شناسهٔ خبر: 29002176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مراسم عبادی-سیاسی نماز جمعه سراسر کشور مطرح شدِ؛

ادامه فشار معیشتی بر مردم با وجود کاهش قیمت طلا و ارز / پیاده روی اربعین نماد اتحاد و همبستگی مسلمانان/مسولان با مردم شفاف باشند

در خطبه های این هفته نماز جمعه سراسر کشور ائمه جماعات ضمن اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی در ایجاد وحدت و حفظ انسجام شیعیان بر برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد عظیم تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ائمه جماعات سراسر کشور با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین این حرکت بی نظیر را مایه  ایجاد وحدت و حفظ انسجام شیعیان دانسته و تاکید کردند حرکت اربعین، یک نمایش بزرگ و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان عجل الله است و موجب وحشت رسانه های مزدور جهان شده است.همچنین ائمه جماعات با اشاره به برخود قاطع دستگاه قضایی با اخلال گران و دانه درشت هایی که عامل بی ثباتی اقتصادی شدند بر ادامه این روند در راستای دفاع از منافع ملت ایران تاکید کرده و خواستار اولویت قرار گرفتن مبارزه با مفسدان اقتصادی توسط مسئولین شدند.در ادامه اهم خطبه های نماز جمعه کشور را می خوانید:

 

استان خراسان رضوی

ادامه فشار معیشتی بر مردم با وجود کاهش قیمت طلا و ارز/ کلی‌گویی و ابهام گویی در شان مسئول نظام اسلامی نیست

 

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان خراسان رضوی ضرورت هرچه باشکوه برگزار شدند پیاده روی اربعین و مشکلات معیشتی مردم تاکید شد.

 

آیت الله علم الهدی:

آیت‌الله علم‌الهدی از سخنان اخیر جهانگیری انتقاد کرد

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: وجود اجتماعی شیعه به‌عنوان یک جریان توحیدی ناب به‌وسیله امام هشتم(ع) تثبیت شد؛ امام رضا(ع) آغازگر حیات اجتماعی شیعه بود‌ و وجود اجتماعی شیعه را تثبیت کردند و از آن روز جریان شیعه توسعه یافت و امروز این جریان در راهپیمایی 20 میلیونی اربعین تجلی پیدا می‌کند. این راهپیمایی یک دیپلماسی عمومی بی‌نظیر است، در این دیپلماسی خود ملت‌ها ایفای نقش می‌کنند.

امام‌جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه دیپلماسی عمومی ما در سوریه و یمن برقرار است و مظهر عمومی دیپلماسی شیعه نیز راهپیمایی اربعین است، تصریح کرد: شیعیان در اینجا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و این دیپلماسی روی کره زمین بی‌نظیر است؛ مسئله تنها دیپلماسی عمومی شیعه نیست و به دیپلماسی عمومی محبان اهل‌بیت‌(ع) رسیده و اهل‌سنت نیز در این راهپیمایی حاضر هستند.

وی تصریح کرد: همه دیپلماسی‌ها متکی به یک جریان هماهنگ وحدت سیاسی و جغرافیایی و یا فرهنگی است، اما دیپلماسی عمومی شیعه در راهپیمایی اربعین، "میلیونی" است و این جمعیت میلیونی دارای دل‌های به‌هم گره‌خورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: مهم این است که در این دیپلماسی عمومی رهبری فکری با انقلاب اسلامی است؛ بیزاری از قدرت‌های جهانی و وابستگی به قدرت ضد‌استکباری انقلاب اسلامی ویژگی این راهپیمایی میلیونی اربعین است.

وی خاطرنشان کرد: چرا انقلاب ما توانست این کار را بکند و از همه ملل و کشورها در این راهپیمایی شرکت می‌کند اما زائر آفریقایی و آسیایی و اروپایی نیز دم از انقلاب ایران می‌زند؟ این به‌خاطر وابستگی مردم ما به انقلاب ‌است؛ شما مردم به این انقلاب وابسته‌اید و این سبب شده این عظمت در یک دیپلماسی عمومی جهان تشیع برای رهبری فکری این دیپلماسی ایجاد شود و آن چیزی که مهم است تداوم این وابستگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: مقام معظم رهبری در درس خارج خود فرمودند مسائل نظام باید شفاف باشد و این به‌خاطر دو چیز است؛ یکی اینکه این مهم اعتماد مردم را جلب می‌کند. مردم وقتی ببینند همه راست می‌گویند و از تمام واقعیات کشور سخن گفته می‌شود، اعتماد می‌کنند و وابسته به انقلاب می‌شوند؛ وقتی همه‌چیز شفاف باشد مردم اعتماد می‌کنند.

وی گفت: همه قدرت نظام ما به‌دلیل وابستگی مردم است و این مهم صرفاً با شفافیت ادامه پیدا می‌کند. مشکلات را با مردم مطرح کنید و راستش را بگوئید. بعد از 5 سال یک آقایی از مسئولان بگوید اختیار تغییر منشی هم نداشتم و این روراستی نیست. شما 5 سال است برنامه‌ریز و سیاست‌گذار‌ید و اگر اختیار انتخاب منشی نداشتی چرا ماندی؟ مانع را برای مردم چرا عنوان نکردید؟

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: امروز همه‌چیز در کشور موجود است؛ شما طلا و ارز را جلودار سبد مردم قرار دادید. حالا که طلا و ارز در حال بازگشت قیمت است، فشار معیشتی همچنان باقی است؛ روراست با مردم صحبت کنید و بگوئید مشکل چیست؛ مردم نیز با شما همراه هستند.

 

خطیب جمعه کاشمر:

پیاده روی اربعین حسینی، رسانه های مزدور جهان را به وحشت انداخته است

حجت الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان کاشمر اظهار داشت: پیاده روی اربعین یک حرکت بی نظیر است که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و این برای دشمنان بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه قدرت پیروان اهل بیت به خوبی جلوه می کند و حضور محبان اهل بیت به یک حرکت جهانی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: رسانه های مزدور و جیره خور استکبار و غرب از نمایش این اقتدار خودداری می کنند و به وحشت افتاده اند.

خطیب جمعه کاشمر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیاده روی اربعین، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای حرکت اربعین چند شاخصه بیان کرده اند و فرموده اند که مراسم اربعین جزو شعائر الله است و اربعین رمز جاودانه شدن نهضت حسینی است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین حسینی در تاریخ جاودانه خواهد بود، اذعان کرد: اهمیت تبلیغ و کار فرهنگی از آموزه های دینی است و باید از این حرکت در جهت تبلیغ دین اسلام استفاده کنیم.

 

خطیب جمعه خلیل آباد:

راهپیمایی اربعین نماد قدرت شیعه و زمینه ساز ظهور است 

 حجت الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین (ع)، اظهار داشت: هر فردی که از خانه ای به قصد زیارت امام حسین (ع) خارج شود برای هر قدمش یک حسنه برای او نوشته و گناهی از او محو می شود و خداوند نام او را جزو رستگاران ثبت می کند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی عاشقانه رهروان حسینی در اربعین یک حرکت فرهنگی بزرگ و رمز جاودانگی حرکت امام حسین (ع) و نماد وحدت بین مسلمین است، خاطرنشان کرد: برگزاری این مراسم باشکوه خوشایند دشمنان اسلام نبوده و به هر طریقی سعی دارند از انعکاس رسانه ای او خودداری کنند و این نشان از نگرانی آنها است.

خطیب جمعه خلیل آباد با اشاره به قوت ها و فرصت های راهپیمایی اربعین حسینی، تصریح کرد: اربعین و راهپیمایی زائران آن مانند هر پیامد سیاسی دیگر شامل فرصت ها و تهدیدهایی هست و اربعین حسینی به عنوان نماد قدرت شیعه با ابعاد قدرت منطقه ای است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: تقویت همدلی، اخوت اسلامی بین مردم ایران و عراق، فراهم کردن بستر نشر مفاهیم انقلابی و فطری بشری و خنثی کننده طرح های دشمنان در زمینه اسلام هراسی و شیعه هراسی از جمله فرصت های راهپیمایی اربعین حسینی است.

 

خطیب موقت نماز جمعه رشتخوار:

حرکت اربعین، یک نمایش بزرگ و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان عجل الله است

 حجت الاسلام محمود عمرانی خطیب موقت نماز جمعه شهرستان رشتخوار، ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی بن ابیطالب(ع) شهر رشتخوار با توجه به شروع حرکت بزرگ اربعین حسینی، امام حسین علیه السلام را مظهر بصیرت و استقامت برای مسلمانان عنوان کرد و افزود: باید در مراسم عزاداری از حسین(ع) درس آزادگی و شجاعت بگیریم، حسین علیه السلام با حرکت خود از تمام آزادمردان دنیا خواست تا هیچگاه زیر بار ظلم نروند.

حجت الاسلام عمرانی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اربعین حسینی، افزود: اربعین پدیده بی نظیر و بی سابقه در این سال های اخیر است، که این حرکت با عشق و ایمان همراه است.

 

امام‌جمعه سرخس:

کلی‌گویی و ابهام گویی در شان مسئول نظام اسلامی نیست/ دستاوردهای انقلاب اسلامی در اربعین به دنیا مخابره می‌شود

 حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی است، اظهار کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی دشمنان اسلام را عصبانی کرده، به همین دلیل نمی‌خواهند این حرکت بازتاب رسانه‌ای داشته باشد، ولی این نور الهی را نمی‌توانند خاموش کنند و این نور سال‌به‌سال بیشتر می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور از همه گروه‌ها و مذاهب در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند، افزود: این راهپیمایی یک «بلای» بزرگ برای دشمنان و بهترین پدیده برای وحدت و بهترین تبلیغ برای دین و فرهنگ ناب اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

 

وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی به وسیله اربعین حسینی در حال مخابره به تمام جهان است، عنوان کرد: حرکت اربعین حسینی هر سال در حال گسترش است و پیام تشیع و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام از این طریق به سرتاسر جهان منتقل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: اربعین حسینی انسان‌های جهان را به کشتی نجات امام حسین علیه‌السلام دعوت می‌کند تا زیر پرچم اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار بگیرید و به سعادت دنیا و آخرت برسند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس حرکت اربعین حسینی را مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) دانست و خاطرنشان کرد: اربعین حسینی ادامه حیات اسلام را تضمین کرده است و این مسیر به ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) ختم می‌شود.

 

 

امام جمعه تربت حیدریه:

دشمن به دنبال ایجاد نفاق و اختلاف بین امت اسلامی است

 حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه به تشریح مضامین زیارت اربعین پرداخت و افزود: برخی اندیشمندان و علما بودند که دارای علم بودند اما بی بصیرتی بلای جان آنها شده، بطوریکه با وجود علم فراوان آنها را دچار جهل عقلی کرده است.

وی تصریح کرد: امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا به شهادت رسید تا مردم راه سعادت و شقاوت را تشخیص دهند و براساس ان با انتخاب راه صحیح و سعادت و کمال دنیا و آخرت خود را تامین کنند.

 امام جمعه تربت حیدریه تاکید کرد: حب دنیا و دنیا طلبی محور همه شرارت ها، بدبختی ها و کج روی هاست و دشمن هرکجا منافعش اقتضا کتد در برابر حق و حق طلبان می ایستد.

خطیب جمعه تربت حیدریه گفت: همه این دنیا طلبی شرایطی را فراهم می کند تا دنیای کفر و نفاق در یک جبهه بندی واحد در برابر حق و حق طلبان باایستند، لذا اینجاست که باید امت اسلامی و همه آزادیخواهان جهان ید واحده شوند و در برابر ظلم و استکبار تا پیروزی نهایی مقاومت و مبارزه کنند.

امام حمعه تربت حیدریه گفت: امروز دشمن به دنبال نفاق و اختلاف بین امت اسلامی است تا بتواند از این طریق اهداف خود را بین امت اسلامی  دنبال کند.

 

استان زنجان

مراسم اربعین با آرامش در حال برگزاری است/ راهپیمایی ۱۳ آبان باشکوهتر از سال های گذشته برگزار شود

آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت اربعین از بزرگترین عبادات برای این ایام محسوب می شود.

وی با اشاره به کرامت و منزلت این زیارت، خاطرنشان کرد: خداوند اوج خوشبختی را بر امام حسین(ع) اعطا کرده است.

امام جمعه زنجان امام حسین(ع)،فرزندان و نوادگان آن حضرت را مدافع شریعت الهی و پیامبرگرامی اسلام عنوان کرد و گفت: شهید کربلا میراث‌دار همه انبیای الهی محسوب می شود.

خطیب جمعه زنجان بزرگترین بیماری جامعه را در دوران امام حسین (ع) جهل و نادانی مردم عنوان کرد و افزود: امام حسین (ع) با خون خود مردم را از جهالت،نادانی و گمراهی نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده ،بیان داشت: عمار یاسر از یاران با وفای پیامبر گرامی اسلام بود و پیامبر بر شهادت ایشان به دست دشمنان به وی بشارت داده بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به چهارم آبان به عنوان سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره)به قانون کاپیتولاسیون،افزود: اعتراضات امام موجب شد تا این قانون نگین لغو شود.

وی به ۱۸ ماه صفر سالروز شهادت اویس قرنی اشاره کرد و گفت: این بزرگوار هرگز پیامبر را ندید ولی فرستاده الهی بر ایشان ارادت داشتند.

امام جمعه زنجان با اشاره به هفتم آبان به عنوان آغاز هفته کتاب و کتابخوانی،کتاب را زمینه‌ساز گسترش دانایی و آگاهی در جامعه عنوان کرد.

وی به سالروز شهادت حسین فهمیده بسیجی ۱۳ ساله اشاره کرد و گفت: دشمن قرار بود، با حمایت استکبار جهانی نظام اسلامی را ازپای درآورد که جوانان و نوجوانان با ترک درس در جبهه‌ها حاضر شده و از میهن اسلامی دفاع کردند و هزاران نفر از دانش‌آموزان نیز در این راه به شهادت رسیدند.

آیت‌ الله خاتمی ادامه داد: مقام معظم رهبری به بسیجی بودن  دانش‌آموزان تاکید دارند.

وی با اشاره به شهادت نخستین شهید محراب قاضی طباطبایی ،بیان داشت: وی از علمای بزرگ انقلاب بود که به دست دشمنان به شهادت رسید.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در طول تاریخ زحمات زیادی برای زنده نگه داشتن راه امام حسین (ع) کشیده شده است، افزود: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۲ میلیون نفر با آرامش در زیارت اربعین حضور دارند.

امام جمعه زنجان یادآور شد: مدافعان از گوشه و کنار  کشورهای ایران،افغانستان،لبنان و دیگر کشورها جمع شدند و اجازه ندادند که دشمنان به اهداف شوم خود برسند و ما مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیم.

وی گفت: آسایش و امنیت امروز در مرزها و در کربلا و نجف، به همت و رشادت مدافعان حرم محقق شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی،بیان داشت: دشمن از همه توان و انرژی خود برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده کرده و به هدف نرسیده است.

وی برضرورت حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان تاکید کرد و گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان باید، با شکوه‌تر از سالهای گذشته برگزار شود.

 

استان سیستان و بلوچستان

اسرائیل از قدرت ایران می هراسد/ همایش پیاده روی اربعین نماد اتحاد و همبستگی مسلمانان است

آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زاهدان با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اظهار کرد: امروز در دل اسلام در بین عاشقان اهل بیت و ابا عبدالله علیهم السلام راهپیمایی و تجمع بزرگ شیعیان اربعین در خاک عراق به وقوع می پیوندد که هیچ کشوری توان مقابله با این تجمع و این اتحاد را ندارد.
وی بیان کرد: این راهپیمایی بخش معنوی بسیار زیادی برای مسلمانان دارد که شروع این تجمع با پاهای مبارک زینب کبری(س) و زین العابدین(ع) تشکیل شد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: چند سالی است که جنگ نرم در جهان رونق پیدا کرده و در بین کشورهای دنیا رواج پیدا کرده است یکی از جنگ های نرم راهپیمایی هایی است که با تجمع تعدادی از انسانها به وقوع می پیوندد تا به کشورهای دیگر یا به دشمنان خود اتحاد را نشان بدهند.
وی با بیان اینکه قدرت ایران امروز برای تمام دنیا ثابت شده است، افزود: این قدرت نشات گرفته از رهنمودهای امام امت و نصیحت های رهبری معظم انقلاب است، اگر رهبری معظم جامعه نبود ما امروز این قدرت و اقتدار را نداشتیم.
سلیمانی با تاکید بر این مطلب که با حمایت های رهبری معظم انقلاب ما توانستیم در فتنه سال 88 موفق و حماسه 9 دی را بیافرینیم، گفت: اگر روحیه انقلابی وجود داشته باشد ترسی از دشمن وجود ندارد، وقتی از روحیه انقلابی صحبت می شود و مقام معظم رهبری بر این رویکرد تاکید دارند یعنی اینکه مردم نیروهای مسلح، دولت، قوه قضاییه و مجلس قانون گذاری همه باید روحیه انقلابی داشته باشند.
امام جمعه زاهدان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز تنها کشوری است که اسرائیل از آن حساب می‌برد، کشوری که تجربه هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه دارد، امروزه ایران با قدرت معادن و نفت و گاز و انرژی‌های خود یکی از قدرت های دنیا به حساب می‌آید.
وی بیان کرد: آمریکا زمانی که این همه انرژی و روحیه انقلابی را می‌بیند با همکاری و پول عربستان دست به جنایت‌های فراوان در منطقه می زند و با تحریم‌های اقتصادی و مذهبی می خواهد اتحاد و روحیه انقلابی این مردم را از بین ببرد.
سلیمانی افزود: اگر ما خدمات نظام را نسبت به قبل از انقلاب مقایسه کنیم باید خدا را شاکر باشیم، همین استان قبل از انقلاب چه بوده و اکنون می بینیم که یکی از استان های استراتژیک این کشور قلمداد می شود.
خطیب نماز جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: ما مردم باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم و ببینیم چه هزینه‌هایی برای زیرساخت‌های این کشور بعد از انقلاب شده و برای بهتر شدنشان تلاش کنیم و دستمان را از بیگانه جدا کرده و خودمان اقتصاد مقاومتی را بسازیم.

راه اندازی جنگ اقتصادی توسط آمریکا برای ایجاد خدشه به جایگاه ولایت و رهبری
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه روز دوشنبه ۳۰ مهر ماه، گفت: مسئولان پنهان کاری با مردم نداشته باشند، هیچ موضوعی را از مردم پنهان نکنند.

وی با اشاره به اینکه برخی ها می گویند که در شفافیت باید از غربی ها الگو گرفت، افزود: در  شفافیت  باید به گفته ها و آموزه های پیامبر اکرم (ص) رجوع کرد و شفافیت در اعمال را باید از امام علی (ع) آموخت.
امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: هیچ مسئولی حق ندارد با چهره و رفتار خشن با مردم برخورد کند، آن مسئولی خیر دنیا و آخرت نصیبش می شود که با دلسوزی و مهربانی با مردم رفتار کند.
بامری اضافه کرد: هیچ مسئولی حق ندارد با مردم جمهوری اسلامی ایران که برای احیای دین اسلام چهل ساعت رنج و سختی را تحمل کرده اند، با خشونت رفتار کند باید به گونه ای رفتار کنند که دل مردم قرص شود و برای آن مسئول دعای عاقبت به خیری کنند.
وی به مسئولین توصیه کرد تا از بدخویی و بدخلقی با مردم پرهیز کنند، و مسیر اخلاق، تواضع و فروتنی با مردم را در پیش گیرند.
امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد:اگر تعامل و خوش رفتاری و ارتباط با مردم توسط مسئولین بیشتر شود، زمینه پاسخگویی مسئولین، مشارکت مردم در امورات سیاسی و اجتماعی، اعتماد به نظام اسلامی بیشتر ‌و از فساد جلوگیری می شود.
 بامری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین دارای جبلان خاصی است که دلدادگان و شیفتگان امام حسین (ع) شور و شعف خاصی را در این مسیر ایجاد کرده اند.
وی تصریح کرد:  در این برهه از زمان که دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا میان ملل اسلامی اختلاف ایجاد کند، اما خداوند متعال چنان جاذبه ای را ایجاد کرده است که از سراسر عالم با عشق و علاقه خاصی رهسپار سرزمین کربلا می شوند.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه دیپلماسی فرهنگ نظام شیعه نورانیت عظیمی در عالم ایجاد کرده است، افزود: مقدمه پیاده روی عظیم اربعین را انقلاب اسلامی بنا کرد که یک حرکت بزرگ فرهنگی است.
حجت الاسلام و المسلمین بامری با توجه به اینکه رمز جاودانگی نهضت حسینی پیاده روی اربعین است، اضافه کرد: پیاده روی اربعین نماد وحدت مسلمین جهان است که چهل کشور شیعه و سنی در کنار هم برای زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) در این مراسم شرکت می کنند.
وی یاد آور شد: پیاده روی عظیم اربعین تو دهنی محکمی به دشمنان و بهترین پدیده برای حرکت به سمت تولد نوین اسلامی است.
امام جمعه شهرستان سراوان پیاده روی اربعین را نمایشگاهی از مجموعه ارزش های الهی دانست و گفت: علیرغم تحرکات دشمن برای ایجاد تفرقه، میان ایران و عراق و چهل کشور دیگر ارتباط بسیار خوبی برقرار است
بامری تصریح کرد: آمریکا از صدر انقلاب دسیسه هایی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داده است که با توکل به خدا مقابله قدرتمندانه انجام داده ایم که از این طریق رسوایی هایی برای آمریکا ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: چهل سال مقابله قدرتمندانه را مقابل قدرت های جهان داشته این که انتظار می رود توطئه های امروز دشمن که با راه اندازی جنگ اقتصادی ایجاد شده است، را درک کنیم چرا که از این طریق قصد دارد به جایگاه ولایت و رهبری که پایه و ستون این نظام است، خدشه وارد کند.

 

معاهده FATF بوی کاپیتولاسیون می دهد
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی در نماز جمعه امروز چابهار اظهار کرد: در سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس شورای اسلامی قرار داریم که امام راحل با آن مخالفت کرد، محمد رضا پهلوی ذلت را به حدی رسانده بود که در مقابل دشمن مانند موش آب کشیده رفتار می کرد و در برابر مردمش مانند سلطنت طلب ها بود در این قانون اگر آشپز آمریکایی هر تجاوزی در کشور انجام می داد هیچ کس در داخل کشور نمی‌توانست او را محاکمه کند.
​وی با اشاره به ننگین بودن معاهده FATF افزود: امام نسبت به قانون کاپیتولاسیون اعتراض کردند که باعث شد به ترکیه تبعید شوند، این ایستادگی در راه خدا در امر به معروف و نهی از منکر بالاتر از درک کردن لیله القدر کنار حجرالاسود است که متاسفانه از قانون FATF هم همان بوی کاپیتولاسیون می آید.

امام جمعه چابهار ادامه داد: دولت می گوید اگر این قانون را تصویب کنیم بهانه را از آمریکا می گیریم، مگر نمی دانید آمریکا هر جایی که توانسته بر ضد ما عمل کرده و اگر توانایی داشت هر نوع سواستفاده را از کشور ما می کردند در این لایحه سردار سلیمانی و سپاه را تروریست می خوانند و این معاهده ذلت بار جزو اعمال شبهه ناک محسوب می شود و امیدواریم این قانون در شورای نگهبان تصویب نشود تا ملت زیر بار این ذلت نروند.
وی اربعین را عاملی بزرگ برای اتحاد مسلمانان جهان دانست و تاکید کرد: اربعین نشانه ایمان است می بینیم که شیعه و سنی در هر کجای عالم با هر رنگ و نژاد به سمت کربلا می روند تا در روز اربعین بگویند السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام، و طبق فرموده مقام معظم رهبری در جمع خانواده های مدافع حرم اگر این اربعین با عظمت برگزار می شود بخاطر فداکاری شهدای مدافع حرم می باشد که بیش از ۲۵ میلیون جمعیت در این آیین بزرگ شرکت می کنند.
وی نابودی داعش را یکی از بزرگترین عوامل برگزاری امروز اربعین دانست و خاطرنشان کرد: داعشی ها به جایی رسیده بودند که برد خمپاره ۶۰ آنها به کربلا می رسید و اگر این مدافعان نبودند حرامیان آل سعود، وهابیون و داعشی های ملحد کربلا را مورد هجوم قرار می دادند.


اربعین بزرگترین اجتماع ۳۰ میلیونی بشر است
حجت الاسلام لشکری در خطبه های نماز جمعه زابل گفت : شهیدان دفاع مقدس حماسه آفرینان تاریخ انقلاب اسلامی هستند.
وی افزود: شهدایی که فرزندان این ملت بزرگ بودند و از جان خود گذشتتد تا امروز ایران به سربلندی برسد.
امام جمعه موقت زابل تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده ۷۱ درصدشهدا مجرد و جوان بوده اند،به طور کلی سن متوسط شهدای دفاع مقدس ۲۲ سال اعلام شده است.
وی گفت : با آمار بدست آمده می توانیم بگوییم که جنگ توسط جوانان اداره شد و به پیروزی رسید،امروز هم ما برای رهایی از مشکلات پیش رو به جوانان احتیاج داریم زیرا این کشور متعلق به جوانان است.
لشکری ضمن اشاره به بزرگداشت شیخ مفید خاطرنشان کرد: شیخ مفید عالم بزرگ و برجسته ای بود که برای حفظ ارزشهای اسلام تلاش بی شماری نشان داد.
وی بیان داشت : وجود شیخ مفید برای مکتب اهل بیت (ع) بسیار ارزشمند بود لذا در همین رابطه شخص امام زمان (عج) به او لقب شیخ مفید را دادند.
خطیب جمعه زابل تصریح کرد: حجت الاسلام حسن مدرس دیگر عالم بزرگ دینی بود که توانست از اسلام و روحانیت با دست خالی در مقابل رضا خان قلدر دفاع کند.
وی ادامه داد: اربعین بزرگترین اجتماع بشر است که ۳۰ میلیون انسان بدون دعوتنامه به زیارت سالار شهیدان می روند.
وی بیان کرد: در روایات آمده است اگر یک فرد بتواند میزان واقعی اجر و پاداش زیارت حرم سیدالشهدا را درک کند آنقدر به زیارت میرود تا در این راه جان خود را از دست بدهد.

 

استان هرمزگان

راهپیمایی اربعین حرکتی عظیم در راستای آزادی خواهی/ شفاف سازی از شاخصه های حکمران اسلامی است

ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه تلاش دشمنان در حذف و سانسور حماسه بزرگ اربعین بی نتیجه است، اظهار کردند: راهپیمایی اربعین حرکتی عظیم در راستای آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و ستم یزیدیان زمان است.

راهپیمایی اربعین حرکتی عظیم در راستای آزادی خواهی است

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس با بیان اینکه راه امام حسین (ع) و یاران شهیدش، برای همیشه در تاریخ زنده خواهد ماند، گفت:راهپیمایی اربعین حرکتی عظیم در راستای آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و ستم یزیدیان زمان است.

نعیم آبادی افزود:راهپیمایی اربعین نشانه همبستگی مسلمانان و دیگر آزادیخواهان است که خشم آمریکا را برانگیخته است.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به نقش منفی، استکباری و زورگویانه انگلیس در چند قرن اخیر گفت: این کشور شیطان پیر تاریخ است و جنایت های انگلیس هیچگاه از حافظه مردم ستم دیده پاک نخواهد شد.

وی با شاره به اقدامات بنگاه سخن پراکنی بی بی سی به عنوان زبان شیطان و دشمن جمهوری اسلامی و دیگر آزادیخواهان جهان تصریح کرد: رویکرد رسانه ها و شبکه های بیگانه در برابر مسائل ایران برگرفته از سیاست های خبیثانه حاکمان این کشورهاست که به عنوان مزدوران انگلیس و آمریکا در جهت منافع استکبار فعالیت می کنند.

 

تلاش دشمنان در حذف و سانسور حماسه بزرگ اربعین بی نتیجه است

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به حماسه بزرگ اربعین حسینی گفت: اربعین رمز جاودانگی نهضت حسینی است، حماسه ای که با حضور میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) از بیش از چهل کشور جهان در حال برگزاری است و بزرگترین رویداد فرهنگی جهان محسوب می شود.

میرزایی، با اشاره به سانسور این رخ داد جهانی توسط رسانه های وابسته به استکبار، اظهار کرد: تلاش دشمنان در حذف و سانسور حماسه بزرگ اربعین بی نتیجه و افکار عمومی عالم به این مراسم پرشور، نگاه و توجه خواهد کرد.

وی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج فقه این هفته که فرمودند، در منطق علوی اگر کسی به خاطر مسئولیتش دارای احترام شد نباید اخلاق و رفتار خود را با مردم تغییر دهد، تصریح کرد: مسئولان نظام اسلامی بدانند شکر نعمت مسئولیتشان توجه و خدمت روز افزون به مردم است.

امام جمعه پارسیان، یکی از نتایج تعامل شفاف مسئولان با مردم را زمینه پاسخ گویی و مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی دانست.

خطیب نماز جمعه پارسیان، از تایید حکم اعدام دو تن از مفسدان اقتصادی دانه درشت و رضایت مردم، گفت: برخود قاطع دستگاه قضایی با اخلال گران و دانه درشت هایی که عامل بی ثباتی اقتصادی شدند و شبهاتی که در خصوص فساد این قوه از طرف دشمنان داخل و خارجی مطرح می شد را از بین می برد.

میرزایی، با اشاره به فرارسیدن سیزده آبان و روز استکبار ستیزی گفت: این که دشمن با همه توان وارد میدان شده و با اعراب و اسرائیل و منافقان و تروریست ها ائتلاف کرده، نشان از استیصال و ضعف دشمن است.

وی ادامه داد: البته مسئولان هم باید همیشه در موضع قدرت باشد و نباید حالت ترس و انفعال به خود نشان دهد.

امام جمعه پارسیان با توجه به ضعف و سستی برخی از افراد داخلی، تاکید کرد: روز سیزده آبان مانند همیشه این مردم هستند که هیمنه آمریکا را فرو خواهند ریخت و ضعف و انفعالی که برخی در داخل کشور ایجاد کرده اند را جبران می کنند.

رئیس ستاد امر به معروف شهرستان با اشاره به ۸ آبان ماه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی گفت: قطعا نوجوانان بسیجی امروز پرچم داران عرصه های آینده نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام میرزایی، از شورای ترافیک در خصوص اصلاح برخی از چراغ های راهنمایی و رانندگی و موانع سرعت درخواست پیگیری را کرد.

وی، ناهماهنگی برخی از فروشگاههای عرضه سبد کالا برای اقشار محروم و سرگردانی آنان انتقاد و بر اصلاح و نظارت قیمت ها تاکید داشت.

امام جمعه شهرستان، موضوع ادامه و تکمیل پروژه گاز رسانی و اصلاح خرابی ها و نظارت دقیق را از مسئولان زیر ربط خواستار شد.

وی، از اقدام و پیگیری دستگاه قضایی در استقرار اداره تعزیرات حکومتی تا پایان سال، قدردانی کرد.

خطیب نماز جمعه پارسیان سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی را گرامی داشت و تاکید کرد:شهید قاضی طباطبایی طلایه دار شهدای محراب شد.

راهپیمایی عظیم اربعین رمز جاودانگی نهضت حسینی است

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی، تقوی را برترین توشه آخرت برشمرد و اظهار کرد: در دنیا بهترین سرمایه و نجات بخش انسان مومن تقوی الهی است.

وی با تسلیت اربعین حسینی به تمامی مسلمانان جهان از حرکت کاروان های عاشقان و دلدادگان اهل بیت به سوی حرم اباعبدالله الحسین از جزیره کیش خبرداد و افزود: آخرین کاروان شب گذشته با بدرقه جمعی از مسئولان و مردم به سوی حرم حسینی حرکت کرد.

خطیب جمعه رویداد بزرگ پیاده روی اربعین حسینی به سوی کربلا از 40 کشور جهان را یک حرکت عظیم فرهنگی جهانی دانست و افزود: این راهپیمایی با شکوه یک حرکت تاثیرگذار در جهان اسلام است که به فرموده رهبر معظم انقلاب محصول زحمات شهدای مدافع حرم است.

وی با تاکید براینکه اگر شهدای مدافع حرم نبودند امروز شاهد چنین رویداد بزرگی در جهان اسلام نبودیم تاکید کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین یکی از شعائر الهی است که اثرات عظیم فرهنگی آن هر سال در تمام جهان انتشار می یابد.

امام جمعه کیش تاکید کرد: راهپیمایی اربعین رمز جاوادنگی نهضت حسینی است و نماد وحدت مسلمین جهان که تاثیر شگرفی در رساند پیام قیام اباعبدالله  به تمام جهان را دارداز این روست که دشمنان اسلام سعی کرده اند به هر طریقی از انعکاس رسانه ای آن خودداری کنند.

وی ادامه داد: جذابیت های و شکوه این حرکت عظیم اسلامی به حدی است که افکار عمومی از آن استقبال می کندو همین استقبال موجب شده است که رسانه های وابسته به استکبار دست به سانسور و بایکوت خبری آن بگیرند اما رسانه های جهان اسلام این حرکت عظیم را به تصویر کشیده و برای تمام جهانیان گزارش و منعکس می کنند و جهان از این تصاویر زیبا و گزارش های خبری متنعم خواهد شد.

حسن زاده به فرمایشات رهبری در درس خارج فقه هفته گذشته اشاره کرد و افزود: ایشان با اشاره به نامه امیرالمومنین خطاب به مسئولان و فرماندهان نظامی، این نامه را دستورالعملی برای همه مسئولان دانسته و سخنان حکیمانه بیان کردند.

وی به بخشی از این سخنان اشاره کرد و افزود: ایشان به شفاف سازی میان مسئولان و مردم اشاره کردند که تعامل و شفاف سازی از شاخصه های حکمران اسلامی است و حاکم اسلامی نباید چیزی را از مردم پنهان کند.

خطیب جمعه کیش مهربانی مسئولان با مردم را از دیگر نکاتی عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند و ادامه داد: حاکم اسلامی باید با مردم مهربان باشد و با یک امضاء حکومتی نباید اخلاق و رفتارش با مردم متفاوت شود و دور خود حصاری بکشد که گویا مردم را نمی بیند.

وی با بیان اینکه ما مسئولان مردمی و خوبی داریم تاکید کرد: مسئولان حکومت اسلامی باید در میان مردم باشند به درد و دل مردم گوش فراداده و با آنان نشست و برخاست کرده و مهربان باشند.

امام جمعه با تبریک هفته کتاب، کتاب را محصول تجربه های بشری، خلاقیت های ذهنی و آموخته های طولانی مدت انسان برشمرد و افزود: کتاب باید وارد خانواده شود و والدین با ایجاد یک کتابخانه کوچک در خانه آنان را به خواندن کتاب ترغیب و تشویق کنند.

وی به آفت های کتاب اشاره کرد و افزود: هر کتابی ارزش خواندن ندارد و نوشته های ناسالم بسیار خطرناک هستندو باید از آنان دوری کرد و چه خوب بود که مانند دیگر کالاها کتاب نیزمهر استانداردهای داشت تا افراد با چشم بازتر کتاب را انتخاب می کردند.

حسن زاده با تسلیت شهادت آیت الله قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب، شهادت حسین فهمیده نوجوان بسیجی را به همه دانش آموزان تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: شهید فهمیده نوجوان بسیجی بود که با وجود سن کم از ویژگی های بارزی چون ولایت پذیری برخوردار بود.

اطاعت پذیری از ولایت فقیه عامل عزتمندی در دنیاست

حجت الاسلام رضا مهدوی امام جمعه موقت رودان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان با اشاره تصویب قرارداد ننگین کاپیتولاسیون در زمان حاکمان ضعیف و بزدل کشور اظهار کرد: کاپیتولاسیون یعنی نفوذ بیگانگان در یک کشور،دخالت در مصالح کشور، غارت سرمایه ها و توهین به عزت، شرافت و شخصیت کشور و به تعبیر امام راحل سند بردگی ملت بود.

امام جمعه موقت رودان با اشاره به اینکه در آن زمان امام بزرگوار در مقابل این قرارداد ننگین ایستادند و ملت را آگاه کردند افزود: اگر چه بعد از سخنرانی امام خمینی(ره) در رابطه با قرارداد ننگین کاپیتولاسیون در سال ۴۲ ایشان را تبعید کردند اما نتیجه آن شد که درخت تنومند انقلاب اسلامی رشد کند.

مهدوی با بیان اینکه قرآن کریم اجازه تسلط بیگانگان بر مسلمانان را نمی دهد ادامه داد: مسلمانان باید خودشان بر مملکت اسلامی تسلط داشته باشند و ریشه نفوذ بیگانگان در امورشان را قطع کنند و این پیام قرآن کریم است.

خطیب جمعه موقت رودان تصریح کرد: چهل سال است که تابع تصمیم گیری های ولایت فقیه هستیم و الحمدالله در این مدت و در سایه این اطاعت پذیری در دنیا عزتمند شدیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: دشمن در صدد است با ایجاد جنگ روانی و تبلیغات سوء از آب گل آلود ماهی بگیرد و از این مشکلات اقتصادی بوجود آمده در کشور، آینده انقلاب اسلامی را پیش ملت ایران، سیاه و ناکارآمد جلوه دهد.

مهدوی با بیان اینکه طرز تفکر غلط که انقلاب دین نتوانسته کاری کند در ملت مسلمان و دیندار ایران اسلامی راه ندارد افزود: کسی نمی تواند از اقتصاد فشل امروز کشور دفاع کند اما مگر ما پیرو آن امام حسین(ع) نیستیم که برای حفظ و اعتلای اسلام حاضر شد بدن مطهرش قطعه قطعه شود تا اسلام بماند،مگر ما پیرو حضرت زینبی نیستیم که نماز شبش را از شدت گرسنگی نشسته خواند.

وی با اشاره با اینکه دولت براساس قانون اساسی برای حفظ امنیت و استقلال اقتصادی این مردم سوگند یاد کرده است خاطرنشان کرد: ما دوتا راه بیشتر نداریم یا باید طرفدار این اندیشه غلط باشیم که برای بهبود وضع اقتصادیمان به آغوش غرب برویم و یا اینکه بهترین روش را انتخاب کنیم و به ملت خودمان برای عبور از این مشکلات متکی باشیم و این راه چهل ساله را برنگردیم.

 

استان همدان

اربعین نماد وحدت و شکوه مسلمانان ومحبان اهل بیت است/مسئولین مبارزه با مفسدان اقتصادی را اولویت خود قرار دهند

درخطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته استان همدان؛ ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، و با اشاره به سالروز اعتراض امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون بیان کرد: این قانون یکی از ننگین ترین قوانینی بود که در زمان شاه خائن به ایران تحمیل شد و می توان گفتFATF همان کاپیتولاسیون امروز است.

امام جمعه شهرستان ملایر:
حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های  عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر وحدت را مهمترین هدف برگزاری حماسه با شکوه اربعین دانست و اظهار داشت: حماسه 20 میلیونی اربعین با حضور زائران شیعه و عراقی ها در کنگره عظیم پیاده روی عظمت اسلام را به رخ جهانیان می رساند.
وی افزود: این راهپیمایی بزرگ در راستای  وحدت و اتحاد جامعه اسلامی و خنثی کردن رسانه های غول پیکر جهان کفر علیه اسلام است.
امام جمعه ملایر گفت: در حماسه عظیم راهپیمایی اربعین اگر مسلمانان کنار یکدیگر پیاده روی کرده و با فرهنگ و رفتار و سبک زندگی یکدیگر آشنا شوند، هیچ گاه دچار تفرقه نمی شوند.
وی افزود: باید مسلمان با هم وحدت و هم دلی داشته باشند چرا که دشمن کارهای زیادی برای تفرقه بین مسلمانان انجام می دهد و نمونه آن جنگ همیشگی در منطقه است و هدف آن جلوگیری از وحدت مسلمانان تلاش است، چرا که می داند اگر این منطقه زیر اسلام ناب جمع شوند قدرت اسلام مافوق همه قدرت ها است و توانایی مقابله با آن را ندارد.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: ما برای آینده اسلام و عظمت مسلمانان با عزت نیازمند وحدت و همدلی هستیم و راهپیمایی عظیم اربعین یکی از راه های رسیدن به این هدف است.
وی یکی دیگر از اهداف این حماسه عظیم را  انتظار است عنوان کرد و گفت: ما باید این پرچم سرخ حسینی را باید به دست انقلاب سبز امام زمان(عج)  دهیم.
امام جمعا ملایر تاکید کرد: این راهپیمایی امام حسین(ع) در دنیا بی نظیر است و هر سال باید با شکوهتر از قبل برگزار شود.
وی بزرگترین دیپلماسی جهان اسلام و شیعه را راهپیمایی با عظمت اربعین دانست و بیان کرد: باید هر چه بیشتر به راهپیمایی اربعین بها دهیم.
وی با اشاره به سالروز اعتراض امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون بیان کرد: این قانون یکی از ننگین ترین قوانینی بود که در زمان شاه خائن به ایران تحمیل شد و می توان گفتFATF همان کاپیتولاسیون امروز است.
وی با اشاره به عواقب FATF بیان کرد: مگر خود آمریکایی ها و هم پیمانانش شفافیتی در باره کمک های خود به داعش و النصره و داشته اند که توقع شفاف سازی حساب های جمهوری اسلامی را دارند.
حجت الاسلام برقراری گفت: نماینده هایی که به دنبال این شفاف سازی در FATF هستند اگر به شفاف سازی علاقمندند حقوق و درامدهای و نحوه بودجه های کشور خود را شفاف سازی کنند.
وی تاکید کرد: مسئولین مردم را محرم بدانند و دشمنان را محرم ندانند چرا که دشمن همان دشمن است و از سال 43 با کاپیتولاسیون رفته و امروز با FATF و 2030 برگشته است.
وی با اشاره به سالروز اشغال کامل خرمشهر بیان کرد امروز کرد: عرقی آمده بودند که در ایران بمانند اما امروز ایران اسلامی با قدرت در منطقه برتر است و حتی خود دشمنان نیز به آن اعتراف کرده اند.
امام جمعه ملایر با اشاره به وشکیل دولت جدید عراق بیان کرد: دولت جدید عراق تفکر مقاومت و تفکر اصیل اسلام ناب را دارد و تمام تلاش آمریکا برای جلوگیری از تشکیل این دولت بود که موفق نشد.
وی افزود: آمریکایی ها امروز در منطقه ضعیف شده است و حتی از مریدان خودش هم حرف شنوی ندارد.
حجت السلام برقراری عنوان کرد: وضعیت آمریکا همانند زمان فروپاشی شوروی است، فقط بوق های بزرگ رسانه ای دارد و دوران فرو نشستن قدرت پوشالی آمریکا فرا رسیده است.
وی با اشاره به حکم دو نفر از مفسدین اقتصادی بیان کرد: قوه قضاییه با سرعت به پرونده این دو مفسد اقتصادی رسیدگی کرد و امید است شاهد اعدام این مفسدین در ملا عام باشیم و اکنون زمان آن است که به پرونده دیگر مفسدین رسیدگی شود و با قاطعیت با آنان نیز برخورد شود.
امام جمعه شهرستان بهار:

امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: دشمنان کشور اسلامی ما علی الخصوص امریکایی ها در تلاش هستند که نگذارد ما جشن چهل سالگی انقلاب را برپاداریم و به هر طریقی سعی می کنند که به کشور ما ضربه بزنند.

حجت الاسلام حاتم نیا در بخش دیگر صحبت های خود به جنگ اقصادی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون کشور ما در شرایط بد اقتصادی قرار دارد و مسئولین ما باید مبارزه با مفسدان اقتصادی را اولویت خود قرار دهند.

امام جمعه شهر بهار با تسلیت ایام اربعین ، حضور بیست میلیونی مسلمانان و شیعیان در پیاده روی اربعین را یک فرصت مناسب برای تشیع عنوان کرد و گفت: این بهترین فرصت برای تقویت دیپلماسی فرهنگی و نشر فرهنگ تشیع در جهان و زمینه ساز حکومت امام زمان (عج) می باشد.
امام جمعه شهرستان رزن:

امام جمعه رزن با اشاره به عوامل ایجاد فاجعه کربلا گفت:سکوت خواص و نخبگان و علما یکی از دلایل اصلی ایجاد این فاجعه بوده است.

مولازاده با بیان اینکه امام خمینی با ایستادگی در برابر لایحه خفت بار کاپیتولاسیون ایستاد اضافه نمود:این لایحه عزت مردم ایران را لگد مال کرده بود.

وی ادامه داد:کتاب و کتابخوانی بابد تبدیل به یک امر رایج بین مردم شود.

وی  افزود:البته متاسفانه فرهنگ و ارشاد مرکز اجازه چاپ برخی کتب نه چندان سالم را داده است که خواندنش مناسب نیست.وی اضافه نمود:البته کتابهای مفید فراوانی در جامعه موجود است که باید خوانده شود.

شهادت حسین فهمیده نمادی از روح شور انگیز انقلاب است.مولازاده با اشاره به تجمع میلیونی انسانها در اربعین حسینی گفت:ببینید حسین چه با مردم کرده است که اینچنین مردم بعد از قرنها عاشقانه دور او حلقه زده اند؟

وی افزود:در چنین ایامی خاندان حسین بر سر مزار او برمیگردند.

امام جمعه شهرستان نهاوند:
اربعین نماد وحدت و شکوه مسلمانان ومحبان اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: همایش عظیم و میلیونی اربعین حسینی نمادی از وحدت جهان اسلام است که دشمنان اسلام از این وحدت وحشت دارند.
وی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این همایش عظیم از اتفاقات تاریخی و با اهمیت است که چندین میلیون نفر از کشورمان و سراسر جهان در کربلا حضور می یابند و ارادت خود را به اهل بیت نشان می دهند.
امام جمعه نهاوند افزود: دشمنان با همه کارشکنی سعی درکمرنگ جلوه دادن این همایش میلیونی دارند و نقشه های شومی در سر داشتند ولی وحدت و دوستی و دو ملت ایران و عراق این نقشه را خنثی کرده است.
وی عنوان کرد: این همایش عظیم و میلیونی نشان دهنده وحدت جهان اسلام است و باید در ترویج این کار بزرگ همت کنیم.
مغیثی گفت: این ارامش امروز ما و اینکه به راحتی میتوانیم در همایش اربعین حسینی شرکت کنیم مدیون شهدای عزیز مدافع حرم هستیم و باید همواره به یاد این عزیزان باشیم.

استان اردبیل

پیاده روی اربعین حسینی مانور  وحدت و  نمایش قدرت امت اسلامی است

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه امروز اردبیل با اشاره به اجتماع عظیم اربعین اظهارکرد: امام حسین(ع) ثروت و برکت عظیمی برای عالم اسلام است.

وی افزود: اجتماع عظیم اربعین مانور وحدت، اتحاد و نمایش قدرت مسلمان‌ها و همچنین تصویر هویت اصلی امت اسلامی و جوانان ما است؛ تمام اقوام، نژاد‌ها و رنگ‌ها را امام حسین(ع) یک‌جا جمع کرده است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد ظرفیت تعدد قومی ایران را در مسیر منافع نامشروع خود قرار دهد و با تحریکات قومی، کشور را به طرف از هم گسیختگی و منازعات قومی و انحیار ببرد ولی امام حسین(ع) همه سرمایه‌گذاری آنها را پنبه کرده است و بی‌جا نیست که کانال‌های نژادی فحش، ناسزا و استهزاء به امام حسین، به محرم و به عزاداران نثار می‌کنند.

عاملی هویت جوانان را در عاشورا، محرم و اربعین دانست و بیان داشت: عشق به امام حسین(ع) مثل شیرازه کتاب، اوراق قومی ایران را محکم به هم مرتبط ساخته و واحد مجموعی درست کرده است.

وی ادامه داد: درگذشته برنامه این بود که ترکیه بزرگ و ایران، هر دو تجزیه شود. این برنامه در ترکیه اتفاق افتاد و دولت عثمانی از هم پاشید ولی ایران عزیز ما به برکت امام حسین و ولاء اهل بیت سرپا ایستاده و تا آخر راست قامت خواهد ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: آمریکا اگر می‌خواهد میزان انسجام اقوام ایران را بسنجد به اربعین نگاه کند و بلکه رفته رفته شعارهای جهانی امام حسین، اهل سنت را نیز به خود جذب کرده است و راهپیمایی اربعین به مظهر وحدت شیعه و سنی تبدیل شده است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: امام حسین به حق، نقطه اشتراک اهل سنت و شیعه است، امتیاز بزرگ راهپیمایی اربعین این است که رفته رفته به راهپیمایی اعتراض جهانی بر علیه استکبار جهانی تبدیل شده و لذا از بیش از چهل کشور در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و موضوع رو به تزاید است به همین جهت غربی‌ها شدیدا اخبار این راهپیمایی را سانسور می‌کنند.

وی افزود: رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق می‌گوید رسانه‌های اروپا و آمریکا را با هزینه دولت عراق جهت انعکاس حماسه اربعین به عراق دعوت کردیم ولی هیچکدام نپذیرفتند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ماجرای قتل جمال خاشقچی گفت: موضع‌گیری‌های جزئی ترامپ بر علیه عربستان که اخیرا صورت گرفت نه به خاطر دفاع از عدالت، دفاع از مظلوم، دفاع از حقوق بشر و دفاع از آزادی بیان بلکه به خاطر انتخابات دو هفته آینده آمریکاست.

امام جمعه اردبیل،بیان کرد: آمریکا یک سال تمام با ترکیه در کشمکش بود تا یک جاسوس آمریکایی را که در قامت کشیش به ترکیه رفته بود آزاد کند و در نهایت با تمام فشارهائی که به دولت ترکیه وارد کرد موفق به انجام این کار شد اما در مرگ خاشقچی خود را کنار کشید، با اینکه هردو، شهروند آمریکایی بودند اما او مسیحی بود و این مسلمان و با پیگیری آزادی کشیش، دلار از دست آمریکا نمی‌رفت ولی با پیگیری قضیه خاشقچی دلارهای سعودی از دست آمریکا می‌رود. یعنی دلار، قبله ترامپ است.

عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: مرگ خاشقچی با اینکه یک فاجعه بزرگ انسانی است اما برکات مهمی هم داشت؛ اولا ماهیت ناپاک آل سعود را برملا و حیثیت آنها را با خاک یکسان کرد. انگار الان کل دنیا بر علیه آنها برخاسته است.

وی ادامه داد: ثانیا ماهیت ناپاک وهابیت را برملا ساخت؛ جای بسیار تأسف است که هفته گذشته سدیس امام جمعه مسجد الحرام در دفاع از بن سلمان و جنایت او سنگ تمام گذاشت.

استان آذربایجان غربی
 
ذلالت و رسوایی سرانجام دشمنان ایران اسلامی است/برنامه جریان رسانه ای دشمن، تصویر سازی غلط از ایران است
 
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

ذلالت و رسوایی سرانجام دشمنان ایران اسلامی است

آیت الله سید علی اکبر قریشی ظهر امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: ایستادگی در مقابل دشمنان جزو اوامر الهی است و وعده پیروزی از سوی خداوند متعال در همه حال در مورد مسلمانان صدق می‌کند.

وی، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی و ملت اسلامی به قرآن کریم و خداوند متعال چنگ می‌زند و این موضوع سبب رسوایی، ذلالت و محکوم کردن دولت‌هایی است که علیه کشورمان توطئه می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه ارومیه، گفت: موضوعی که در این میان اهمیت دارد حفظ همدلی و وحدت بین یکدیگر است تا به راحتی بتوانیم در مقابل دشمنان و توطئه‌های آنان بایستیم و دستورهای الهی را در جامعه پیاده کنیم.

وی، تصریح کرد: زمانی که امام خمینی (ره) پا در میدان گذاشت مردم هنگام با ایشان پیش می‌رفتند و توانستند شایستگی‌های خود را اثبات کنند و این موضوع سبب امدادهای غیبی شد تا ملت پیروز نهایی باشند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی افزود: اجتماع بیش از ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر در کربلای معلی از زمان حضرت آدم (ع) تاکنون بی‌سابقه بوده و نمی‌توان نظیر آن را جز در دستگاه‌های امام حسین (ع) مشاهده کرد.

وی، تأکید کرد: دشمنان در همه حال به دنبال از بین بردن و تضعیف این واقعه عظیم هستند و کارهای بسیاری تاکنون انجام داده‌اند و انجام خواهند داد ولی این اقدامات به جایی نمی‌رسد.

برنامه جریان رسانه ای دشمن، تصویر سازی غلط از ایران است/باید تفکر بسیجی و انقلابی را ترویج کرد نه اینکه شهید فهیمده ها را از کتب درسی خذف کرد

حجت الاسلام عادل گل حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به جریان رسانه ای دشمنان، اظهار کرد: تلاش جریان رسانه ای دشمن این است که جای حق و باطل را عوض کرده و به مقابله با جمهوری اسلامی بپردازد.

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه دشمن به دنبال تصویرسازی غلط و دروغین از نظام است، افزود: دشمنان می خواهند با تصویر سازی دروغین افکار عمومی داخلی وخارجی را فریب دهند.

وی با اشاره به توانایی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی، گفت:  اکنون از چنان قدرتی در زمینه های مختلف مثلا قدرت موشکی برخورداریم که دشمن را در نقطه و محل حرکتش زمین گیر می کنیم و آنها را هدف قرار می دهیم.

گل حسینی با بیان اینکه ما نیاز به بمب اتم نداریم بلکه جوانان و نیروهای انقلابی، بمب اتم ما هستند، تصریح کرد: قدرت ایران را در پیروزی حزب الله و انصارالله یمن مشاهده می کنیم که با کمترین هزینه کنترل آبراههای مهم و حیاتی در منطقه را به دست گرفته ایم.

خطیب موقت نماز جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تسلیم ما است، اظهار کرد: دشمن به دنبال تثبیت گزاره تسلیم در مقابل آمریکا به دنبال تنها راه حل مشکلات می باشند و متاسفانه عده ای که منابع اطلاعاتی و کسب اخبار آنها بی بی سی و حرف دشمن است، این تفکر را دارند.

امام جمعه موقت میاندوآب تصریح کرد: اگر آنها روزی کاپیتولاسیون تصویب کرده و وعده دادند، امروز نیز می گویند اگر FATF تصویب شود، فلان می کنیم و بهمان می کنیم  که این نیز همان برنامه استکبار است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها مسئولان و مردم را از نگاه به غرب و شیطان برحذر داشته اند، افزود: باید با کشورهای که مسیر رشد و جهش علمی دارند یعنی کشورهای آسیایی و عمدتا باید طرف شرق باشد ارتباط داشت و این را در نظر داشته باشیم که ما کشوری هستیم که هیهات من الذله گفتیم و بدانیم که نگاه به سمت غرب و اروپا و مانند اینها جز معطلی و دردسر و منت کشیدن و کوچک شدن ثمری ندارد.

گل حسینی با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه به عنوان اتاق جنگ اقتصادی ایران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای امسال در جهت مقابله با نقشه و طراحی های دشمنان، دستور تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه به عنوان اتاق جنگ اقتصادی را صادر فرمودند.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در چهار ماه گذشته دو جلسه مهم با محوریت جنگ اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم با دولتمردان برگزار کرده اند، گفت: باید با تشکیل اتاق جنگ اقتصادی و با برنامه ریزی صحیح و بدون ترس از دشمن، از این گردنه و شرایط خطیر عبور کنیم و ان شالله نیز همان خواهد بود..

وی با بیان اینکه باید با ایمان قوی در مقابل مشکلات وسختی ها بایستیم، افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با ایمان راسخ در حالی که با دستان خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و به پیروزی رسیدیم.

گل حسینی با تاکید بر ایستادگی در مقابل دشمنان، تصریح کرد: باید شجاعانه و با ایمان راسخ و با توکل بر خدا در مقابل دشمنان بایستیم و ایمان داشته باشیم که با مقاومت می توان دشمن را شکست داد و عقب راند.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به قتل روزنامه نگار عربستانی، اظهار کرد: قتل خاشقجی روزنامه نگار عربستانی رسوایی بزرگ سیاسی برای آل سعود بود و آل سعود را در دنیا رسوا ساخت.

وی با اشاره به سالروز تصویب لایحه کاپیتولاسیون، تصریح کرد: مخالفت آشکار امام خمینی (ره) با کاپیتولاسیون، ماهیت رژیم پهلوی، امریکا و طرح های این کشور را برای از بین بردن استقلال ایران، بیش از پیش روشن ساخت.

گل حسینی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی، کشور را قربانی کرده و هرگوشه ای را به کسی بخشیدند، افزود: قبل از انقلاب مردم از لحاظ اقتصادی در فقر و فلاکت بودند ولی متاسفانه عده ای خائن با نشان دادن چند نقطه معدود به دنبال روتوش کردن چهره فقر و بدبختی مردم در دوران قبل از انقلاب هستند در حالی که مردم در فقر و بدبختی بودند.

امام جمعه موقت میاندوآب با اشاره به سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، اظهار کرد: باید روحیه بسیجی و روحیه شهید فهمیده ها در جامعه حاکم شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و معلمان انقلابی و بسیجی باید محمد حسین فهمیده ها را تربیت کنند، تصریح کرد: نباید به دنبال حذف تفکر فهیمده ها بود و شهید فهیمده ها را از کتب درسی خذف کرد چرا که این حرکت قهقرایی است و نباید در مقابل آن ساکت بود.

گل حسینی هم چنین به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال بایکوت خبری این حرکت و حماسه عظیم مردمی است ولذا باید روز به روز به این حرکت اهمیت داد.

امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه دولت ایران وعراق می توانند تمهیداتی را برای برپایی بهتر این راهپیمایی عظیم بیاندیشند، افزود: دولت ها باید در راستای کاهش هزینه زائران حرکت کرده و در این راستا می توانند ویزا و پاسپورت را با اقدامات تمهیداتی حذف کنند.

مسئولین اجرایی کشور پاسخگوی وضعیت سوءمدیریتی باشند

حجت الاسلام حسین فصیح نیا در خطبه‌های نماز جمعه امروز شاهین دژ ضمن دعوت نماز گزاران به رعایت تقوی الهی گفت:حُب دنیا برای مؤمن مایه سرافکندگی است و مؤمن را از محسنات و حرکت صحیح در راه راست باز میدارد.

وی فرا رسیدن سالروز شهادت سید محمد علی قضایی طباطبایی را تسلیت گفت و به رشادت ها و فداکاری های آن روحانی شجاع در اوان انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت:آیت الله طباطبایی نماینده تام الاختیار امام ره بود و در دهم آبان 1358 روز عید سعید قربان در هنگام ایراد خطبه گفت مرا تهدید به مرگ میکنند ،من از مرگ نمی هراسم و همین شجاعت وی را دشمنان انقلاب تاب نیاوردند و عصر همان روز به وی را به شهادت رساندند.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ به مناسبت عظیم جهان اسلام ، روز اربعین و زیارت اربعین حضرت سید الشهدا اشاره داشت و افزود:کلمه اربعین مختص امام حسین (ع) است و این مهم ریشه ای دینی دارد،اما عده ای که به اصطلاح خود را روشنفکر می نامند در فضای مجازی میگویند تا چرا چند سال قبل این موضوع مطرح نبود،که این افراد ضمن از دست دادن عقاید اسلامی خود دشمن را در رسیدن به امسال شیطانی خود که ضربه رساندن بر پیکره اسلام و مسلمان است را همرهی میکنند.
وی تصریح کرد:در روایات مختلفی بر پیاده روی زیارت امام حسین (ع)سفارش شده است،امام صادق(ع) می فرماید که هرکس از خانه خود خارج و پیاده به زیارت امام حسین برود به تعداد قدمهایش گناهانشان شسته می شود و به محض رسیدن جز بندگان صالح خداوند است.
حجت الاسلام فصیح نیا گفت : حرکت عظیم اربعین حسینی علاوه از روایات آثاری نیز دارد که اولین آن جز شعائر الهی است دوم تجلی وحدت اسلامی است چراکه تمامی مذاهب بسوی جذبه ای که از سوی امام حسین(ع) ساطع میشود در حرکتند.
امام جمعه شاهین دژ افزود : حرکت عظیم اربعین حسینی نمادقدرت سیاسی امت اسلام و جهان اسلام است،بایست بدنبال این باشیم که دشمنان از این حرکت خوف دارند چون هیچ مصداق دیگری را نمیتوانند ایجاد و یا معرفی کنند که چنین جذبه ای داشته باشد تا بیست میلیون جمعیت را در یک زمان خاص دعوت کرده و همچون سیلی خروشان به سمت کربلا سرازیر شود.
وی اتحاد خاص مردم ایران با ملت عراق را از دیگر آثار حرکت عظیم اربعین دانست و ابراز داشت: دشمن از همین اتحاد میترسد و این یکی شدن و اتحاد را مایه شکست خود میبیند بر همین اساس درصدد ایجاد دوگانگی در راستای این موضوع در افکار جامعه جهانی است.
خطیبی نماز جمعه شاهین دژ
زمینه سازی ظهور امام زمان و وحدت جامعه مسلمانان را از دیگر آثار حرکت عظیم اربعین خواند و گفت : مسلمانان با مذاهب مختلف در کنار هم در حرکتند و یک مسیر را می پیمایند و این یعنی ایجاد آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت ، پس روشنفکران غرب گرا بدانند که جز خسران و تباهی و ریختن آبروی خود در منظر پروردگار هیچ نصیبشان نمیشود.

فصیح نیا گفت:مسئولی که پشت تریبون حرف میزند و میگود توانایی جابجایی منشی خود را هم ندارم و اشتباهی فاحش را مرتکب شده است ،همان شخص در انتخابات خود را بالاتر از رئیس جمهور نشان میداد و وعده های بزرگی را به ملت میداد اما کاری با حرف نداریم بایست جوابگوی سوء مدیریت و تورم امروزه کشور و وضعیت بد اقتصادی باشد.

تقابل ۴۰ ساله آمریکا با انقلاب اسلامى نتیجه‌اى جز شکست براى این کشور نداشته است

 حجت‌الاسلام‌و المسلمین سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: مستندات نظامى نشان مى‌دهد که آمریکا در کلیه لشکرکشى‌هاى خود از حمله طبس تا تجاوز به عراق، افغانستان، لبنان، غزه، سومالى و سایر متحمل شکست شده و هم‌اکنون نیز ناگزیر است نتایج 6 سال حضور خود در سوریه، راه‌اندازی داعش و حمایت از تروریسم را با اعتراف به شکست بپذیرد.

وی افزود: رفتار دولتمردان آمریکا در سیاست خارجى این کشور نشان می‌‌دهد هرگاه کشورى در مقابل تهدیدات کاخ سفید عقب‌نشینی نکرده و این دولت آمریکا بوده است که با عقب‌نشینی تن به شکست داده و این رفتار در دولت ترامپ نیز بارها در مقابل جمهورى اسلامى، روسیه، کره شمالى و سایر مشاهده‌ شده است.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: تقابل ۴۰ ساله آمریکا با انقلاب اسلامى ملت ایران نتیجه‌اى جز شکست و ناکامى براى این کشور در برنداشته است و جمهورى اسلامى ایران ۲۲ بهمن امسال، چهلمین سالگرد پیروزى انقلاب اسلامى را جشن مى‌گیرد و در نهایت آمریکا یکی از منفورترین دولت‌های جهان به شمار رفته و دیگر قادر به اجرای سیاست‌های خارجی خود در هیچ‌یک از نقطه جهان نیست.

حجت‌الاسلام موسوی شکوری در ادامه با اشاره به 20 صفر روز اربعین و روز زیارتی اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد: در طول تاریخ در حاکمیت نوع خلفا و حاکمان جور زیارت امام حسین(ع) با تهدیدات و خطرات جدی مواجه بوده و در عین‌ حال محبان و پیروان اهل‌بیت هیچ‌وقت از زیارت آن حضرت غفلت نکرده‌اند و در عصر حاکمیت امویان در اطراف کربلا پاسگاه‌هایی ایجاد کردند تا از سیل خروشان زائران جلوگیری کرده اما به نتیجه نرسیدند.

وی افزود: در عصر حاکمیت بنی‌عباس چندین بار به تخریب حرم امام اقدام کردند و بارها زائران را شکنجه کردند و کشتند اما به نتیجه نرسیدند و خودشان نابود شدند و در سال 1216 قمری وهابیان کوردل به کربلا حمله کردند و حدود هزار نفر از زائران و شیعیان را اطراف حرم آن حضرت و حضرت ابوالفضل(ع) قتل‌عام کردند.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: دوران حاکمیت حزب بعث به‌طور کلی زیارت کربلا را قدغن کرده و مردم به‌صورت قاچاق و از راه‌های فرعی به زیارت کربلا می‌رفتند و در اربعین سال 1397ق مردم با نیروهای بعثی درگیر شدند و تعداد زیادی به شهادت رسیدند که به اربعین خونین نام گرفت و دوران حاکمیت تکفیریان داعش بر بخشی از عراق مدام زائران عتبات به‌ویژه سامرا و کربلا را تهدید می‌کردند که آمار زائران به 20 میلیون نفر رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی شکوری در پایان خطبه دوم با اشاره به حماسه بزرگ و بین‌المللی روز اربعین اظهار داشت: در عین‌ حال که همیشه زائرین اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا در طول تاریخ مورد تهدید قرار می‌گرفتند اما هیچ‌وقت زیارت کربلا را فراموش نکردند حتی در این راه مورد آزار و اذیت شکنجه و به شهادت رسیدند.

وی گفت: خدا را شاکریم که امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و شکست‌های زنجیره‌ای استکبار جهانی در منطقه در همایش اربعین حسینی متجاوز از 20 میلیون نفر از ملیت‌های مختلف سطح جهان حضور پیدا می‌کنند که بزرگ‌ترین همایش بین‌المللی است.

ایستادگی ملت ایران در برابر ظلم درس بزرگی به جهانیان است

ماموستا عباس احمدی امروز در خطبه های نماز جمعه بوکان با اشاره به تلاش غرب به ویژه آمریکا برای ایجاد توطئه‌های جدید در منطقه و داخل کشور اظهار داشت: ملت ایران در طی 40 سال اخیر به حاکمان کشورهای اسلامی و غیراسلامی به خوبی ثابت کرده اند که هرگز در برابر ظالم تسلیم نخواهند شد و با ایستادگی و مقاومت، اهداف انقلاب اسلامی ایران را که همان مبارزه با ظالم‌‌ و حمایت از مظلومان جهان است را  به پیش خواهند برد.

وی افزود: مسلمانان در طول تاریخ با اتحاد، موفق به عبور از بحران‌های سخت شده‌اند، مسئله مهمی که در دوران کنونی نیز نیاز به آن کاملا مشهود بوده و لازم است که رهبران دینی و سیاسی جهان اسلام با پیروی صحیح از دستورات قرآن و اصول دینی در این مسیر گام بردارند.

امام جمعه بوکان با اشاره به قتل و کشتار امریکایی‌ها در منطقه گفت: قتل یک انسان در دین اسلام به عنوان منفورترین اعمال نکوهیده در نزد پروردگار است.

وی تصریح کرد: قتل و کشتار اقدامی که آمریکایی‌ها و جیره‌خوارانشان چند سالی است در منطقه خاورمیانه از انجام آن ابایی ندارند، این اقدامات علیه انسانیت و در مسیر تامین منافع مالی آمریکایی‌ها است.

 

استان قزوین

نمایندگان به جای حل مشکلات مردم دنبال انتصاب نیروهای خود هستند

 آیین های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم در مصلی های نماز جمعه در سراسر استان برگزار شد. 


حجت الاسلام علی قابل در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین در مسجدالنبی اظهارداشت: خدا همواره بر اعمال ما ناظر و شاهد است لذا باید مراقب رفتارهای خود باشیم و از مسیر اسلامی خارج نشویم. 

وی اضافه کرد: خدا اجازه نمی دهد در عدالت حتی علیه متخلفان و کسی که به اعدام محکوم شده با بی عدالتی رفتار و یا به وی توهین کنیم، شخصیت انسانها باید رعایت شود و اسلام ناب حتی با دشمنش با کرامت برخورد می کند و به جایگاه انسانی افراد در همه شرایط احترام قائل است. 

قابل در خطبه دوم نماز با گرامیدلشت اربعین حسینی گفت:امام حسین(ع) از ارکان دین و پناهگاه مومنین و امام همه اهل تقواست، هم هدایت شده وهم هدایتگر است و تجسم تقوی در وجود حسین(ع) است. 

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: حسین(ع) ریسمان محکم الهی و فرزندانش حجت الهی هستند و مطالعه تاریخ نشان می دهد که راه حق و عدالت همیشه پایدار است. 

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: اربعین در پیش است و این رویداد بزرگ دینی درس تاریخی است تا ببینیم امروز هیچ نشانی از بنی امیه نیست اما پویایی راه حسین(ع) دلیل حقانیت راه سالار شهیدان است که هرگز فراموش نخواهد شد.

وی گفت: در طول تاریخ ۱۲ بار قبر مبارک حسین(ع) را خراب کردند تا کسی به زیارتش نرود اما امروز می بینیم میلیونها نفر از سراسر جهان با پای پیاده این راه را می روند تا عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دهند و زیارت اربعین از نشانه های مومنان است. 

حجت الاسلام قابل یادآورشد: امروز شیعه هویت پیدا کرده و با شرکت گسترده در مراسم اربعین بار دیگر عشق و ارادت و دلبستگی خود را به سالار شهیدان نشان می دهد. 

مسئولان در توزیع ارز زیارتی ضعیف عمل کردند 
وی اضافه کرد: انمقلاب موجب حفظ وحدت همه مسلمین شده است و استکبار با همه نقشه هایی که کشید و داعش را راه انداختند تا تفکر شیعی و علوی را مخدوش کنند اما شکست خوردند. 

امام جمعه موقت قزوین اظهارداشت: کاروان اربعین درس حریت و ازادگی و وحدت می دهد و هیچ دولتی نمی تواند این حرکت را ساماندهی کند و امروز خود حسین با جوشش ملت این حرکت بزرگ اسلامی را هدایت می کند. 

حجت الاسلام قابل با انتقاد از برخی مسئولان در توزیع ارز زائران گفت: آقایانی که براحتی برای سفرهای غیرضروری و تفریحی بسادگی ارز توزیع می کردند اما امروز در این حرکت دینی و زیارتی ضعیف عمل کردند و مردم را در گرفتن ارز سرگردان کردند که جای انتقاد دارد. 

قصه ننگین کاپیتالاسیون را تکرار نکنیم 
خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون توسط امام اظهارداشت: امام قصه ننگین کاپیتالیسون را افشا کرد و فرمود باید مردم، حوزه های علمیه بپا خیزند که در برابر این روشنگری رژیم ستم شاهی امام را دستگیر و تبعید کرد اما با بیداری مردم این خیانت خنثی شد. 

وی افزود:متاسفانه تاریخ داردتکرار می شود وامروز هم نمایندگان قوانینی مانند FATF را تصویب می کنند که عزت کشور را زیر سوال می برد. 

قابل اظهارداشت: این همه چانه زنی برای برجام کردید به کجا رسیدید که دوباره به دشمن اعتماد دارید؟ متاسفانه نمایندگان مجلس با این حرکت و موضع گیری، پرونده بدی برای خود درست کردند و ما حق داریم بگوییم از این عمل نمایندگان بیزاریم. 

نمایندگان دنبال مهره چینی برای خود هستند 
حجت الاسلام قابل در ادامه با انتقاد از بی توجهی نمایندگان به حل مشکلات مردم گفت: این همه مشکل در کشور داریم و مردم با افزایش قیمت، ارز و سکه و قاچاق، حقوق نجومی و گرانی روبرو هستند و کسی به فکر آنها نیست اما تا یک چیزی از آن سوی آبها گفته می شود فورا عکس العمل نشان می دهند. 

وی اضافه کرد: از حرکت قوه قضاییه در صدور احکام قاطع برای مفسدین اقتصادی تشکر می کنیم اما انتطار داریم یک کم فعالتر برخورد کتند چرا مسئولان این بازار رها را کنترل نمی کنند و چند نرخی بودن اجناس در بازار نشان می دهد کسی کار نمی کند. 

قابل اظهار داشت: چرا هر نقطه شهر اجناس قیمت های متفاوت دارد، مردم نجیب هستند اما برخی سوء استفاده می کنند و کسی نیست با آنها برخورد کند. 

از نمایندگان نا امید شده ایم/ به فکر خودشان هستند 
خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: ما که از نمانیدگان مجلسی ناامید هستیم زیرا همه آنها دنبال انتصاب های بستگان و دوستان و مهره های خود هستند و برای انتخابات آینده مهره چینی می کنند. 

وی اضافه کرد: از نمایندگان باید پرسید چرا در این شرایط بد اقتصادی نه به دولت و نه مسئولان تدکز نمی دهند، آقایان و خانم های مجلسی به فکر مردم باشید، یک وزیر ۵ سال آمد و مشکل ایجاد کرد، کارها را قفل کرد حالا استعفا داده و کسی وی را بازخواست نمی کند. 

قابل اظهارداشت: باید جلوی عزل و نصب های فامیلی را بگیریم و دستهای خائن را قطع کنیم تا اوضاع بسامان شود. 

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: رهبری خطاب به مسئولان فرمودند فقط مسایل امنیتی را از مردم پنهان کنید و بقیه را بگویید لذا نمایندگان مجلس باید شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و چیزی را از مردم پهان نکنند. 

قتل خاشقچی سند رسوایی آمریکا و آل سعود 
خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز به قتل جمال خاشقچی هم اشاره کرد و با محکوم کردن این فاجعه گفت: قتل خاشقچی نشان داد حقوق بشر آمریکایی یعنی چه؟ رئیس جمهور آمریکا می گوید ما نباید فروش تسلیحات را برای یک قتل لغو کنیم اما برای یک جاسوس که در ایران خودکشی کرده بود چقدر داد و فریاد زدند و از حقوق بشر دم زدند. 

وی بیان کرد: قتل خاشقچی موجب رسوایی آمریکا و آل سعود شد و بدون شک اسلام آمریکایی قتل خاشقچی را طراحی کرده است. 

قابل اضافه کرد: جنایتکاران آل سعود در شبی که در سال ۶۶ حاجیان را کشتند در مساجد سعودی سوره اصحاب الفیل را خواندند و گفتند که ایرانیها می خواستند حجرالاسود را بدزدند وبه ایران و قم ببرند و با این حرکات بچه گانه روی جنایت خود سرپوش گذاشتند اما امروز خداوند آنها را رسوا کرده است. 

وی گفت: ناخنگیر حجاج ایرانی را گرفتند و گفتند سلاح داشتند اما سه سال است مردم یمن را قتل عام کرده اند و کسی فریاد نمی زند و این اسلام آمریکایی را محکوم نمی کند. 

خطیب جمعه قزوین بااشاره به مناسبتهای روز درخصوص شهادت قاضی طباطبایی در سال ۵۸ توسط گروهک فرقان مطالبی بیان کرد و اظهار داشت: گروهک فرقان با ترور شهید مطهری، سپهبد قرنی جنایات خود را ادامه داد. 

وی در خصوص سالگرد هتک حرمت حرمین عسگریین توسط آمریکاییها و بعثی ها که ۵۰ زایر شهید شدند نیز مطالبی بیان کرد.

 

استان کردستان

انقلاب ما برای رسیدن به این جایگاه سرمایه‌های زیادی را داده است

ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است، کاری می‌کنند تا ایران در بحث صادرات نفت به صفر برسد و تمام شریان‌های اقتصادی ملت ایران بسته می‌شود.

 


امام جمعه سنندج تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید ستاد مقابله با تحریم‌های دشمنان با جدیت فعال شود و وزارت خارجه نیز با جدیت تمام تلاش در این زمینه وارد شود.


وی اذعان کرد: مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران اینار نیز با توکل بر خدا و اتحاد و همدلی مسوولان و یکپارچگی در برابر آمریکا پیروز خواهیم شد.


خدایی اضافه کرد: واردات کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود موجب ایجاد اشتغال برای بیگانگان و افزایش نرخ بیکاری در کشور می‌شود.


وی تاکید کرد: باید برای فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی اقدامات جدی انجام شود چرا که حرکت به سمت خریداری کالاهای تولید داخل موجب رونق اقتصاد کشور خواهد شد و این نیاز جدی به حامی دارد.


امام جمعه سنندج در ادامه با گرامیداشت 13 آبان، گفت: 13 آبان یادآور ایثار و شجاعت ملت ایران در برابر دشمنان انقلاب است که باید همواره زنده نگه‌داشته شود.


به گفته وی، انقلاب ما برای رسیدن به این جایگاه سرمایه‌های زیادی را داده است که خون پاک شهدای زیادی همچون شهید فهمیده در راه حراست و حفظ این نظام تقدیم شده است.

 

راهپیمایی اربعین حسینی یک حرکت عظیم تاریخی است/دشمنان ما ناقضان واقعی حقوق بشر هستند

 


حجت الاسلام عبدالصمد دانش امروز و در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه با اشاره به راهپیمایی عظیم عزاداران حسینی در مراسم اربعین اظهار داشت: این شور و علاقه در جهان بی نظیر است و همانند آن را در هیچ کجا نخواهیم یافت.


وی افزود: عاشقان امام حسین (ع) با پای پیاده از اقصی نقاط جهان خود را به مرقد مطهر ایشان می رسانند و در عزاداری اربعین حسینی حضور می یابند.


امام جمعه موقت قروه خاطر نشان کرد: این عشق و علاقه نشان دهنده پویایی و زنده بودن فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی (ع) است.


دانش بیان داشت: امروز دشمنان ما به دنبال از بین بردن فرهنگ عاشورا هستند در حالی که این فرهنگ روز به روز در جهان گسترش می یابد.


وی تصریح کرد: حضور میلیون ها نفر عاشق و دلداده مکتب امام حسین (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی دلیلی بر این مدعا است که فرهنگ عاشورا در جهان گسترش یافته است


وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات عربستان سعودی و آمریکایی ها اشاره نمود و گفت: مستکبرین جهان یک روزنامه نگار و خبرنگار منتقد را به بدترین نحو ممکن از بین می برند و کسی در این خصوص در جامعه جهانی اقدامی نمی کند.


به گفته وی این در حالی است که دشمنان ما ایران را ناقض حقوق بشر می دانند در حالی که خود هیچوقت حقوق بشر را رعایت نکرده اند.


حجت الاسلام دانش همچنین با اشاره به روز دانش آموز بیان داشت: دانش آموزان باید با برنامه ریزی مناسب والدین و آموزش و پرورش مسیر رشد و تعالی را در پیش بگیرند و حرکت به سوی موفقیت برای سربلندی ایران اسلامی داشته باشند.

 

پیاده رویی اربعین حرکت عشق و ایمان است 

 

 

حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در خطبه های این هفته شهرستان بیجار، راهپیمایی اربعین ‌را ‌فرصتی مغتنم برای همگرایی جهان اسلام خواندند و خاطر نشان کردند:پیاده‌روی اربعین، حرکت عشق و ایمان است .

 


وی با بیان اینکه استکبارستیزی در پیام اربعین نهفته است و این پیاده روی عظیم مردم، از ایران و کشورهای اسلامی و حتی اروپا و آمریکا حرکتی پرمعناست و شرکت کنندگان باید آن را مغتنم بشمارند، تاکید کردند: این صحنه، نمایش الگوها و ارزش های اسلام واقعی است.

 

 

خطیب جمعه بیجار با تاکید بر اینکه اربعین حسینی بزرگ‌ترین گردهمایی عالم و نماد عزت اسلامی است ، اظهار داشتند: سیدالشهداء دیگر تنها به شیعیان اختصاص ندارد بلکه به عالم بشریت تعلق دارند و حتی آن‌هایی که اسلام را نمی‌شناسند تحت تأثیر شخصیت امام حسین(ع) هستند که از مرزهای دینی و اعتقادی عبور کرده است.

 


به گفته مرادی :اجتماع ۲۵ میلیونی همایش پیاده رویی اربعین خاری در چشم دشمنان انقلاب و اسلام است.

 


امام جمعه بیجار در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور و نارضایتی مردم خطاب به مسئولان گفت :مردم در طول چهل سال عمر نظام دین خود را به انقلاب ادا کرده اند و الان نوبت شماست که با مدیریت جهادی و انقلابی از شرمندگی مردم بیرون بیایید. 

 

 

وی تصریح کرد: آمریکا و سلطنت طلب ها خواب سلطه بر ایران را باید به گور ببرند .

 

حکم شرعی ایجاب می کند که در شرایط سخت تحریم مردم با صبر و تحمل خود نقشه دشمنان را خنثی کنند

 

 ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه بانه در خطبه های نماز جمعه ی این شهرستان به چهار حکم شرعی که در شرایط کنونی دشمنان انقلاب و مردم بر ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی تحمیل کرده اند پرداخت و گفت : در زمان پیامبر اکرم(ص) خداون احکامی را بنا به شرایط تضعیف یا تشدید میکرد و در حال حاضر هم بنا به شرایط اقتصادی حاکم بر ما لازم است به تشریح این احکام بپردازم.

 


حکم اول در شرایط کنونی و با وجود گرانی و شرایط خاص حال حاضر وظیفه مردم صبر و تحمل و مقاومت در برابر این هجمه دشمن است و این یک حکم شرعی است و مردم همه موظف به اجرای آن هستند و همه باید بدانند که در برابر هر سختی آسانی است و همه ما منتظر رحمت خداوند متعال هستیم .

 


حکم دوم در رابطه با اخلاص مردم نسبت به هم است یعنی مسلمانان باید نسبت به همدیگر اخوت و نیت خوب داشته باشند و وقتی میبینند مسلمان دیگری در شرایط بد اقتصادی قرار دارد وظیفه دینی بقیه است تا به وی کمک کنند برای نمونه وظیفه یک کسبه در  بازار اینست که جنس را ارزان و به قیمت روز بدست مردم برساند و از احتکار بپرهیزد ولی اگر کسی این کار رو نکرد قطعا پیمان خود را با خدا و پیامبرش شکسته است .

 


حکم سوم در رابطه با تجارت و فروختن اجناسی است که همسایگان ما قصد خرید آن را دارند در حالی که ما با کمبود و یا احتیاج داخلی آن مواجه هستیم وظیفه انسانی و حکم شرعی ایجاب میکند که این کالاها را به همسایگانمان خصوصا کشور عراق که نزدیکترین همسایه ماست  نفروشیم .

 

حکم چهارم هم در رابطه با دولت و مسئولین است که در این شرایط سخت مردم را تنها نگذارند و نظاره گر سختی مردم و فقر و نداری ملت ایران نباشند و به عرصه بیایند و برای کاهش سختی های خود همه امکانات را بسیج کنند تا نقشه دشمن که همانا ناامیدی مردم از مسئولین است را خنثی سازند .


 

ماموستا حیدری افزود : وظیفه همه ماست با یکدلی و همکاری بیشتر از قبل این امنیت بدست آماده را حفظ و در تقویت آن نهایت تلاش خود را به کار بسته تا به فضل الهی از این برهه اقتصادی هم به سلامت عبور کنیم.

استان مرکزی

پیاده‌روی اربعین اوج همدلی ملت‌های ایران و عراق است/با متخلفین شهرداری اراک برخورد شود

 

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک گفت: امام حسین (ع) خونش را درراه عظمت اسلام داد تا مسلمانان و آزادی خواهان عالم را بیدار کند و راه روشن دین و ایمان را به بشریت نشان دهد.

دری نجف آبای با تأکید بر تکرار تاریخ عنوان کرد: از زمان پیغمبر اکرم (ص) تا به امروز دیده‌شده است که بسیاری از فرقه‌ها هرروز از گوشه‌ای سر درمی‌آورند و در کنار اسم‌های وارداتی تفکر مردم را نشانه می‌روند اما مردم باید هوشیار باشند و برای نجات دست به دامان علمای آگاه زمان بشوند.

پیاده‌روی اربعین اوج همدلی ملت‌های ایران و عراق است

وی با اشاره به انتقاد برخی نسبت به سفر اربعین اظهار کرد: سالیانه ده‌ها میلیون نفر به سفرهای خارجی پرهزینه مشغول هستند و اعتراضی صورت نمی‌گیرد اما اگر در بازه‌ای از سال عده‌ای به سفر کم‌هزینه و پرفایده کربلا بپردازند موردانتقاد قرار می‌گیرند.

امام‌جمعه اراک پیاده‌روی اربعین را تجمع بزرگ شیعه در جهان امروز نامید و اظهار کرد: این نعمت به برکت انقلاب اسلامی، مجاهدان راه خدا و آزادی عراق برقرارشده است و امید که همه در این سرمایه‌گذاری معنوی فعال باشند.

وی بابیان اینکه پیاده‌روی اربعین باید عمق معنوی داشته باشد تشریح کرد: باید در این حرکت بزرگ برادری و همدلی بین مردم ایران و عراق و مسلمانان به نمایش درآید و همه باهم با تکیه‌بر همدلی و برادری در مقابل آمریکا و اسراییل و منافقین بایستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تشکیل نزدیک به ۵۰ موکب توسط مردم استان را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه دفتر کنسولی عراق در اراک برای اولین سال برقرار شد، طبق آمار اعلامی ۶۰ هزار ویزا در این بازه زمانی صادرشده  که ازاین‌جهت از مسئولین مربوطه تقدیر می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر مناسبت‌های آبان ماه را بدانیم افزود: درست است که برخی از مشکلات اقتصادی در جامعه امروز وجود دارد اما همه باید قدر کشور را بدانیم و باقدرت از کیان نظام و اسلام دفاع کنیم.

با متخلفین شهرداری اراک برخورد شود

دری نجف‌آبادی در بخشی از صحبت‌های خود به فعالیت‌های شهرداری اراک پرداخت و ضمن تشکر از زحمات شهردار تصریح کرد: زحمات بسیاری در شهرداری اراک کشیده شده است و باید زحمات افراد زحمت‌کش و اهل خدمت را دید و از طرفی باکسانی هم که کار غلطی را انجام داده‌اند برخورد کرد.

وی به پروژه پل‌سازی خیابان هپکو اشاره کرد و افزود: در خیابان هپکو کار بزرگی در حال شکل‌گیری است که متشکل از ۶ پل است و برای محقق شدن این مهم زحمات بسیاری کشیده شده است که باید گفت برخی از کارها ماندگار خواهد بود.

اجرای طرح پزشک خانواده حل‌کننده مشکلات حوزه سلامت

امام‌جمعه اراک با تأکید بر اینکه توجه به‌سلامت جامعه توجه به امنیت اجتماعی و خانواده است گفت: لازم است که خادمین سلامت به در حد ضرورت بودن هزینه‌ها، کیفیت خدمات سلامت و محرومین توجه ویژه داشته باشند.

وی با ابراز تأسف از اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده اذعان داشت: می‌توان با خدمات طبقه‌بندی‌شده، پزشک خانواده و اجرای طرح ارجاع بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را پوشش داد.

ماجرای خاشقچی آبروی نظام آل سعود را برد

دری نجف‌آبادی با اشاره به ماجرای قتل روزنامه‌نگار عربستانی در دفتر کنسولی عربستان در ترکیه اظهار کرد: این مسئله‌ی تلخ آبروی نظام زورگو و قبیله‌ای آل سعود و حامیانش را برد.

وی بابیان اینکه امروز ۱۴ میلیون یمنی زیر آتش جنگ سعودی‌ها در حال سوختن هستند عنوان کرد: امروز سعودی‌ها با پشتوانه دلارهای نفتی و با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا این جنایات را انجام می‌دهند و دنیا می‌داند که انجام این جنایات فقط با حمایت آمریکا ممکن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه دست سعودی‌ها به خون حجاج بیت‌الله الحرام، مردم یمن و سوریه و بحرین آلوده است ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی لیبرال دموکراسی باید در مقابل این وحشی‌گری بایستند.

دری نجف‌آبادی ماجرای قتل خاشقچی را یک نصرت الهی برای پی بردن دنیا به رذالت آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: امید است که مردم عربستان و مردم آزادی‌خواه عالم با این حکومت زورگو برخورد کنند.

استان چهارمحال و بختیاری

راهپیمایی اربعین نشانه عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است/  مسئولان با کار جهادی برای رفع مشکلات اقتصادی گام بردارند

ائمه جمعه در نماز عبادی سیاسی جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به برگزاری راهپیمایی اربعین با حضور پرشور مردم ایران اشاره داشتند و این پیاده‌روی را نشان از جاودانگی امام حسین (ع) دانسته راهی برای تقویت وحدت مسلمانان برشمردند.

 

مشروح این خطبه‌ها را در زیر میخوانید:

 

امام جمعه موقعت شهرکرد:
 
راهپیمایی عظیم اربعین دشمنان اسلام را به وحشت انداخته/ مسئولان با کار جهادی برای رفع مشکلات اقتصادی گام بردارند
 

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: خیلی وقت است که تحریم‌ها علیه ایران اعمال شده، اما این موضوع که می‌گویند آمریکا در ۱۳ آبان کشور را تحریم می‌کند فقط یک جنگ روانی است که به راه افتاده.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران سال‌‌هاست که شکست خورده‌اند ادامه داد: ایران در ۱۳ آبان ۴۰ سال پیش سیلی محکمی به آمریکا زد.

احمدی مقاومت و ایستادگی را مهم‌ترین راه برای سرفرازی کشور عنوان و تاکید کرد: لازم است مسئولان در مقاومت پیش‌قدم و الگویی برای مردم باشند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به پرداختن به برخی از کنوانسیون‌های خارجی در ایران توسط مسئولان گفت: مشخص نیست برخی از نمایندگان با تصویب این کنوانسیون‌ها به دنبال چه هستند، اما باید گفت تصویب این کنوانسیون‌ها به جای آنکه تهدیدی برای دشمن باشند تهدیدی برای خود کشور است.

وی با اشاره به ظلم‌هایی که آل سعود علیه مردم و کودکان یمنی روا داشته افزود: به زودی خون یمنی‌های بی‌گناه گریبان آل سعود را خواهد گرفت و خونخواران سعودی باید منتظر آن روز باشند.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: متاسفانه مردم در شریط سخت اقتصادی به سر می‌برند و رفع این مشکلات نیازمند کار جهادی مسئولان است.

احمدی تاکید کرد: برای رفع مشکلات مردم در حوزه اقتصاد کار مناسبی صورت نگرفته و گرانی‌های اخیر قدرت خرید مردم را به یک پنجم کاهش داده است، لازم است مسئولان در این شرایط به فکر اقشاری چون معلمان، کارگران، کارگران و... باشند.

وی با اشاره به افزایش روزانه قیمت‌ها و شایعاتی درخصوص استعفای وزرا بیان داشت: ما در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و باید قرارگاه جنگ اقتصادی تشکیل شود، تنها با سر و سامان دادن به آشفتگی بازار است که می‌تواند اعتماد مردم را افزایش دهد.

خطیب موقت شهرکرد به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: این راهپیمایی نشان از آن دارد که راه و نام امام حسین (ع) تا همیشه جاودان است و فلسفه قیام عاشورا برای گسترش عدالت در جهان و ایجاد وحدت میان مسلمانان است.

وی تاکید کرد: حتی موانع معیشتی و مشکلات اقتصادی هم نتوانست مردم را از پیاده‌روی اربعین باز دارد و همین حضور و عزم و اراده مردم در راه سیدالشهدا (ع) است که دشمنان اسلام را به وحشت انداخته.

 

امام جمعه موقت شهر فارسان:
 
 
راهپیمایی اربعین، ابتکار عظیم نظام جمهوری اسلامی ایران است

 

 

حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: با فرارسیدن اربعین حسینی شور در دل دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ایجاد شده است.

وی افزود: اربعین در تداوم واقعه کربلاست و در روز اربعین عاشقان حسینی با حرکت امام حسین (ع) تجدید عهد می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه اربعین در تداوم قیام عاشورا بسیار مؤثر است، ادامه داد: دلدادگی و تکاپو برای زیارت کردن سیدالشهدا (ع) در روز اربعین هرساله افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: شیعیان گنج بزرگی به نام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا دارند و راهپیمایی روز اربعین به منزله عینیت یافتن فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) در عاشورای حسینی است.

امام جمعه فارسان به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین اشاره داشت و گفت: در روز اربعین جمعیت زیادی از کشورهای مختلف با مذاهب مختلف، رنگ و نژاد متفاوت به کربلا می آیند و با طی مسافتی طولانی از کشور خود به سیدالشهدا (ع) پناه می‌آورند و همه در کنار هم یک هدف را دنبال می کنند.
 
وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگترین عامل معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهانیان است

احمدی با اشاره به توانمندی و همدلی مردم عراق در پذیرایی و امنیت زائران در اربعین حسینی خاطرنشان ساخت: بیش از 20 میلیون نفر برای مراسم اربعین به کربلا می‌آیند و در سلامت کامل با پذیرایی خوب و اسکان مناسب و در امنیت زیارت می کنند و به کشور خود باز می گردند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین در شرایط کنونی نشانه عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و نشانه ولایتمداری و تعهد مردم ایران اسلامی به ولایت است بیان کرد: این راهپیمایی یک ابتکار عظیم نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه شهر اردل:
 
 
با تصویب fatf به جایی نمی رسیم /غربی ها استقلال کشور را هدف گرفتند

 

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال در روایات و آیات متعددی بر داشتن تقوا و پرهیزگاری تاکید کرده است.

بهرامی تقوا را عامل آرامش دانست و اظهار کرد: ما باید در تمام ابعاد و شئون زندگی بر تقوا پایبند بوده و آن را اصل اصلی زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود: تقوا مصونیت و جامعیت می‌آورد و چنانچه به تمام امور با دید تقوا نگاه کنیم و تقوا با تمام وجود انسان عجین شود خداوند از او حمایت می‌کند.

با تصویب fatf به جایی نمی رسیم /غربی ها استقلال کشور را هدف گرفتند

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل به ۴ آبان ماه سالروز اقدام امام (ره) علیه قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود:این قرار داد ننگین در آن زمان با آمریکا انعقاد شد و ما از آمریکا خاطره خوبی در این کشور نداریم، آنها مردم ما را وحشی می دانستند و از ما حق توحش می گرفتند، امروز آنهایی که در داخل به آمریکا دل خوش کرده بودند بدانند که آمریکا دلسوز ما نیست و تنها هدف گرفتن استقلال و بی بندو باری در جامعه است.

بهرامی با اشاره به لوایح fatf و اصرار دشمن برای تصویب آن تصریح کرد: امروز بافشار غربیها واروپائیها وبنا به درخواست آمریکا از اروپائیها ،اصرار دارند لوایح fatf تصویب بشود این گونه طرح ها استقلال کشور را هدف گرفته است، مردم برای اینکه مستقل باشند انقلاب کردند نباید اجازه داد اصول اساسی کشور به خطر بیفتد.

وی با بیان اینکه غربی ها با اصرار تصویب fatf استقلال کشور را هدف گرفتند افزود: حرکت ایران به سمت استقلال بعد از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ یکی از دلایل نفرت دولت آمریکا از ایران می باشد.

امام جمعه شهر اردل با بیان اینکه ما با تصویب fatf به جایی نمی رسیم بیان کرد: اگر اروپائیها واقعا در مقابل آمریکا هستند چه اصرار دارند که برای همکاری اول ما باید حتما fatf را بپذیریم این همان چیزی است که آمریکا از اروپا خواسته ومامور به وادار کردن ایران هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد

صدای شکستن امریکا به گوش می رسد/مسولان با مردم شفاف باشند/اربعین حسینی بهترین پدافند غیر عامل برای مسلمانان است

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

 

امام جمعه موقت یاسوج:صدای شکستن امریکا به گوش می رسد

 

حجت الاسلام خاضع خطیب موقت جمعه مرکز استان در خطبه های این هفته نماز دشمن شکن جمعه به مسله تقوا اشاره مرد و گفت:تقوا دژی غیرقابل نفوذ است، تقوا رازمعیار فضیلت و معیار شخصیت انسان در اسلام است که معیار برتری انسانها بر هم دیگر مال اموال و عشیره نیست بلکه تقوا است.

وی به فرا رسیدن اربعین حسینی و اهمیت این روز‌ مهم اشاره کرد و گفت:اهمیت زیارت حرم مطهر امام حسین انچنان مهم است که تماممان معصوم نسبت به آن سفارش های زیادی کرده اند.

امام جمعه موقت مرکز استان ابراز کرد:زیارت قبر ابا عبدالله نه تنها ثواب زیادی دارد بلکه نقش تربیتی و سازندگی دارد.

خاضع به زیارت مسلمین در این روز اشاره کرد و گفت: این زیارت مایه سعادت دنیا و آخرت است و اهمیت آن به گونه ای است که امام حسن عسکری یکی از نشانه های مومن را زیاد اربعین میداند.

وی به حضور‌ مسلمین از ۲۰کشور دنیا را همان نشان پیام بزرگ عاشورا دانست و گفت:این حرکت نشان از بزرگی و ازادی خواهی است که باید به جهانیان باید منتقل شود.

خطیب جمعه مرکز استان تصریح کرد:زیارت اربعین نشان از عزت اسلام و نرفتن زیر بار ظلم و ستم است که امروز ملت بزرگ ایران این پیام را از ابا عبدالله دریافت کرده اند.

وی مغناطیس بزرگ حسینی را برگرفته از اربعین حسینی دانست و گفت :رهبر معظم انقلابدفرموده اند: که این حرکت نشان از این مغناطیس بزرگ حسینی در جهان اسلام است.

حجت الاسلام خاضع به شهادت اویس قرنی اشاره کردو گفت: امروز امثال تویی قرنی این صحابه بزرگ پیامبر در برابر دشمن ایستاده اند.

وی به شهادت شهید حسین فهمیده اشاره کرد و گفت:امروز بیش از۳۶هزار شهید دانش آموز به این انقلاب هدیه داده ایم که جانفشانی ها امروز نیازمند الگو شدن هستند.

خطیب جمعه مرکز استان ادامه داد:امروز در برابر این جوانان کوتاهی کرده ایم و باید این افتخارات را به جوانان امروزی آموخت.

خاضع به شهادت قاضی طباطبایی اشاره کرد گفت:این عالم بزرک به دست گروه فرقان به شهادت رسید و در ان خطه سد محکمی در برابر خطوط انحرافی بود و تا زمانی که در قید حیات بود ایم دشمن قسم خورده جرات توطه ورزی نداشت.

وی به یکی از نقاط بزرک دردتاریه معاصر ایران و موضع گیری امام راحل علیه کاپیتالیسیون اشاره مرد و گفت:امام راحل با موضع گیری در بذابر این معاهده نگین انقلابی را به جلو برد.

خطیب جمعه موقت مرکز استان این معاهده را یک معاهده ننگین دانست و گفت:در ۱۳ابان ۵۷دانش آموزان و دانشجویان بر علیه شاه خرورش کرد که به این مناسب این روز روزمبارزه با استکبار جهانی است.

خاضع به چهلمین طلیعه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:در این چهل سال جمهوری اسلامی از همه موانع عبور کرد و رهنمود های امام راحل و خلف صالحش و حضور این مردم شکست امریکا را رقم زد.

وی ادامه داد:آمریکا امروز یک شکست خورده است و امروز بیداری اسلامی برگرفته از ایران نشان داده است که تفکردانثلاب اسلامی توانسته در جلوی‌دشمن بایستند.

خطیب جمعه مرکز استان اخرین تیر ترکش امریکا را حربه جدید در زمینه اقتصادی دانست و گفت:در این جنگ نیز پیروز خواهیم بود و پیروزی در این جنگ فروپاشی این شیطان بزرک است.

خاضع تصریح کرد: خود امریکاییها گفته اند که یوغ امریکا در حال فروپاشی است.

وی مبارزه دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی را یک امر مهم دانست و گفت:این برخورد اعتماد مردم را به بار خواهند آورد و امید داریم قوه قضاییه هرچه قاطع نر و سریعتر با این مفسدان اقتصادی برخورد نمایند.

مفسدان اقتصادی باید بدانند که این ملت و قضات شریفش ایستاده اندو مردم هم نیز تا پای جان از اناندفاع خواهند کرد.

خاضع به شفافیت مردم و مسئولان با مردم را اژ شاخصه های حکومت اسلامی دانست و گفت :مقام معظم رهبری فرمودند که برخورد و پیام شفاف باعث توانمندی حکومت اسلامی و مشارکت مردم خواهد شد.

خطیب جمعه مرکز استان به قتل روزنامه نگار منتقد سعودی اشاره کرد و گفت:این قتل فجیع نشان از خونخواری و چهره پلید حکام سعودی و از جمعه بن سامان بوده است که امروز ثابت کرده است که اینها در مسائل تروریستی و نقض حقوق بشر نقش های زیادی دارد.

وی ادامه داد:امروز دلار های نفتی ال سعود دهان مدعیان پوشالی حقوق بشر را بسته است که نشان میدهد که دشمنی انام امروز یک کینه دیرینه با ایران است و نشانه ای برای ماست که بدانیم که این همه جنایت و نسل کشی و سکوت مرگبار سازمانهای بشری یک فتنه است.

 

خطیب جمعه شهرستان لنده گفت:انتظار مردم برخورد قاطع قوه قضائیه با دانه درشت ها و اختلاس گراست

 

 

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه شهرستان لنده گفت: در دنیای اسلام چه شور و شعوری به راه افتاده از هفته های قبل عظمت و قدرت اسلام در سایه پیاده روی میلیونی اربعین در حال نمایش است که عاشقان اباعبدالله علیه السلام در ایام اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی را که از شعائر الهی پیام رسان عاشورا و نمادی از وحدت مسلمین شیعه و اهل سنت علاقمند به اهل بیت و حتی دیگر مذاهب پا به پای هم این روزها فاصله تقریباً طولانی نجف تا کربلا را به عشق سرور و سالار شهیدان می پیمایند تجدید عهد می کنند.

