاقه‌مندان است.

نبی‌زاده گفت: وزارت ارشاد طرح‌هایی مثل کتاب‌فروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و پاییزه کتاب را دارد و این امکان را فراهم کرده که علاقه‌مندان بتوانند از میزانی هر چند مختصر از کمک‌هایی که وزارتخانه و دولت در نظر گرفته، استفاده کنند. طرح عیدانه کتاب در خراسان جنوبی با 12 کتاب‌فروشی و طرح تابستانه کتاب با 10 کتاب‌فروشی در سطح استان با حجم مناسب انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما