شناسهٔ خبر: 29254411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری دومین جشنواره بلوط در شهرستان شازند

دومین جشنواره بلوط با هدف حفظ و حراست از تنها ذخیره گاه جنگلی بلوط در روستای سرسختی علیا شهرستان شازندبرگزار شد .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ برای دومین سال پیاپی جشنواره بلوط با هدف حفظ و حراست از تنها ذخیره گاه جنگلی بلوط در روستای سرسختی علیا شهرستان شازند با حضور چشمگیر مردم و مسئولان برگزار شد.

جنگل‌های بلوط منطقه سرسختی علیا شازند به‌عنوان قدیمی‌ترین ذخیره‌گاه‌های بلوط ایران شناخته می‌شوند که حفظ آن بی‌شک امری ضروری است.

ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس در حاشیه این جشنواره گفت: جنگل‌های بلوط روستای سرسختی تنها ذخیرگاه بلوط استان است و جزو ذخایر ژنتیکی این استان نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، توجه و افزایش حساسیت مردم و مسئولان برای حفظ این ثروت ارزشمند و برنامه‌ریزی ویژه برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی و توسعه این جنگل است.

عرب فرماندار شازند نیز بیان کرد: این جشنواره به همت و همراهی مردم و مسئولان به ویژه سازمانهای مردم نهاد شهرستان برای دومین سال برگزار شده است.

وی اضافه کرد: استقبال مردم منطقه از این جشنواره نمود عزم جمعی برای جلوگیری از نابودی و احیای این منطقه با ارزش است که امیدواریم این روند و حرکت هوشمندانه ادامه داشته باشد.

برگزاری دومین جشنواره بلوط در شهرستان شازند برگزاری دومین جشنواره بلوط در شهرستان شازند برگزاری دومین جشنواره بلوط در شهرستان شازند برگزاری دومین جشنواره بلوط در شهرستان شازند برگزاری دومین جشنواره بلوط در شهرستان شازند برگزاری دومین جشنواره بلوط در شهرستان شازند
mp4
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2818510" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2273202/2818510?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما