شناسهٔ خبر: 29372924 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

4 ایستگاه آتش نشانی در زنجان احداث می شود

زنجان - ایرنا - مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته احداث چهار ایستگاه آتش نشانی در این شهر با هدف خدمات رسانی مطلوب پیش بینی شده که یک مورد آن در دست اجرا است.

صاحب‌خبر -

سیدحمید موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 6 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر زنجان فعال است و با برنامه ریزی انجام گرفته تلاش می شود با توجه به نیاز شهر این تعداد افزایش یابد.
وی اظهار داشت: بر این اساس این سازمان احداث آتش نشانی در گلشهر کاظمیه شهر زنجان را بر عهده گرفته و علاوه بر آن 2 ایستگاه دیگر از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در مناطق بی سیم و اسلام آباد شهر زنجان احداث خواهد شد.
موسوی افزود: بنابراین با توجه به خدمات رسانی مطلوب احداث یک ایستگاه آتش نشانی در هسته مرکزی شهر نیز در نظر گرفته شده که در صورت زمین مناسب این کار انجام می شود.
وی بیان کرد: عوامل آتش نشانی زنجان طی هفت ماهه امسال 433 مورد اطفای حریق متعدد و 464 مورد نیز عملیات امداد و نجات از قبیل گرفتاری در آسانسور، تصادفات داخل شهری را انجام داده است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان یکی از مشکلات این سازمان را کمبود نیروی انسانی مورد نیاز اعلام کرد و گفت: هم اکنون 122 نیروی این سازمان آماده خدمات رسانی در هنگام بروز حوادث و سوانح احتمالی هستند اما برای خدمات رسانی بهینه در این بخش کمبود دارد.
وی اظهار داشت: براین اساس و طبق برنامه اعلام شده به شهرداری در آزمون آینده نیاز به نیروی انسانی این سازمان 59 نفر اعلام شده که با تحقق این امر شمار افراد مشغول بکار به 181 نفر خواهد رسید.
موسوی افزود: این سازمان برنامه ای برای جذب بانوان آتش نشان در زنجان ندارد اما به عنوان نیروهای داوطلب از توانمندی های آنان استفاده می کند.
به گفته این مسئول، مانور عملیاتی اطفای حریق امداد و نجات در ارتفاع با حضور 20 آتش نشان با مشارکت سه ایستگاه آتش نشانی ،چهار دستگاه خودروی نیمه سنگین و یک دستگاه نردبان هیدرولیک انجام شد که مدت زمان اعلام تا رسیدن به محل چهار دقیقه ثبت و در مجموع مدت 18 دقیقه برگزار شد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
8068/9646

نظر شما