شناسهٔ خبر: 29294342 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نامزد پست ریاست شهرداری تهران:

ایجاد درآمدهای مالی پایدار اصلی ترین چالش مدیریت شهری است

حناچی ایجاد درآمدهای مالی پایدار را اصلی ترین چالش مدیریت شهری در این دوره عنوان کرد و گفت: سهم درآمدهای پایدار از کل درآمدها فقط ۲۵ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «پیروز حناچی» در جلسه علنی شورا با اشاره به برنامه های خود به عنوان نامزد پست ریاست شهرداری تهران گفت: تهران شهری است که در تاریخ چند زلزله مهیب را پشت سر گذاشته و در برنامه های شهری باید به موضوع ایمنی پایتخت توجه داشته باشیم.

 

کاندید تصدی ریاست شهرداری تهران با بیان اینکه شهری برخوردار از سیستم مدیریتی خردمندانه، شفاف، هوشمند و مشارکت پذیر یکی از برنامه های مهم وی است، گفت: در شهری برای همه فرصت های برابر برای همه افراد و برای زندگی بهتر خواهد بود.

 

حناچی خاطرنشان کرد: کنترل فقر اصلی ترین قدم در مدیریت شهری پیش بینی شده در همه برنامه های جهانی است.

 

وی با اشاره به چالش های پیش روی پایتخت گفت: آلودگی های زیست محیطی، ترافیک، نظام دسترسی، عدم عدالت در برخورداری از امکانات شهر اصلی ترین چالش های شهر تهران است.

 

نامزد تصدی پست ریاست شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از 26 روز از روزها در سال 95 به عنوان روزهای ناسالم در تهران بود، گفت: احیای شبکه قنات ها از برنامه های من برای کاهش آلودگی هوای تهران است چرا که تهران به خاطر این قنات ها ایجاد شده است.

 

حناچی ترافیک و نظام دسترسی و سهم پایین حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری را چالش های بعدی پیش روی تهران عنوان کرد و گفت: سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری 19 درصد است که باید به بیش از 25 درصد افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه گسترش شبکه حمل و نقل عمومی، حرکت به سمت پیاده محوری و مناسب سازی شهر برای تردد رده های سنی مختلف از برنامه های ما در حوزه مدیریت شهری است‌، افزود: همه این مسایل در طرح تفصیلی جامع تهران است.

 

وی در ادامه در خصوص بافت فرسوده شهری گفت: عدم مشارکت جدی دستگاه های ذیربط و موظف دولتی در حوزه نوسازی بافت فرسوده را شاهد هستیم.

 

حناچی تاکید کرد: بهسازی بافت های فرسوده و قوام بخشی به فعالیت ستادهای بازآفرینی شهری از برنامه هایی است که پیگیری می کنیم.

 

وی ادامه داد: حوزه تامین خدمات و زیرساخت ها دچار فقر هستیم و برای تبعیض مثبت، در دسترسی خدمات و سازماندهی خدمات برای همه گروه ها به ویژه گروه های خاص برنامه داریم.

 

وی ایجاد درآمدهای مالی پایدار را اصلی ترین چالش مدیریت شهری در این دوره عنوان کرد و گفت: سهم درآمدهای پایدار از کل درآمدها فقط 25 درصد است.

 

حناچی کاهش سهم عوارض حاصل از صدور پروانه و متناسب کردن دریافت عوارض شهری به میزان بهره مندی از مواهب شهری را از دیگر برنامه های پیش رو عنوان کرد و گفت: تهران در حوزه ایمنی آسیب پذیر است و گسترش آموزش های همگانی از برنامه هایی است که باید به آن پرداخته شود.

 

حناچی با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل تهران آسیب پذیری بالقوه ای دارد، گفت: در دوره ای که در شورای عالی شهرسازی بودم حریم گسل های شهر تهران را مشخص کردیم.

 

وی با بیان اینکه چالش اصلی در مدیریت خردمندانه شهر فقدان مشارکت های مردمی است، گفت: برای مدیریت موثر به سرمایه اجتماعی نیاز داریم.

 

حناچی تاکید کرد: تامین مشارکت مردم در برنامه ریزی شهری مشارکت با سازمان های مختلف، هوشمندسازی شهرداری و شهر، شفافیت اطلاعات در تصمیم گیری ها از جمله برنامه هایی است که پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما