شناسهٔ خبر: 29419319 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واحد فرآوري طلا با سرمايه خارجي در خوي کلنگ زني مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي گفت: در سفر قريب الوقوع رييس جمهوري به اين استان، يک واحد فرآوري طلا با سرمايه گذاري خارجي در «ايواوغلي» شهرستان خوي کلنگ زني مي شود.

جعفر صادق اسکندري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حجم سرمايه گذاري اين طرح 1.4 ميليون يورو و 35 ميليارد ريال برآورده شده و با اجراي آن براي 81 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد مي شود.
وي بيان کرد: با اجراي اين طرح که ارزش افزوده قابل توجهي هم خواهد داشت، از خام فروشي طلا در شمال استان جلوگيري مي شود و صنايع پايين دستي طلا و زيورآلات در اين منطقه گسترش مي يابد.
وي همچنين گفت: 17 واحد صنعتي با 40 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي در اين استان در حال بهره برداري و چهار طرح سرمايه گذاري خارجي به ارزش تقريبي 127 ميليون دلار هم با سرمايه گذاري کشورهاي آلمان، کانادا، عراق و ترکيه در حال اجراست.
وي اضافه کرد: عمده سرمايه گذاران خارجي در واحدهاي توليدي اين استان از اتباع کشورهاي چين، ترکيه، هند، عراق و جمهوري آذربايجان هستند و بيشتر توليدات اين واحدها هم مربوط به لوازم خانگي، انواع درب ها، مبلمان خانگي و اداري، لوازم و قطعات خودرويي، صنايع معدني و پانل هاي PVC است.
به گزارش ايرنا در حال حاضر 2 هزار و 288 واحد صنعتي با سرمايه گذاري 53 هزار و 362 ميليارد ريال و با اشتغالزايي براي 58 هزار و 721 نفر در اين استان وجود دارد؛ فعاليت واحدهاي صنعتي بزرگ مقياس در استان همچون پتروشيمي، سيمان، تراکتورسازي، ماشين سازي، توليد انواع تريلرها و کانتينرها و توليد کالاهاي پزشکي موجب رونق اقتصادي استان شده است.
به گفته کارشناسان زمينه هاي تکنولوژيکي جهت ايجاد سرمايه پيشرفته و دانش بنيان در حوزه هاي صنايع نانو، ميکروالکترونيک، ميکروماشين، روباتيک، هوا و فضا و بيوتکنولوژي در آذربايجان غربي وجود دارد.
6009/3072
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما