شناسهٔ خبر: 29196364 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد:

نمایشگاه «دو قرن طراحی معاصر ایران» فرصتی کم‌نظیر برای تماشای برترین آثار هنرمندان تجسمی

امیر عبدالحسینی با دعوت از هنرمندان و هنردوستان برای بازدید از نمایشگاه «۲ قرن طراحی معاصر ایران» گفت: این نمایشگاه فرصت شایسته و مناسبی است که هنرمندان، دانشجویان هنر، علاقه‌مندان و پژوهشگران با سیر طراحی در ۲ قرن تاریخ هنرمعاصر ایران آشنا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،«امیر عبدالحسینی»،«معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران» با اعلام تمدید نمایشگاه «۲ قرن طراحی معاصر ایران» تا پایان آبانماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) درباره اهمیت این نمایشگاه گفت: طراحی را چه به معنای Drawing و ترسیم ذهنی و یا عینی و یا برداشت‌های آزاد تجسمی بگیریم و چه در معنای Design و ترکیب عناصر بصری در هنرهای کاربردی مانند معماری، گرافیک، طراحی لباس و یا طراحی صنعتی به کار بریم، یکی از شاخه‌های اصلی هنرهای تجسمی را مد نظر قرار دادیم که از اساس مشق هنر نامیده می‌شود. مشقی که هم بنیان و زیرساخت اثر و کار هنری را تقویت می‌کند و هم خودش یک اثر هنرمندانه را شکل می‌دهد.

وی افزود: طراحی در هنر، مشق خلاقانه در راستای ایده‌یابی و تقویت خلاقیت است. این عرصه از این منظر دارای اهمیت و اعتبار بالایی است که ضمن توجه به مبانی، نگاه جستجوگر و نگاه تجربه‌گرایانه هنرمند را نیز معرفی خواهد کرد و در عین حال هم به عنوان یک اثر هنری مستقل قابل ارائه خواهد بود. طراحی از همان دوره مبتدی تا دوره‌های عالی و حرفه‌ای همراه هنرمند خواهد بود و می‌تواند نشانه‌ای از سیر پیشرفت یک هنرمند در معرفی ایده‌ها و یا توانایی طراحی‌ها و ترسیم‌های ذوقی و یا تکنیکی‌اش باشد. این همان اتفاقی است که این نمایشگاه را خارج از منظر موزه‌ای و عیار پژوهشی و آموزشی‌اش پر اهمیت می‌کند.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری تاکید کرد: در این رویداد مهم موزه‌ای، آثاری از صنیع الملک، کمال الملک، میر مصور ارژنگی، میرزا آقا امامی، ابوالحسن صدیقی، هوشنگ پزشک‌نیا، علی اکبر یاسمی تا سهراب سپهری، علی اکبر صنعتی، هانیبال الخاص، پرویز شاپور و هنرمندان نسل بعد از آن‌ها مانند احمد وکیلی، احمد خلیلی فرد، علی ذاکری، علی ندایی تا هنرمندان نسل ۵ و ۶ طراحی معاصر در یک سیر تاریخی به نمایش درآمده و در میان این گنجینه هنر طراحی ایران، حداقل از هر طراح یک اثر ارائه شده است. به عبارتی می‌توان گفت ماحصل چند نسل از طراحان ایران در این نمایشگاه تجمیع و ارائه شده است.

عبدالحسینی اضافه کرد: علاوه بر استادان و پژوهشگران و کارشناسان، از هنرمندان همه رشته‌های هنر به ویژه هنرجویان و دانشجویان در گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری، هنرهای سنتی، هنر اسلامی، صنایع دستی و حتی هنرمندان موسیقی و نمایش و سینما دعوت می‌کنم تا از این نمایشگاه بازدید کنند و مطمئنم که هر کدام از بازدیدکنندگان به فراخور رشته تخصصی خود بهره‌ای از تماشای این آثار به ارمغان خواهند برد. یقین دارم این گنجینه که به همت دو هفته‌نامه تندیس و با دبیری دوست هنرمندم محمد حسن حامدی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شده، فرصت کم‌نظیری است که ممکن است تماشای یک جای این گنجینه و سیر نمایشگاهی برای هر شخصی تنها یک بار پیش بیاید.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «۲ قرن طراحی معاصر ایران» می‌توانند تا پایان آبانماه به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، روبه‌روی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(نیایش)، بلوار اسفندیار شماره ۳۵ مراجعه کنند.

نظر شما