شناسهٔ خبر: 29004816 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امامان جمعه استان اصفهان اربعين را نماد عظمت اسلام دانستند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - امامان جمعه شهرستان هاي استان اصفهان مراسم و راهپيمايي اربعين حسيني (ع) در کربلاي معلي را نماد همبستگي و عظمت اسلام ارزيابي کردند.

** خور و بيابانک **
حجت الاسلام محمد رضا عزيز امام جمعه موقت خور و بيابانک گفت: همايش پياده روي اربعين حسيني خواب را از دشمن گرفته و تمامي نقشه هاي آنها را نقش برآب کرده است.
وي افزود : کساني که به هر طريق در اين همايش بزرگ حسيني خدمت و فداکاري مي کنند شايسته تقديرند.
امام جمعه موقت خورو بيابانک افزود: دشمن با برنامه ريزي و نقشه هاي از پيش طراحي شده سعي داشت عظمت اين حرکت جهاني را کمرنگ کند اما عاشقان حسيني امسال پرشور تر از سال هاي قبل وارد صحنه شدند.
حجت الاسلام عزيز خاطرنشان کرد: همايش اربعين نمايش قدرت و نماد دفاع از مظلومان در برابر ظالمان است و مهم ترين بعد اين همايش وحدت بخش بودن آن در بين شيعيان جهان است.
9860
** داران **
حجت الاسلام اسماعيل سياوشي امام جمعه داران در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با بيان اينکه راهپيمايي اربعين زيباترين و منسجم ترين تجمع جهاني است، افزود: زائراني که سعادت حضور در اين تجمع معنوي را پيدا کرده اند زيبايي و ارزش هاي ديني نهفته در اين حرکت جهاني را بيشتر درک کرده اند.
وي ارزش قيام امام حسين(ع) را بسيار فراتر از آئين ها و مناسک عزاداري عنوان کرد و افزود: هدف امام حسين (ع) برقراري حکومت اسلامي بر مبناي احياي عدالت ، کرامت و شرافت انساني بود ، بنابر اين پيام نهفته در اين قيام بايد به طور عملي در حکومت اسلامي به کار بسته شود.
وي همچنين گفت : تار و پود تفکر منحوس اشرافي گري بايد در تمام سطوح خرد و کلان جامعه اسلامي از بين برود.
امام جمعه داران با انتقاد از کمرنگ بودن روحيه از خود گذشتگي در بين مردم و مسئولان گفت: در امت اسلامي روحيه از خود گذشتگي بايد تا جايي رواج پيدا کند که هر فرد حقوق فقرا و اقشار ضعيف را بر حق خود مقدم بشمارد.
واقع است.
9861
** تيران و کرون **
امام جمعه موقت تيران گفت: تمرکز بر مشکلات کشورهاي خارجي مانع از رسيدگي به چالش و معضلات داخلي شده است.
حجت الاسلام امير کاظمي در خطبه هاي نماز جمعه تيران افزود: هرگونه ظلم و ستم در هر کجاي دنيا محکوم است اما نبايد چالش ها و مشکلات ديگر کشورها به غفلت مسئولان کشور از مشکلات داخلي منجر شود.
وي بيان کرد: مردم در تامين معيشت خود با سختي و بحران هاي اقتصادي روبرو هستند و بي توجهي در رفع چالش و مشکلات را از سوي مسئولان نمي پذيرند.
وي با بيان اينکه نرخ گذاري سليقه اي و بر اساس دلخواه بعضي از اصناف و سرمايه داران انجام مي شود، گفت : سازمان تعزيرات چنين مشکلاتي را رصد و بر قيمت گذاري و نرخ گذاري ها نظارت داشته باشد تا اينکه بعضي از افراد سودجو از ناآرامي اقتصادي سوء استفاده نکنند.
7131
** گلپايگان **
امام جمعه گلپايگان گفت: نماز جمعه به عنوان يک وظيفه ديني و نهادي برآمده از متن انقلاب و از برکات نظام اسلامي است که همه هفته در سراسر کشور با حضور قشرهاي مردم برگزار مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين محدتقي کرامتي درخطبه هاي اين هفته نماز جمعه گلپايگان افزود : نماز جمعه بازتاب دهنده منويات و مواضع رهبري و محور وحدت و همدلي همه مردم و مسئولان با هر ديدگاه و نگرش است و همه بايد به حضور در اين آيين عبادي سياسي اهتمام داشته باشيم.
حجت الاسلام کرامتي امروز به عنوان امام جمعه گلپايگان معرفي شد.
ت/7138
** سميرم **
امام جمعه موقت سميرم گفت: اگر مجاهدت ها و جان فشاني هاي مدافعان حرم نبود امروز نام و نشاني از پياده روي اربعين حسيني هم نبود.
حجت الاسلام علي شفيعي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سميرم با اشاره به ديدار رهبر انقلاب با خانواده شهداي مدافع حرم اظهار کرد: نقش ارزشمند اين مجاهدان امروز و با تداوم توطئه هاي جنايتکارانه استکبار در منطقه، بيش از هر زماني آشکار شده است.
وي در بخش ديگر سخنان خود به قتل روزنامه نگار عربستاني اشاره کرد و گفت: اين جنايت تنها بخشي از چهره شيطاني رژيم سعودي را آشکار کرد اما جهان و رسانه هاي غربي همچنان در قبال يمن و کشتار مردم مظلوم اين کشور سکوت مرگبار در پيش گرفته اند.
خطيب جمعه سميرم تصريح کرد: پايان کار خاندان سعودي نزديک است و به فضل الهي حرمين شريفين در خاک عربستان از دست اين خائنان به پيامبر و اهل بيت او آزاد خواهد شد.
امام جمعه سميرم همچنين در ارتباط با تاريخ و اجراي کاپيتولاسيون آمريکايي در ايران گفت: کاپيتولاسيون به اين معناست که اگر تبعه کشوري در کشور ديگر مرتکب جرم يا جنايتي مي شد آن کشور حق دستگيري و مجازات وي را نداشت و بايد به کشور خود فرستاده مي شد تا طبق قوانين آن محاکمه و مجازات شود.
وي خاطر نشان کرد: آمريکايي ها با اين طرح بي شرمانه آزاد بودند هر کاري بکنند اما امام راحل(ره) در چهارم آبان 1343، با ايراد سخنراني مهيج و کوبنده، موضع نهضت را در برابر استکبار غرب و شرق روشن ساخت و جلوي استکبار ايستاد.
7147
** نائين **
امام جمعه نائين گفت : پياده روي اربعين حسيني در کربلا فقط يک راهپيمايي ساده نيست ، بلکه اين رويداد اعتقادي و فرهنگي نمايش قدرت وعظمت جهان اسلام است.
حجت الاسلام سيد علي سجادي در خطبه‌هاي نماز جمعه در رواق فاطميه اين هفته شهرستان نائين اظهار داشت: راهپيمايي اربعين نمايش قدرت جهان اسلام و بزرگترين عامل معرفي تشيع و نهضت حسيني به جهانيان است.
وي تصريح کرد: شيعيان گنج بزرگي به نام امام حسين (ع) و واقعه عاشورا دارند و راهپيمايي روز اربعين به منزله عينيت يافتن فرهنگ عاشورا و اهداف قيام امام حسين (ع) در عاشوراي حسيني است.
ت 7136
** کاشان **
نماينده ولي فقيه و امام جمعه کاشان با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگري حضرت امام خميني (ره) عليه پذيرش کاپيتولاسيون گفت : تبعيد حضرت امام راحل پس از آن سخنراني تاريخي به سود انقلاب و به ضرر دشمنان بوده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي در خطبه هاي نماز جمعه کاشان بيان کرد: امام خميني (ره) پيش از تبعيد به رغم آشنايي علماي حوزه هاي علميه در خارج شناخته شده نبود، اما پس از تبعيد به ترکيه مردم به ويژه جوانان، دانشمندان و علماي آن کشور با ايشان آشنا شدند.
وي افزود: اين رويداد به ذخيره و پشتيباني براي انقلاب تبديل شد که در پس آن به دنبال تبعيد امام (ره) به عراق و برپايي درس فقه در حوزه نجف، علما و فضلا از مکتب درس ايشان بهره بردند.
آيت الله نمازي همچنين به مناسبت اربعين گفت : اربعين سالروز بازگشت مظلومانه اما مقتدرانه اسرا به کربلا و سند مظلوميت اهل بيت (ع) است که از يک آزمايش سنگين و سخت، سربلند بيرون آمدند.
امام جمعه کاشان افزود: اربعين به تدريج مرزهاي کشورهاي اسلامي را درمي نوردد، دشمنان در برابر موج عاشورا دوام نخواهند آورد و مظلوميت امام حسين (ع) جهان را فتح خواهد کرد.
8123
** اردستان **
امام جمعه اردستان گفت: مسئولان اگر همه شفاف عمل کرده و مردم را محرم خود بدانند، مشکلات بهتر برطرف مي شود.
حجت الاسلام حسن دهشيري در خطبه هاي نماز جمعه اردستان به سخنان مقام معظم رهبري خطاب به مسئولان اشاره کرد و افزود: براي مردم کار کنيد و بين خود و مردم پرده اي قرار نداده، با آنها شفاف باشيد.
وي تصريح کرد: بخشي از بي ثباتي اقتصادي مربوط به محدوديت ها و قسمتي مربوط به بي تدبيري مسئولان است که بايد با همدلي برطرف شود.
امام جمعه اردستان همچنين با اشاره به تداوم دشمني هاي آمريکا و هم پيمانانش گفت : سخنان ترامپ در مورد 13 آبان و چنين عملکردهايي موجب رسوايي خود دشمنان خواهد شد.
حجت الاسلام دهشيري در ادامه به پياده روي اربعين اشاره و بيان کرد: اين همايش موجب کوري و خشم دشمن شده اما هيچ چيز نمي تواند مانع حضور مسلمانان در کربلا باشد.
7431/8123
** آران و بيدگل **
امام جمعه موقت آران و بيدگل با اشاره به پياده روي اربعين گفت: اين همايش بزرگترين نمايش وحدت مسلمانان جهان به ويژه شيعيان است که به اجتماع افزون بر 20 ميليون نفر مي رسد.
حجت الاسلام علي روحاني در خطبه هاي نماز جمعه آران و بيدگل افزود: حضور نزديک به 2 ميليون نفر از مسلمانان در موسوم حج در گذشته بزرگترين تجمع مسلمانان محسوب مي شد که در اين چند سال حرکت 20 ميليوني مسلمانان به نمايش قدرت و عظمتي تبديل شده که همگان را شگفت زده کرده است.
وي بيان کرد: راهپيمايي بزرگ اربعين طومار داعش ساخته آمريکا و همپيمانانش را پيچيد و نقشه ها و توطئه هاي دشمنان عليه شيعيان را خنثي کرد.
امام جمعه موقت آران و بيدگل اضافه کرد: آمريکا و ايادي آنها به دنبال ايجاد تفرقه بين مسلمانان جهان هستند و اگر وحدت کلمه بين مسلمانان در منطقه ايجاد شود، دنيا به طرف اسلام هجوم مي آورد.
وي با اشاره به جنايت هاي خاندان سعود در جهان تصريح کرد: آنها با حمايت هاي مستکبران جهاني دست به جنايت هاي زيادي در يمن مي زنند و کودکان و زنان بيگناه را به خاک و خون مي کشند.
7472/8123
انتهاي پيام /*

نظر شما