شناسهٔ خبر: 29329128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی:

مبارزه با مواد مخدر جهاد است

قم -ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر یک امر جهادی است، زیرا از هدررفت سرمایه های کشور جلوگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وی دوشنبه شب در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: نسل جوان و نوجوان کشور از مهمترین سرمایه های مملکت هستند که متأسفانه مواد مخدر آنها را نشانه گرفته است، از این رو همه باید برای مبارزه با مواد مخدر که یک امر جهادی است، اهتمام داشته باشند.
آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: تولید و توزیع مواد مخدر تجارت مرگ است و برخی دولت های استثمارگر همانند رژیم صهیونیستی می خواهند دیگر ملت ها را به مواد مخدر آلوده کنند.
وی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر از نظر شرعی از محرمات مسلم است، خاطرنشان کرد: هرچه جوانان به مواد مخدر آلوده شوند، راه برای نفوذ و تحقق اهداف شوم دشمنان بازتر خواهد شد، از این رو همه باید برای مقابله با این پدیده شوم جدیت داشته باشند.
این مرجع تقلید بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی به ویژه در رسانه ها به منظور پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه تأکید کرد و گفت: باید مطالعه وسیعی صورت بپذیرد که چگونه می توان از بعد فرهنگی با معضل مواد مخدر مقابله کرده و عواقب شوم آن برای مردم به نمایش گذاشته شود.
وی با بیان اینکه وجود معتادان متجاهر در سطح جامعه قبح و زشتی مواد مخدر را از میان می برد، تصریح کرد: طلاب و روحانیون به ویژه ائمه جماعات مساجد باید نسبت به آگاهی بخشی در سطح جامعه در رابطه با معضل مواد مخدر اقدام کنند.
آیت الله مکارم شیرازی ضمن تأکید بر امر پیشگیری در مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: باید راهکارهای علمی و عملی ارائه شود تا کسانی که درمان شده و از چنگ اعتیاد نجات پیدا کرده اند، بار دیگر به این ورطه کشیده نشوند.
وی در پایان با بیان اینکه ما باید از داستان اندلس عبرت بگیریم، گفت: در حالی که مکتب اسلام بدون جنگ و خونریزی در اروپا در حال پیشروی بود، دشمنان با نفوذ در مدارس مسلمانان، اختلاط دختران و پسران در جامعه اسلامی و آلوده کردن جوانان مسلمان به مواد مخدر، توانستند بر آنها پیروز شده و حرکت اسلامی در اروپا متوقف شد.

**آیت الله صافی گلپایگانی:مبارزه با مواد مخدر حفظ بشریت است
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از دیگر مراجع عظام تقلید در دیدار با سردار مومنی گفت: امروز مبارزه با مواد مخدر حفظ بشریت است، از این رو بسیار با اهمیت و ارزشمند می باشد.
وی افزود: مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در کشور یک وظیفه دینی است و همه مردم و مسئولان باید در این جهت کاملا همکاری و مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به نقش ارزشمند جمهوری اسلامی درمبارزه با مواد مخدر در سطح بین الملل گفت: همه باید تلاش کنند وظیفه خود را در این مسیر به خوبی ایفا کنند.
آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید نسبت به آسیب ها و ضررهای مواد مخدر در جامعه روشنگری و فرهنگسازی کنند، اضافه کرد: فعالیت های آموزشی و تبلیغی علاوه بر سطح جامعه، باید در مبادی تولید و توزیع مواد مخدر نیز انجام شود.

**آیت الله علوی گرگانی:بهره گیری از نظرات نخبگان برای مبارزه با مواد مخدر موثر است
آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز دردیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: استفاده از نظرات نخبگان و صاحبنظران می تواند در نحوه و چگونگی مبارزه با مواد مخدر بسیار مؤثر باشد.
وی اضافه کرد: همانگونه که خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) امر فرمودند که در کارها از دیگران مشورت بگیرند، بدون تردید مشاوره از نخبگان حوزوی و دانشگاهی در امر مبارزه با مواد مخدر اثرگذار خواهد بود.
آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت حفاظت و حراست هرچه بیشتر از مرزهای کشور به عنوان یکی مهمترین راهکارهای مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: گسترش امنیت و حفاظت در مرزها می تواند در موفقیت برنامه های این ستاد نقش مهمی ایفا کند.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و فرهنگسازی در میان خانواده ها در رابطه با معضلات اعتیاد و مواد مخدر اقدام بسیار مهمی است که باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: باید با کمک خانواده ها تلاش کنیم تا نسل جوان و نوجوان کشورمان به سمت اعتیاد کشیده نشوند.
این مرجع تقلید در پایان از وجود مصرف مواد مخدر در برخی زندان های کشور نیز انتقاد کرد و گفت: امروز باید از همه ظرفیت ها برای نجات جوانان از دام اعتیاد بهره مند شویم و از انجام هیچ کاری در این رابطه کوتاهی نکنیم.
سرداراسکندر مؤمنی امروز در سفربه شهر مقدس قم علاوه بر شرکت در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
8146/ 6133/

نظر شما