شناسهٔ خبر: 29439019 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

از هامس رودریگز و موراتا تا خسه رودریگز: ستارگانی که رئال مادرید را ترک کردند اما موفق ظاهر نشدند

امیر رضایی

در این یادداشت بازیکنانی که برای آینده درخشان، رئال مادرید را ترک کردند اما موفق ظاهر نشدند را با هم مرور می کنیم.

صاحب‌خبر -

طرفداری- همیشه ستارگانی در تیم ها هستند که بنا به دلایلی می خواهند تیمشان را ترک کنند. این اتفاق در تیم های بزرگی مثل رئال مادرید که فرصت بازی به همه بازیکنان نمی رسد زیاد رخ می دهد. در این میان بازیکنانی هستند که برای آینده ای بهتر سانتیاگو برنابئو را ترک کردند اما شرایط در تیم جدید بر وفق مرادشان نبوده است.

به نقل از Marca، هامس رودریگز آخرین ستاره رئال مادرید است که از کهکشانی ها جدا شد و به صورت قرضی به بایرن مونیخ پیوست اما حالا از شرایطش ناراضی است و قصد برگشت به مادرید را دارد. در این یادداشت به معرفی بازیکنان این چنینی می پردازیم.

هامس رودریگز (2014 تا 2017 در رئال مادرید)

پس از درخشش هامس در جام جهانی 2014 برزیل، رئال مادرید با 75 میلیون یورو ستاره کلمبیایی تیم موناکو را جذب کرد. در فصل اول حضور او در بین کهکشانی ها زیر نظر کارلو آنچلوتی، هامس 16 گل و 18 پاس گل به نام خودش ثبت کرد اما پس از برکناری کارلتو از رئال مادرید، فرصت بازی زیادی به او زیر نظر رافا بنیتس و زیدان داده نشد تا بعد از 2 فصل حضور در سانتیاگو برنابئو، وی به فکر خروج از این تیم بیافتد. 

در تابستان 2017 بود که رئال مادرید به صورت قرضی و به مدت 2 سال، هامس را به بایرن مونیخ قرض داد. لازم به ذکر است که کارلو آنچلوتی هم پس از اخراج از رئال مادرید و پس از استراحت 1 ساله، هدایت بایرن مونیخ را بر عهده گرفته بود. در فصل اول حضور هامس در آلیانز آرنا او عملکرد قابل قبولی داشت و 8 گل و 11 پاس گل ثبت کرد و قهرمان بوندس لیگا شد اما در این فصل او با نیکو کواچ به مشکل خورده و تنها 11 بازی انجام داده است.

این در حالی است که به نظر می رسد بایرن مونیخ قرارداد قرضی هامس را دائمی نکند و او در تابستان پیش رو به سانتیاگو برنابئو برگردد.

مسوت اوزیل (2010 تا 2013 در رئال مادرید)

مثل هامس، مسوت اوزیل هم پس از درخشش در جام جهانی 2010 به رئال مادرید پیوست. او در زمان مربیگری ژوزه مورینیو به رئال مادرید آمد و با مورینیو هم از رئال مادرید رفت. در واقع اوزیل در یک فرم فوق العاده رئال مادرید را به مقصد آرسنال ترک کرد اما بازنده اصلی، خود اوزیل بود. چرا که رئال مادرید در همان فصل پس از 10 سال قهرمان اروپا شد و شروع کسب عناوین مختلف برای رئال مادرید بود.

در سمت دیگر، اوزیل با آرسنال هم نتوانست قهرمانی بزرگی به دست آورد و حتی نزدیک به فتح لیگ قهرمانان اروپا هم نشد. 

آنخل دی ماریا (2010 تا 2014 در رئال مادرید)

دی ماریا از زمانی که به رئال مادرید پیوست، تبدیل شد به یکی از اصلی ترین گزینه های ترکیب کهکشانی ها زیر نظر ژوزه مورینیو اما بعد از اینکه رئال مادرید، گرت بیل را به خدمت گرفت، او از بازیکن اصلی تبدیل به یک بازیکن نیمکت نشین شد و فرصت کمی برای بازی پیدا می کرد. فصل آخر حضور او در برنابئو با خوشی به پایان رسید چرا که آن ها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا شدند و در پایان فصل با 75 میلیون یورو به منچستر یونایتد پیوست.

شاید بدترین تصمیم دوران حرفه ای او، همین تصمیم بود که به لیگ برتر و منچستریونایتد برود. او فصل بدی را در تیم شیاطین سرخ گذراند و تنها 3 گل به ثمر رساند. البته دی ماریا در منچستر یونایتد هم ماندگار نشد و به پاری سن ژرمن پیوست.

خسه رودریگز (2014 تا 2016 در رئال مادرید)

خسه رودریگز یکی از بازیکنانی بود که رئال مادرید روی او حساب ویژه ای باز کرده بود. بازیکنی که از آکادمی کهکشانی ها رشد کرد و عملکرد خوبی هم داشت اما یک مصدومیت، مسیر آینده او را تغییر داد. بعد از برگشت از مصدومیت، وی دیگر نتوانست عملکرد خوب خودش را ادامه دهد و مجبور شد تا در سال 2016 به پاری سن ژرمن بپیوندد. 

اما انتقال او به پاری سن ژرمن هم خوب نبود چرا که او 2 بار به تیم های لاس پالماس و استوک سیتی قرض داده شد و حالا به فرانسه برگشته ولی در برنامه های توماس توخل نیست.

روبینیو (2005 تا 2008 در رئال مادرید)

پس از یک شروع فوق العاده در رئال مادرید، به نظر می رسید که رئال مادرید و روبینیو به یک دیگر متعهد بمانند اما به یک باره، روبینیو تصمیم گرفت به منچسترسیتی برود.

انتقال به منچستر سیتی برای روبینیو خوب نبود. از نظر سنی روبینیو می توانست آینده بهتری داشته باشد اما وی در لیگ برتر هم موفق نشد تا به سانتوس قرض داده شود و پس از آن به میلان منتقل شد.

متئو کواچیچ (2015 تا 2018 در رئال مادرید)

متئو کواچیچ، بازیکن جوان و آینده دار کروات که با 31 میلیون یورو از اینتر به رئال مادرید پیوست، در تابستان گذشته به علت نرسیدن فرصت کافی، سانتیاگو برنابئو را به مقصد چلسی و با قراردادی قرضی ترک کرد.

در حقیقت در چلسی، کواچیچ به هدفش که رسیدن بازی بود، رسید اما عملکرد خوبی نشان نداده است. او در 15 بازی این فصل برای چلسی بازی کرده است ولی حتی یک گل هم به ثمر نرسانده است.

آلوارو موراتا (2012 تا 2014 و 2016 تا 2017 در رئال مادرید)

آلوارو موراتا 2 بار کهکشانی ها را ترک کرده است. یک بار در سال 2014 که به یوونتوس رفت و عملکرد خوبی داشت و به مادرید بازگشت و یک بار هم در تابستان 2017 که به چلسی رفت. 

در یوونتوس موراتا توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد تا رئال مادرید گزینه بازخرید او را فعال کند اما در چلسی نتوانسته خودش را نشان دهد. مهاجمی که در چلسی بیشتر فرصت سوزی می کند تا گلزنی. او در فصل اول حضورش در چلسی تنها 11 گل در 31 بازی زد. 

نظر شما