شناسهٔ خبر: 29298019 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حناچی: تهران چالش مدیریت بحران دارد

نامزد شهرداری تهران، گفت:‌ در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری پایین است که با اجرای نظام یکپارچه حمل و نقل عمومی این سهم باید به ۲۵ درصد افزایش یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 پیروز حناچی در نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص برنامه‌های خود برای تصدی پست شهرداری تهران اظهار داشت: شعار بنده «تهران، شهری برای همه است» و برای عملی کردن این شعار الزاماتی وجود دارد که باید اجرایی شود.

وی گفت: پایداری شهر، کاهش آلودگی هوا و ترافیک، زیست‌پذیری و همین طور در عدالت در برخورداری از خدمات از عمده‌ترین برنامه‌های بنده برای شهرداری تهران است.

نامزد شهرداری تهران، با اشاره به اینکه تهران پتانسیل‌هایی زیادی در حوزه گردشگری دارد، اضافه کرد: باید در این بخش سرمایه‌گذاری بهتری انجام شود و در این حوزه می‌توانیم شاهد رونق کسب و کارهای جدیدی باشیم.

حناچی اظهار داشت: بنده به دنبال شهری با سیستم کارآمد و هماهنگ خواهم بود که در آن شهروندان در اداره شهر مشارکت داشته باشند.

وی به موضوع ایمنی و مقابله با بحران در شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهران چند تجربه زلزله را داشته است، بر همین اساس باید نسبت به ایمنی شهر در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی اقداماتی صورت گیرد.

نامزد شهرداری تهران، گفت: بنده برنامه‌هایی دارم تا شهری داشته باشیم برای زندگی بهتر و حذف فقر و نابرابری.

حناچی اضافه کرد: ما اگر بتوانیم موضوع فقرزدایی و ایجاد برابری را در شهر اجرا کنیم، می‌توانیم شاهد اقدامات مهم دیگری در شهر باشیم.

وی ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام شده تنگناهای زیست محیطی، ترافیک، آلودگی هوا، عدم برخورداری از امکانات شهر و بافت فرسوده از اصلی‌ترین چالش‌ها محسوب می‌شود.

نامزد شهرداری تهران، اظهار داشت: ما در شهر تهران دارای هوای پاک، سالم، ناسالم و خطرناک هستیم که در سال ۹۵ بیش از ۲۶۰ روز، روز ناسالم داشته‌ایم و باید در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد.

حناچی اظهار داشت: ما در تهران با چالش آلودگی آب، هوا و عدم مدیریت بهینه پسماند مواجه هستیم. در حال حاضر در کشورهای آفریقایی، نایلون جمع‌آوری شده است ولی شهر تهران پیامی به این موضوع نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: هدایت و بهره‌برداری از آب‌های سطحی از دیگر اقدامات ما خواهد بود. تهران قنات‌های وسیع و مختلفی دارد که باید شبکه قنات‌ها احیا شود.

نامزد شهرداری تهران، افزود: روددره‌های تهران باید احیا و از شیوه‌ها و تکنولوژی‌های نوین در ارائه خدمات باید استفاده شود.

حناچی اظهار داشت: در حال حاضر سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری پایین است و باید نظام یکپارچه حمل و نقل را به‌گونه‌ای تقویت کنیم که به بیش از ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نباید تهران را تبدیل به شهری مختص خودروها کنیم. این شهر زیبنده کسانی باید باشد که در آن زندگی می‌کنند.

نامزد شهرداری تهران، ادامه داد: ما می‌توانیم با استفاده از ابزارهای جدید به عنوان مثال پارکینگ‌های هوشمند برای شهرداری تهران درآمدزایی کنیم و سالانه ۳۵۰۰ میلیارد ریال به شهر برگردانیم.

حناچی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی، پیاده‌محوری، هوشمندسازی، بهره‌برداری از پارکینگ‌های عمومی،‌ ترویج نظام توسعه محله‌ای از موضوعاتی است که دنبال خواهیم کرد.

وی یادآور شد: چالش بعدی ما بافت فرسوده شهری و عرصه‌های ناکارآمد است که باید در این زمینه دولت نیز به وظایف خود عمل کند و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده آغاز شود و از خلاقیت و معماری پایدار در بافت‌های فرسوده بهره‌گیری شود.

نامزد شهرداری تهران، با اشاره به اینکه شهر یک موجود کاملا متناسب است و نباید ناهنجار رشد کند، گفت: در حال حاضر ما استقرار ۴.۵ میلیون نفر در شهر تهران خارج از محدوده قانونی را داریم.

وی ادامه داد: ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی با همکاری استانداری البرز یکی دیگر از طرح‌های ما است و این طرح را زمانی که در شورای عالی شهرسازی بودیم، ابلاغ کرده‌ایم.

حناچی افزود: برنامه‌هایی نیز در خصوص درآمدهای مالی پایدار در شهر تهران داریم. تهرانی‌ها در پرداخت عوارض شهری مشارکت کمی دارند.

وی‌ ادامه داد: در حال حاضر سهم درآمد شهرداری از صدور پروانه کاهش یافته است و باید دیگر حوزه‌های درآمدی در شهرداری تهران شناسانده شوند.

نامزد شهرداری تهران، اظهار داشت: بعضا بافت تاریخی را از طریق طرح تفصیلی از بین می‌بریم و نمی‌توان بخشی از بافت های تاریخی را تخریب و بخشی دیگر را نگاه داشت.

حناچی بیان داشت: ما چالش‌های جدی در کسب و کارهای دانش بنیان داریم. فقدان سازوکار مناسب بهره‌گیری شرکت‌ها، عدم مشارکت بخش خصوصی، حمایت از استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان نیز از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد.

وی یادآور شد: فقدان نقشه خطرپذیری مبتنی بر حوادث از چالش‌های اصلی تهران است و به دنبال تهیه برنامه مرکز دیده‌بان شهر تهران هستیم.

نامزد شهرداری تهران، تصریح کرد: حریم گسل‌های تهران شناسایی شده‌اند و اینکه چه اقداماتی نباید انجام شود، مشخص شده است. ما در حال حاضر چالش مدیریت بحران را داریم.

حناچی اضافه کرد: حادثه پلاسکو یک پلاک بود، ولی تمام شهر را تحت تأثیر قرار داده بود.

 

نظر شما