شناسهٔ خبر: 29033355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساوه، شهرستان انار کشور+ فیلم

شهرستان ساوه بیشترین سطح زیر کشت باغات انار در کشور را دارد.

صاحب‌خبر -

ساوه، شهرستان انار کشوربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه  گفت: شهرستان ساوه تنها شهرستانی در کشور است که بیشترین سطح زیر کشت باغات انار در کشور را دارد و یکی از قطب های تولید انار در جهان است.

 شریفی افزود: ۴۰ درصد از محصولات تولیدی انار شهرستان ساوه قابلیت صادرات به کشورهای کره آلمان روسیه ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارد و ۳۵ درصد از محصولات انار در صنایع فرآوری استفاده می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۳۰ هکتار از باغات شهرستان ساوه کلیه گواهی های محصول ارگانیک را دریافت کردند و برای تولید آنها از هیچگونه کودی در آنها استفاده نمی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه افزود: انار ساوه ۱۲ رقم تجاری ازجمله انار ملس ممتاز ساوه آلک تبریزی ساوه انار تابستانی و انار آقا محمدعلی است.

شریفی اضافه کرد: سطح باغات انار استان ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار است که ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار آن در شهرستان ساوه است و ۴۰۰ هکتار نیز در شهرهای محلات دلیجان و تفرش است.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت انار در کشور ۸۹ هزار هکتار است که متوسط عملکرد تولید انار در کشور ۱۳ تن در هکتار است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2776156" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2263976/2776156?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما