شناسهٔ خبر: 29204114 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نمایشگاه «2 قرن طراحی معاصر ایران» در تهران تمدید شد

به گزارش روز دوشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی اظهارداشت: در این نمایشگاه، آثاری از صنیع الملک، کمال الملک، میرمصور ارژنگی، میرزا آقا

صاحب‌خبر - به گزارش روز دوشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی اظهارداشت: در این نمایشگاه، آثاری از صنیع الملک، کمال الملک، میرمصور ارژنگی، میرزا آقا امامی، ابوالحسن صدیقی، هوشنگ پزشک‌نیا، علی اکبر یاسمی، سهراب سپهری، علی اکبر صنعتی، هانیبال الخاص، پرویز شاپور و هنرمندان نسل بعد از آن‌ها مانند احمد وکیلی، احمد خلیلی فرد، علی ذاکری، علی ندایی تا هنرمندان نسل 5 و 6 طراحی معاصر در یک سیر تاریخی به نمایش درآمده است.
وی افزود: در میان این گنجینه هنر طراحی ایران، حداقل از هر طراح یک اثر ارائه شده به عبارتی می‌توان گفت ماحصل چند نسل از طراحان ایران در نمایشگاه «2 قرن طراحی معاصر ایران» تجمیع و ارائه شده است.
عبدالحسینی اظهارداشت: علاوه بر استادان و پژوهشگران و کارشناسان، از هنرمندان همه رشته‌های هنر به ویژه هنرجویان و دانشجویان در گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری، هنرهای سنتی، هنر اسلامی، صنایع دستی و حتی هنرمندان موسیقی و نمایش و سینما دعوت می‌کنم تا از این نمایشگاه بازدید کنند و هر کدام از بازدیدکنندگان به فراخور رشته تخصصی خود بهره‌ای از تماشای این آثار به ارمغان خواهند برد.
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این گنجینه که به همت دو هفته‌نامه تندیس و با دبیری محمدحسن حامدی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شده، فرصت کم‌نظیری است که ممکن است تماشای یک جای این گنجینه و سیر نمایشگاهی برای هر شخصی تنها یک بار پیش بیاید.
وی افزود: طراحی به معنای Drawing، ترسیم ذهنی، عینی و یا برداشت‌های آزاد تجسمی و در معنای Design و ترکیب عناصر بصری در هنرهای کاربردی مانند معماری، گرافیک، طراحی لباس و یا طراحی صنعتی، یکی از شاخه‌های اصلی هنرهای تجسمی است که از اساس مشق هنر نامیده می‌شود.
عبدالحسینی اظهارداشت: مشقی که هم بنیان و زیرساخت اثر و کار هنری را تقویت می‌کند و هم خودش یک اثر هنرمندانه را شکل می‌دهد.
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه طراحی در هنر، مشق خلاقانه در راستای ایده‌یابی و تقویت خلاقیت است، گفت: این عرصه از این منظر دارای اهمیت و اعتبار بالایی است که ضمن توجه به مبانی، نگاه جست و جوگر و نگاه تجربه‌گرایانه هنرمند را نیز معرفی خواهد کرد و در عین حال هم به عنوان یک اثر هنری مستقل قابل ارائه خواهد بود.
وی افزود: طراحی از همان دوره مبتدی تا دوره‌های عالی و حرفه‌ای همراه هنرمند خواهد بود و می‌تواند نشانه‌ای از سیر پیشرفت یک هنرمند در معرفی ایده‌ها و یا توانایی طراحی‌ها و ترسیم‌های ذوقی و یا تکنیکی‌اش باشد، این همان اتفاقی است که این نمایشگاه را خارج از منظر موزه‌ای و عیار پژوهشی و آموزشی‌اش پر اهمیت می‌کند.
علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «2 قرن طراحی معاصر ایران» می‌توانند تا پایان آبانماه به جز روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 18 به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، روبه‌روی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(نیایش)، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

نظر شما