شناسهٔ خبر: 29350349 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرپزشكي

صاحب‌خبر -

 آيا ترکيب چاي با دارچين درست است؟

همانطور که اطلاع داريد انواع چاي در همه دنيا براي آرامش زمان شب و خوابيدن به کار مي رود اکنون اين پرسش مطرح مي شود که بايد چاي را چطوري بنوشيم تا اثر زيادتري را در آرامش شخص داشته باشد؟

گياه دارچين بسيار گرما‌آور و پر انرژي است و بسيار درمان گر اما در هنگام شب ميزان دارچيني که صرف مي شود قابل هضم نيست و يا مدت زمان زيادي را براي هضم شدن نياز دارد. هنگام شب مصرف دارچين تمام اعضاي دروني بدن را به کار ميگيرد وسخت به فعاليت ميدارد در حالي که شب هنگام بايد بدن انسان بسيار آرام باشد و بدون هيچ درگيري خاصي به‌ارامش خود ادامه دهد از اين رو مصرف چاي با دارچين کار بسيار اشتباهي در هنگام شب است. شما مي توانيد در هنگام شب چاي آويشن استفاده کنيد که مقدار آرامش را افزايش مي دهد.

خيلي از افراد وقتي در جاده رانندگي مي کنند چاي را همراه با دارچين مي نوشند که اين کار ميزان اضطراب و هيجان آنها را افزايش مي دهد. سعي کنيد تا چاي را به تنهايي مصرف کنيد و با فاصله هاي مختلف چاي را بنوشيد تا مشکلي از نظر هضم براي شما به وجود نياييد. چاي سبز بهترين چاي شناخته شده در دنياست که درمانگر بسيار عالي براي بسياري از بيماري ها به شما مي آيد.

منبع:دكتر سلام

رژيم غذايي مفيد براي سلامت قلب

متخصصان تغذيه و سلامت براي داشتن قلبي سالم مصرف برخي از انواع سبزيجات را توصيه مي‌کنند.

به گزارش ايسنا، درصورتيکه تمامي مردم دنيا از رژيم‌هاي غذايي سالم و سرشار از فيبر که شامل سبزيجات است مصرف کنند از تعداد قابل توجهي از موارد ابتلا به بيماري‌هاي قلبي پيشگيري خواهد شد.گروهي از متخصصان دانشکده پزشکي ورشو دريافتند درمان با دوز پايين "تري‌متيل‌آمين ان-اکسيد" (TMAO) فيبروز قلبي و نشانه‌هاي نارسايي قلبي را در نمونه‌هاي حيواني مبتلا به فشارخون کاهش مي‌دهد. به گفته اين متخصصان، افزايش سطح TMAO، ترکيبي که با مصرف ماهي، غذاهاي دريايي و رژيم‌هاي غذايي گياهي مرتبط است ممکن است علائم بيماري قلبي مرتبط با فشار خون را کاهش دهد.سطح TMAO در خون به طور چشمگيري پس از مصرف سبزيجات غني از اين ترکيب و ماهي افزايش پيدا مي‌کند. علاوه بر اين، کبد از تري‌متيل‌آمين (TMA) ترکيب توليد شده توسط باکتري‌هاي روده مي‌تواند TMAO توليد کند.

به گزارش شبکه خبري ان‌دي تي‌وي، هرچند علت بالا رفتن سطح TMAO در خون و تاثير اين ترکيب بر قلب و سيستم گردش خون هنوز به درستي مشخص نيست و نتايج اوليه تحقيقات انجام شده در تناقض با يکديگر است.

برچسب‌ها:

نظر شما