شناسهٔ خبر: 29084021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لابی گری های عربستان با آغاز ریاست جمهوری ترامپ به اوج خود رسید

گزارش «طرح شفاف سازی تاثیرات خارجی»، تلاش های ریاض را برای بهبود وجهه عربستان و پرداخت پول برای تاثیرگذاری در واشنگتن برملا کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ گزارش «طرح شفاف سازی تاثیرات خارجی»، تلاش های ریاض را برای بهبود وجهه عربستان و پرداخت پول برای تاثیرگذاری در واشنگتن برملا کرد.
بر اساس گزارش آمریکایی، عربستان حدود بیست و هفت میلیون دلار به نمایندگان بیگانه در آمریکا پرداخته است. نمایندگان خارجی که به نفع عربستان تلاش می کردند با کنگره، کاخ سفید و نهادهای رسانه ای و دانشگاه ها در ارتباط بودند. بر اساس این گزارش، تلاش های ریاض برای پرداخت پول به منظور تاثیرگذاری در واشنگتن، با ورود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید، به اوج خود رسید.
این شبکه افزود شرکت های لابی 2500 فعالیت سیاسی در آمریکا به نفع عربستان انجام دادند و سال 2017، 29 شرکت لابی در آمریکا ثبت شد که به نفع عربستان اقدام کردند.
طبق این گزارش، بخشی از اموال سعودی برای تامین مالی کمپین های انتخاباتی برخی سیاستمداران آمریکایی استفاده می شد.
پرداخت کمک های مالی عربستان همزمان با تحرکاتی در کنگره مانند رای گیری در خصوص قانون جاستا بود.
در این گزارش آمده است: جارد کوشنر داماد رئیس جمهور آمریکا در متقاعد کردن ترامپ به این که سفرهای خارجی خود را از عربستان آغاز کند، نقش محوری ایفا کرد.

نظر شما