شناسهٔ خبر: 29420710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عضو ارشد حماس:

مأموريت کماندوهاي صهيونيست در غزه «اطلاعاتي» بود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- يکي از اعضاي ارشد حماس اعلام کرد مأموريت کماندوهاي صهيونيستي که هفته گذشته وارد نوار غزه شدند، اطلاعاتي بود و آنها مي‌خواستند دستگاه‌هاي شنود و پارازيت‌انداز کار بگذارند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «اسامه حمدان» از اعضاي ارشد حماس بخش ديگري از جزئيات عمليات ناموفق کماندوهاي رژيم صهيونيستي در خانيونس نوار غزه را شرح داد.
چند کماندوهاي صهيونيست يکشنبه هفته گذشته (20‌آبان) با هدف انجام عملياتي وارد نوار غزه شدند اما گردان‌هاي القسام شاخه نظامي حماس از اين موضوع آگاه شد و درگيري‌ها آغاز شد. طي اين درگيري‌ها هفت تن از اعضاي القسام از جمله يک فرمانده به نام «نور برکه» به شهادت رسيد؛ در نهايت کماندوها با پوشش هوايي جنگنده‌هاي صهيونيست، از نوار غزه فرار کردند.
حماس در اين خصوص به شبکه «المنار» گفت تحقيقاتي گسترده در اين خصوص وجود دارد، مزدوراني که روند ورود کماندوها به غزه را تسهيل کرده‌اند، بازداشت شده‌اند و حماس از اين مسأله به راحتي نمي‌گذرد.
وي ادامه داد هدف اين عمليات امنيتي نور برکه نبوده است و وي به خاطر تعقيب خودروي صهيونيست‌ها و درگير شدن با آنها به شهادت رسيد. برآورد برادراني که در ميدان حضور داشته‌اند و تجهيزاتي که در خودرو ديده شده آن است که اين عمليات، امنيتي بوده و آنها قصد کار گذاشتن دستگاه‌هاي ويژه شنود و انداختن پارازيت را داشته‌اند اما تحقيقات همچنان ادامه دارد.
حمدان درباره پاسخ مقاومت به اين عمليات محرمانه عليرغم ناموفق بودن آن گفت مقاومت نمي‌تواند از معادله‌اي که آن را تثبيت کرده، عقب‌نشيني کند، جواب بمباران، بمباران است.
اين عضو حماس تأکيد کرد در صورت درگيري ميان مقاومت و «اسرائيل» تمام فلسطين اشغالي را زير گلوله خواهد بود و رژيم اشغالگر قبل از تصميم‌گيري مبني بر درگيري (با مقاومت) بايد بازنگري داشته باشد.
روزنامه «الاخبار» لبنان هفته گذشته به نقل از منابع آگاه نوشت مقاومت فلسطين موفق شده تعدادي از مزدوراني که مسير نفوذ کماندوهاي رژيم صهيونيستي به خانيونس را تسهيل کنند، بازداشت کند؛ يکي از اين افراد حين فرار به فلسطين اشغالي دستگير شده است.

نظر شما