شناسهٔ خبر: 29288584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:

آذربایحان غربی ۳۶۰۰ واحد مسکونی در کرمانشاه احداث می کند

ارومیه – مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از احداث سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بدلی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهارداشت: مناطق معین استان در منطقه دالاهوی کرمانشاه شهرستان های ریجار، کرند غرب و گهواره است که شامل احداث سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی تخریب شده و دو هزار و ۴۰۰ واحد تعمیراتی است.

وی ادامه داد: از دو هزار و ۴۰۰ واحد نیازمند تعمیر تاکنون دو هزار و ۶۰ واحد برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که تعمیرات این واحدها خاتمه یافته و تحویل صاحبان این واحدها شده و مابقی واحد ها یا مراجعه نکرده و یا پرونده آنها ناقص بود.

بدلی در خصوص وضعیت احداث سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی نیز گفت: از این تعداد سه هزار و ۳۵۷ واحد در مرحله پی کنی، سه هزار و ۲۱۵ واحد آرماتوربندی، سه هزار و ۱۶۰ فونداسیون، دو هزار و ۹۵۷ واحد اسکلت بندی، دو هزار و ۶۲۸ واحد دیوار چینی، دو هزار و ۷۷ واحد سفیدکاری و دو هزار واحد شیت بندی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در مجموع از سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در دست احداث یک هزار و ۸۰۱ واحد به اتمام رسیده و آماده واگذاری به صاحبان این واحدها در کرمانشاه است.

بدلی اضافه کرد: سقف تسهیلات که شامل تسهیلات بلاعوض هم است برای مساکن شهری ۷۳ میلیون با نرخ پنج درصد و مساکن روستایی هم ۵۷ میلیون با نرخ چهار درصد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در روند احداص واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه هشت تن سیمان رایگان و همچنین نقشه برداری، نظارت و آواربرداری رایگان انجام گرفته است.

وی یادآور شد: هر چند از همان لحظه زلزله اکیپ های استانی در مناطق زلزله زده مستقر بودند ولی بدلیل شرایط آب و هوایی، مراحل آواربرداری و تهیه نقشه احداث و تعمیرات واحدها به صورت رسمی از خردادماه امسال انجام گرفته و همه این اقدامات در مدت کمتر از شش ماه بوده است.

نظر شما