شناسهٔ خبر: 29439031 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تلاش ها بر توسعه اقتصاد دانش بنيان در کشور معطوف است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا- معاون توسعه مديريت و سرمايه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با اشاره به اثر بخشي افراد نوآور و خلاق در کشور گفت: امروز تلاش ها بر توسعه اقتصاد دانش بنيان و مبتني بر علم و فناوري در کشور معطوف شده است.

به گزارش ايرنا، محمدرضا دليري روز يکشنبه دريازدهمين نشست سراسري فن‌بازارهاي منطقه‌اي و تخصصي که به ميزباني استان البرز در مجتمع فرهنگي و تفريحي دشت بهشت مشکين دشت فرديس برگزار شد، افزود: افرادي که سوار بر قطار نوآوري و فناوري شوند به توسعه و موفقيت دست پيدا خواهند کرد و ما نيز تلاش مي کنيم در کشور فضايي فراهم شود تا اقتصاد دانش‌بنيان و علم و تحول رونق پيدا کند.
وي ادامه داد: در بخش سرمايه اولويت با شرکت‌هاي نوپا استارتاپ‌ها خواهد بود و در صورت لزوم پرداخت تسهيلات نيز خواهيم داشت.
دليري گفت: خوشبختانه فناوري کشور و بهره‌وري از انرژي‌ها در حال کامل شدن است و قسمت عظيم پازل ما در اين حوزه تکميل شده است.
معاون توسعه مديريت و سرمايه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري افزود: کشورطي پنج سال گذشته در بخش فن بازار به آرامش رسيده که منجر به توليد محصول خواهد شد.
وي با بيان اينکه بانک‌ها پيش ‌از اين کمک چنداني به فناوري نداشتند، يادآور شد: امروز شاهد اين هستيم که بانک مرکزي فضاي مناسبي ايجاد کرده و بانک‌ها براي کمک به توليد و صنايع پيشتازشده‌اند.
دليري گفت: بانک مرکزي ماهانه اسامي بانک هاي پيشتاز در حوزه حمايت از شرکت هاي دانش بنيان را اعلام مي کند و عملکرد تسهيلاتي اين بانک ها ماهانه تا سقف 6 هزار ميليارد ريال است.
وي اظهار داشت: اين اقدامات جديد نشان‌دهنده تغييرات سيستمي براي تنظيم عملکردي نهادهاي اقتصادي است .
معاون توسعه مديريت و سرمايه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: اکنون بانک‌ها و صندوق‌هاي پژوهشگري در اين زمينه فعاليت‌ مي کنند که دغدغه‌هاي حوزه ضمانت از بين رفته است.
يازدهمين نشست سراسري فن‌بازارهاي منطقه‌اي و تخصصي با هدف اتخاذ راه هاي علمي و عملي و کمک به بخش صنعت و اقتصاد دانش بينان به مدت يک روز برگزار شد.
7413
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما