شناسهٔ خبر: 29438476 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

پرونده‌ای برای بازیکنانی که از رئال مادرید جدا شده‌اند

از خامس تا موراتا و خسه

پس از درخشش در جام‌جهانی 2014 همراه با کلمبیا، خامس با مبلغ 75میلیون یورو از موناکو خریداری شد و فصل اول خود در مادرید را تحت‌نظر کارلو آنجلوتی با آمار فوق‌العاده 16 گل و 18 پاس‌گل پشت سر گذاشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، درسال‌های اخیر برخی بازیکنان به دلایل مختلف از رئال مادرید جدا شده‌اند، بازیکنانی که اغلب در باشگاه جدید خود هم به توفیق چندانی نرسیدند و مثال بارز «مرغ همسایه غاز نیست» گشتند که آخرین آنها خامس رودریگز کلمبیایی است که این روزها حال و روز خوشی در مونیخ ندارد و رسانه‌های آلمانی خبر از عدم‌تمایل بایرن برای تمدید قرارداد قرضی دو ساله او می‌دهند.

در ذیل نگاهی داریم به بازیکنانی نظیر رودریگز که در جست‌وجوی آینده بهتر، مادرید را ترک کردند لیکن نتوانستند جایگاه بهتری برای خود فراهم کنند.

خامس رودریگز(حضور در رئال مادرید 2017- 2014)

پس از درخشش در جام‌جهانی 2014 همراه با کلمبیا، خامس با مبلغ 75میلیون یورو از موناکو خریداری شد و فصل اول خود در مادرید را تحت‌نظر کارلو آنجلوتی با آمار فوق‌العاده 16 گل و 18 پاس‌گل پشت سر گذاشت.

در دو فصل بعد اما عملکرد و همچنین دقایق حضور او در زمین افت شدیدی داشت و در ابتدای فصل 2018-2017 او به بایرن قرض داده شد تا در باواریا دوباره به سرمربی ایتالیایی بپیوندد، هرچند دوران مربیگری کارلتو در مونیخ هم دیری نپایید لیکن ستاره چپ‌پای کلمبیایی هشت بار تور دروازه حریفان را لرزاند و 11 پاس‌گل هم برای بازیکنان هم‌تیمی ارسال کرد تا در پایان فصل همراه با بایرن قهرمانی در بوندس‌لیگا را جشن بگیرد.

اوضاع برای خامس در این فصل اما چندان جالب دنبال نمی‌شود و او با سرمربی تیم نیکو کوواچ به مشکل خورده است و به همین دلیل سران مونیخی از فعال کردن بند آزاد‌سازی 42میلیون یورویی این بازیکن در پایان فصل پشیمان شده‌اند.

مسعود اوزیل(2013 - 2010)

به مانند خامس، مسعود اوزیل هم بعد از درخشش در یک جام‌جهانی راهی مادرید شد و در ابتدا با نمایش چشم‌نواز خود سانتیاگو برنابئو را به تشویق واداشت. گرچه دوران خوش فانتزی‌باز ترک‌تبار هم در لوس بلانکوس خیلی زود تمام شد، حتی کنار رفتن مورینیو و آمدن کارلتو هم مانع جدایی او از مادریدی‌ها نشد و در آخرین روز نقل‌وانتقالات اوزیل به آرسنال پیوست. در لندن هم طاعون ناسازگاری از دامن مسعود اوزیل رخت برنبست و او تنها به دو قهرمانی جام حذفی دست یافت. اوزیل همراه با آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا هیچ‌گاه جزء مدعیان قرار نگرفت و این فصل فقط توپچی‌ها در لیگ اروپا حضور دارند.

آنخل دی‌ماریا(2014-2010)

دی‌ماریا که در سه سال اول حضورش در مادرید ازجمله بازیکنان اصلی تیم مورینیو به‌شمار می‌رفت با روی کار آمدن کارلو آنجلوتی در فصل 2014-2013جایگاه مستحکم خود را از دست داد. این فصل پایان خوشی برای مادریدی‌ها داشت و آنها با کمک‌های حیاتی دی‌ماریا توانستند لیگ قهرمانان و جام حذفی را به خانه ببرند لیکن در تابستان وینگر آرژانتینی با 75میلیون یورو از جمع رئالی‌ها جدا شد و به منچستریونایتد پیوست. در اولدترافورد او فصل وحشتناکی را با به ثمر رساندن تنها سه گل پشت سر گذاشت تا بعد از تنها یک سال حضور در شهر منچستر، راه لیگ فرانسه و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را در پیش بگیرد. اوضاع برای دی‌ماریا بهتر از یونایتد دنبال می‌شد اما آمدن نیمار و ‌ام‌باپه به «پی‌اس‌جی» عملا او را از ترکیب صدرنشین فرانسه کنار گذاشته است.

 

* نویسنده : مهرداد امامقلی‌پور روزنامه‌نگار

نظر شما