شناسهٔ خبر: 29394318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی:

تبلیغات علوم دینی نباید محدود به مساجد شود/باید از فرصت فضای مجازی و ورزشگاه ها برای تبلیغ دین استفاده کرد

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: ما نباید را تبلیغات را محدود به مساجد کنیم، تبلیغات باید گسترش یابد و از هر فرصتی استفاده کنیم، الان فضای مجازی که تبدیل به وسیله فساد شده باید منقلب کنیم و از این فضا برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید پنجشنبه شب (24 آبان) در آیین گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع محوریت قرآن و نهج البلاغه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: علامه طباطبایی فرزندی نداشت که این چراغ را در خانه ایشان نگه دارد اما خداوند خیرانی را فرستاد که خانه ایشان را دارالقرآن کردند و همواره اسم علامه زنده است.

 

 

وی با اشاره به موضوع تبلیغ دین مبین اسلام گفت: در قرآن کریم به این موضوع بسیار پرداخته شده است و بلاغ باید مبین باشد و در قلب ها اثر کند و فضای جامعه را روشن کند.

 

 

این مرجع تقلید ابراز داشت: کار حضرت علی(ع) بلاغ مبین بوده و نهج البلاغه نمونه آن است که از حضرت علی(ع) بیان شده است و از سوی دیگر باید بدانیم که تبلیغ دین نباید تنها در مساجد و تکایا و در ماه محرم و ماه رمضان باشد، بلکه باید از هر فرصتی استفاده کنیم.

 

*از هر فرصتی برای تبلیغ دین باید استفاده کرد

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) به ما نشان دادند که از هر فرصتی می توان استفاده تبلیغاتی کرد  افزود: پیامبر(ص) از هر فرصتی استفاده می کردند و ما نیز باید از ایشان الگو بگیریم و همواره در راستای این امر مهم بکوشیم.

 

 

وی با اشاره به زندگی حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) 110 صفات ممتاز برای پرهیزگاران در یک خطبه می گوید که یک دوره کامل برای انسان ها است که باید از آن استفاده کرده و بهره ببرند.

 

*تبلیغات دین نباید به مساجد محدود شود

این مرجع تقلید ابراز داشت: ما نباید را تبلیغات را محدود به مساجد کنیم، تبلیغات باید گسترش یابد و از هر فرصتی استفاده کنیم، الان فضای مجازی که تبدیل به وسیله فساد شده باید منقلب کنیم و از این فضا برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

 

*مباحث دینی باید در کتب درسی بیان شود

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به کتب درسی گفت: باید از این کتب استفاده کرده و در زمینه تبلیغ دین بکوشیم، چه مسائلی در کتب درسی وارد و یا کم شده است باید اینها را بررسی کنیم، از صدا و سیما و رسانه ها می توان استفاده کرد، حتی از ورزشگاه ها هم می توان استفاده کرده و در گسvترش تبلیغ دین استفاده کرد.

 

*بهره گیری از ظرفیت ورزشگاه ها برای تبلیغ دین

وی گفت: ورزش های پهلوانی در گذشته به گونه ای بوده که ورزشکار تربیت دینی می شد و ذکر علی(ع) را می گفتند و امروز نیز باید از این فرصت ورزشگاه ها استفاده کرد و از فضاهای ورزشی و از هر فرصتی استفاده کنیم.

 

*لزوم راه اندازی درس رسمی نهج البلاغه در حوزه ها

این مرجع تقلید با اشاره به نهج البلاغه گفت: این کتاب همانند حضرت علی(ع) مظلوم است، چرا در حوزه ها درس رسمی از نهج البلاغه نیست؟ باید این کتاب را از مهجوریت خارج کنیم.

نظر شما