شناسهٔ خبر: 29444371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترامپ گفت نمی خواهد به نوار صوتی زجر کشیدن خاشقچی گوش کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاري فرانسه، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه تأکید کرد نوار صوتی مربوط به قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را در اختیار دارد ولی به دلیل محتوای "خیلی خشن" نوار, تمایلی به شنیدن آن ندارد.
دونالد ترامپ که با تلویزیون فاکس نیوز صحبت می کرد همچنین اضافه نمود: «نوار صوتی را در اختیار داریم ولی من نمی خواهم به آن گوش کنم. حکایت یک زجر کشیدن است. به من اطلاعات کامل داده اند. دلیلی وجود ندارد که شخصاً به آن گوش کنم. دقیقاً می دانم چه اتفاقی افتاده است. خیلی خشن و هولناک است».
به نوشته های روزنامه های واشنگتن پست و نیویورک تایمز، سازمان سیا به این نتیجه رسیده است که محمد بن سلمان, ولیعهد عربستان, دستور ترور جمال خاشقجی را صادر کرده است.
آیا ولیعهد عربستان که هرگونه دخالت در این پرونده را انکار می کند, به رییس جمهور آمریکا دروغ گفته است؟
دونالد ترامپ اظهار می دارد که محمد بن سلمان حدود پنج مرتبه به مناسبت های مختلف به او گفته است که نقشی در قتل این روزنامه نگار نداشته است.
عربستان سعودی چندین بار روایت خود را درباره آنچه بر سر جمال خاشقجی در کنسولگری آمده است, تغییر داده است.
شایان ذکر است که آمریکا تحریم های مالی علیه مسئولان عربستانی وضع کرده است و این در حالیست که دونالد ترامپ بارها تأکید کرده است که عربستان هم پیمانی ارزشمند برای آمریکاست.
رییس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز همچنین اذعان داشت: «من نمی خواهم هم پیمانی را که در موقعیت های زیادی, عالی بوده است, از دست بدهم».
رجب طیب اردوغان, رییس جمهور ترکیه, اواسط ماه نوامبر اعلام کرد اسناد صوتی مربوط به قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را در اختیار ریاض, واشنگتن, پاریس و برلین قرار داده است.
اردوغان چندین بار تأکید کرده است که دستور کشتن خاشقجی در بالاترین سطوح حکومتی عربستان صادر شده است. وی ملک سلمان, پادشاه سعودی, را فاقد مسئولیت در این ماجرا دانسته است ولی مطبوعات و برخی مسئولان ترکیه, شاهزاده محمد, پسر ملک سلمان را مسئول این جنایت می دانند.

نظر شما