شناسهٔ خبر: 29303617 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تصاویر | حضور سروش صحت و هوشنگ مرادی‌کرمانی در جشن هفته کتاب و کتابخوانی

جشن هفته کتاب و کتابخوانی با تجلیل از فعالان حوزه کتاب و نشر در کتابخانه ملی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جشن هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «حالِ خوشِ خواندن»، صبح یکشنبه ۲۰ آبان در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این مراسم اظهار داشت: «زندگی، کتاب است و دانسته‌ها  در فهم موثر است. کتاب‌ها نوشته و خوانده می‌شوند و می‌توانند با خواننده ارتباط مناسب برقرار کنند. کتاب می‌تواند برای همه ما مهم باشد زیرا از خلال درک متقابل، زندگی را در کنار هم و برای هم تجربه می‌کنیم. می‌توانیم این داشته‌ها و دانسته‌های خودمان را درک کنیم و به دیگران نیز انتقال دهیم و ارتباط برقرار کردن وسیله‌ای است تا همه کتاب‌ها خوانده شوند.»

او اضافه کرد: «سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان یکی از بهترین پایگاه‌ها، این فرصت را برای فهم هم فراهم کرده است که تعامل و تفاهم و درک مناسب و صحیح از هم، درک ما از آن نگاه، از خلال آن بیرون می‌آید. شعار «حالِ خوشِ خواندن»، یعنی کتابخوان‌ها تجارب‌شان را به هم منتقل می‌کنند و دانسته‌های خود را با یکدیگر  به اشتراک می‌گذارند. کسانی که به عنوان امانتدار و حافظ و امین از مجموعه دانسته‌هایی که در قالب کتاب شکل گرفته هم سهیم هستند و باید حرف‌شان را بزنند و تجارب‌شان را منتقل کنند. کتاب‌ها می‌توانند مرجع و ملجا کسانی باشند که می‌خواهند بدانند و برای دانسته‌های خود بیفزایند که در این میان، کتابخانه ملی، می‌تواند سهمی مهم و موثر ایفا کند.»

در این مراسم از اهداگران نمونه سند و کتاب، کتابدار نمونه، ناشر برتر و دو نفر از اعضای کتابخانه ملی تجلیل شد.

۵۷۲۴۳

نظر شما