 

وی افزود: برگزاری باشکوه این مراسم موضوعی نیست که خوش آیند دشمنان باشه و لذا می بینیم که رسانه‌های دنیا سعی می کنند این پیاده روی میلیونی رو تا جایی که میتوانند سانسور خبری  می کنند اما واقعیتش این است که بزرگترین رویداد فرهنگی جهان همین مراسم است که تصویریش ارزش خبری به مراتب از خیلی از خبرهای دست دوم و دسته چندم بیشتر آنها می‌ترسند .

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: امپراطوری رسانه ای دنیا از انعکاس دقیق این مراسم ترس دارند و از این اقدام خودش که نشانده دهنده کام تشنه مردم عالم به حقیقت است ترس و واهمه دارد لذا مردم از طریق شبکه های اجتماعی هر چند با سختی تصاویر و فیلم های این همایش را به جهان مخابره می کنند.

وی تاکیدکرد: اربعین، حرکت به سمت تمدن نوین که میتواند پیام تشیع رو پیام انقلاب اسلامی را به گوش همه عالمیان برساند ظرفیت بزرگی دارد که میتوانند مکتب اهل بیت رو به عنوان یک مکتب نجات‌بخش به عالمیان معرفی بکند.

محمودی اصل گفت:

امام عسکری علیه السلام یکی از پنج علامت مهم شیعه رو زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین در کربلا حضور دارند در روز اربعین از نزدیک زیارت می‌کنند و اعمال را انجام میدهند آنهایی هم که به هر دلیل نمی توانند در این سفر باشند آنها هم روز اربعین از فضیلت زیارت ابی عبدالله نباید خودشون رو محروم کنند .

وی تاکیدکرد: مقام عظمای ولایت چند روز قبل برابر فرمایش امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه توصیه فرمودند به همه مسئولین که بایستی نصب‌العین باشه و آن برخورد شفاف مسئولان بامردم به غیر از مسائل نظامی و امنیتی که شرایط خاص خودش رو دارد آقا توصیه فرمودند که مسئولین چیزی را از مردم مخفی نکنند.

خطیب جمعه لنده گفت: راز خاصی نیست که بین مردم و مسئولین مغفول بماند این نکته بسیار مهمی را در بیان لزوم برخورد شفاف با مردم مورد اشاره قرار دادند و آن اینکه عادت کردند هر چیز خوبی که در جامعه اسلامی پیدا می شود را نسبت به غرب دهند، مثلا میگویند: شفافیت خوبه چون غربی‌ها به این موضوع توجه دارند آقای مقداری شماتت کردن فرمودند: کسی که با کلام اهل بیت آشنا نیست دین رو مطالعه نکرده نفهمیده میاد می گوید شفافیت درسی است که غربی ها به ما دادند اما واقعیت این است که بیش از ۱۴۰۰ سال قبل پیغمبر و امیرالمومنین(ع) این موضوع را مطرح کرده اند.

وی گفت: مسئولان باید پای درد دل و گلایه مندی های مردم بنشینند و توجه بیشتری به خرج بدهند اگر اینطور شد اگر تعامل شفاف صورت گرفت قطعاً مبارزه با مفسدین اقتصادی هم آسان تره جلوگیری از فساد آسان‌تر خود به خود زمینه پاسخگویی مدیران به مردم نیز لحاظ خواهدشد.

محمودی اصل خاطر نشان کرد: در برخورد با مفسدان اقتصادی باید تشکر کنیم از دستگاه محترم قضایی که خبر دادند که دانه درشت ها که هر کدوم با چند هزار میلیارد تومان دنبال سود جویی بودند در بازار ارز اخلال ایجاد کردن دستگیر شدند که گرانی به وجود بیاد وضعیت بازار به هم بریزد.

وی گفت: باید مجازات انان به صورت علنی برگزار و یکی دو تا از این دانه درشت‌ها هم حکم اعدامشان اومده ما از این سرعت عمل و قاطعیت مسئولان قضایی تشکر می‌کنیم و البته خودشان میدانند که این برخوردها باید مستمر باشد و از این به بعد کسانی که عوامل ایجاد گرانی آن در جامعه در بازار این ها باشند برخورد بشه از طریق همین مبارزه ها و حکم های قاطعی که صادر می شود از روند رو به رشد قیمت ها هم می شود جلوگیری کرد این رو هم همه میدانیم روزی که بخواهند اینها را اعدام بکنند هم صدای مفت خورها و سودجو ها به اعتراض بلند می شود که آقا چرا اینها را اعدام می کنید و هم استکبار جهانی به عنوان بازنده اصلی این میدان با شعار و بهانه دفاع از حقوق بشر سر و صدا راه خواهد انداخت نظام ما رو قوه قضاییه مارا و مورد فشار قرار می دهند.

خطیب جمعه لنده تاکیدکرد: مسئولان دستگاه قضایی بدانند حمایت‌های بی‌دریغ رهبر انقلاب نیروهای دلسوز و انقلابی خانواده های شهدا توده‌های مردم به ویژه جوانان پشت‌سر آنهاست و با عنایت که برکات زیادی داره اجرای احکام الهی را در دستور کار خود قرار دهند و انتظار مردم از مسئولان دستگاه قضایی اجرای علنی و مقتدرانه اعدام آنها در میدان های اصلی شهر تا انشاءالله شاهد آثار آن در جلوگیری از اختلاس دزدی فساد و سودجویی باشیم.

امام جمعه لنده گفت: هشتم آبان سالروز شهادت بسیجی شهید محمد حسین فهمیده نوجوانی که به تعبیر بزرگان در زمره کسانی بود که ره صد ساله را یک شبه پیمود می شود انسان سنش کم باشد اما از نظر ایمان و معرفت به درجات والایی برسد به طوری که حضرت امام رحمت الله علیه و به عنوان رهبر برای خودش جامعه معرفی کند.

وی گفت: روز نوجوان و بسیج دانش آموزی باید گرامی داشته شود چرا که تفکربسیجی که در دوران جنگ تحمیلی شکل گرفت نیروهای مردمی بر محور ارزش‌های دینی و انقلابی مثمر ثمر بودند و این تفکر باید همچنان هم پایدار بماند.

امام جمعه لنده گفت: نوجوان‌های ما باید هم فرهنگ بسیجی و ارزش‌های دفاع مقدس یاد آوری شود تا آن ها هم دیگر اقشار جامعه در مواقع لزوم بتوانند از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع بکنند هم خانواده ها وظیفه دارند هم آموزش و پرورش، سازمان بسیج دانش آموزی هم حتما وظایف سنگین خودشان را عنایت دارند به امید خدا نسل امروز هم مثل نسل گذشته نوجوان ها مثل نوجوانان گذشته است.

وی گفت:  اعتراض و افشاگری امام راحل نسبت به طرح کاپیتولاسیون فراموش نکنیم که این انقلاب چه عزتی رو برا ما به ارمغان آورد چیزی که از برکات این انقلاب داشتیم که ما را از وابستگی و حقارت نجات داد کدوم حقارت در همین طرح کاپیتولاسیون که مخفیانه انجام دادن مصونیت قضایی ایجاد بشه بر آن نیروهای آمریکایی حاضر در ایران که اگر مقام ارشد ایرانی را هم کشتند دادگاهی برایشان در ایران تشکیل نشود به عکس اگر توسط یک شخص ایرانی جانوری از آنها زیر گرفته شد بایستی محاکمه بشه چه غلطی از این بدتر .

 

امام جمعه شهر لیکک:اربعین حسینی بهترین پدافند غیر عامل برای مسلمانان است


حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز ابتدا با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی، به تبیین جایگاه اربعین و نقش آن در اتحاد مسلمانان سراسر جهان پرداخت.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:ایام معنوی اربعین حسینی بهترین بهانه برای ارتباط با خداست.
وی با بیان اینکه هیچ موجودی مهربان تر از خداوند برای ما نیست، گفت: خداوند ما را با وجود تمام بدی ها می پذیرد.
خطیب جمعه شهر لیکک در ادامه با تأسی از حدیثی از امام یازدهم،گفت: نشانه های مؤمن 5چیز است که یک مورد آن زیارت اربعین حسینی است.
حجت الاسلام افروغی افزود:همه ائمه بعد از امام حسین(ع) به زیارت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در ایام اربعین توصیه کردند.
وی خاطرنشان کرد:تداوم و بقای اسلام مدیون قیام عاشورا و اربعین حسینی است.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:برای برپایی پیاده روی اربعین حسینی از ابتدا تاکنون شهدای زیادی تقدیم شد و به فرمایش مقام معظم رهبری اگر شهدای مدافع حرم نبودند، پیاده روی اربعین حسینی با این شکل کنونی برپا نمی شد.
وی در ادامه با بیان داستان شخصی پرداخت که برای جلوگیری از قطع برپایی مجلس روضه امام حسین علیه السلام فرزند خود را به بازار برده فروشان برد، گفت:امام زمان (عج)خریدار آن نوجوان شد و او را به خانه برگرداند و به آنها نوید داد که هیچگاه مجلس روضه آنها قطع نمی شود.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:به همان میزان که اربعین حسینی برای اتحاد مسلمانان جهان موثر است،باید برای تقویت این حرکت معنوی،تلاش دوچندان شود.
وی افزود:روحانی بقیه ادیان در راهپیمائی اربعین شرکت میکند و بر پرچم امام حسین (ع)بوسه می زند و جملاتی می‌گوید که حرارتی در دل‌ها ایجاد می کند.
خطیب جمعه شهر لیکک با بیان اینکه اربعین حسینی تمام نقشه های شوم دشمنان را برای تفرقه افکنی بین مسلمانان خنثی می کند و همه این پلشتی و پلیدی ها را با خود می برد.
حجت الاسلام افروغی با گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی بهترین پدافند غیر عامل می باشد.
امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به اینکه مردم همچنان در انتظار برخود قاطع با مفسدان اقتصادی در کشور هستند و با تشکر از برخوردهای قاطع دستگاه قضا در ایام اخیر، گفت:انتظار داریم هر کس با هر دم درازی هم که داشته باشد،دمش قطع شود.
وی با بیان اینکه برخی قوانین در فروپاشی خانواده تاثیر دارد،گفت:نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند.
امام جمعه شهر لیکک بادهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در درس اخیر خارج از فقه ایشان، خاطرنشان کرد:شفافیت با مردم لازم و برگرفته از حکومت علوی است.
وی با بیان اینکه در شهرداری لیکک گردش مالی بالایی وجود دارد و در دوره های قبل مشکلاتی وجود داشت،گفت:بیماری سیستم شهرداری همچنان وجود دارد،ضمن تقدیر از اقدمات خوبشان، در این زمینه با مردم شفافیت سازی کنند.
حجت الاسلام افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به تحولات اخیر در کابینه دولت،گفت:کاری عجیب است که یک نفر از یک وزارت خانه استعفا دهد و به عنوان وزیر برای وزارت خانه دیگر معرفی می شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه عزای کنونی عزای تهیه غذای مجالس عزاداری در بهمئی است،گفت:غذا نخورید تا یکبار دور بریزند ؛مطمئن باشید همه مردم ته دلشان از برداشتن هزینه های اضافی راضی است.
 

 

امام جمعه موقت شهر دهدشت : لایه کاپیتولاسیون سند بردگی ملت ایران بود که توسط رژیم پهلوی امضا شد

 

امام جمعه موقت شهر دهدشت گفت: امروز روز اعتراض امام خمینی علیه لایحیه کاپیتالاسیون است. کاپیتولاسیون به این معناست که اگر تبعه کشوری در کشور دیگر مرتکب جرم یا جنایتی می شد آن کشور حق دستگیری و مجازات وی را نداشت و باید به کشور خود فرستاده می شد تا طبق قوانین آن محاکمه و مجازات شود.

حجت الاسلام تقوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر دهدشت گفت: لایحه کاپیتولاسیون در 13 مهرماه 1342 در مجلس عالیه به تصویب رسید و در 21 مهرماه 1343 مجددا مورد تصویب نمایندگان دو مجلس سنا و شورای ملی قرار گرفت.

وی گفت: در 4 آبان 1343، امام خمینی (ره) با ایراد سخنرانی مهیج و کوبنده فرمود که مجلس به دستور شاه معاهده ای را امضاء کرد که سند بردگی ملت ایران است.امام با این سخنرانی موضع نهضت را در برابر استکبار غرب و شرق روشن ساخت.

خطیب جمعه شهر دهدشت تصریح کرد: امام در آن زمان از استکبار و استعمار بودن آمریکا پرده برداشته است.

وی گفت:اگر امروز هم نگاه کنیم در این دنیا و در این فضا استکبار جهانی از دو راه تلاش می کند تا حکومت را متزلزل کند.

تقوی تاکیدکرد: اول اینکه اختلاف بین مردم و حاکمیت و مرجعیت را بزرگ تا وحدت را ازبین ببرد و دوم اینکه در سطح جهان اسلام اختلاف افکنی کند تا جنگ های قبیله ای و مذهبی راه بیندازد.

خطیب جمعه این هفته دهدشت گفت: تنها چیزی که امروز می تواند دسیسه دشمن را از بین ببرد شعار امسال اربعین است "الحسین یجمعنا "یعنی ما در زیر لوای پرچم ابا عبدالله (علیه السلام) بزرگترین اجتماع جهانی را در برابر استکبار جهانی تشکیل میدهیم.

وی افزود:در این هفته اربعین حسینی را در پیش رو داریم که در واقع برای پیامبر و هیچ یک از معصومین مراسم اربعین نداریم به جز امام حسین(ع) و این حاکی از دستور خدای متعال است که باید از این فرصتی که خدا برای ما قرار داد استفاده کنیم.

حجت الاسلام تقوی در پایان گفت: زیارت همه ائمه مهم است اما ائمه معصوم زیارت امام حسین (علیه السلام) را محورو افضل زیارت اعلام می کنند. کسانی که به زیارت رفته اند از ثواب ان بهره مند می شوند و کسانی که هم نتوانستند به زیارت بروند در جلساتی که در شهر ها برگزار می شود شرکت کنند که مطمئنا جزء زائرین ابا عبداالله الحسین محسوب می شوند.

استان سمنان

مردم و بازار رها شده‌اند/ مسئولان! چرا شفاف و صریح با مردم سخن نمی‌گویید؟

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان به امامت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در مصلی این شهر برگزار شد.

شاهچراغی در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به راهبردهای حضرت علی(ع) به منظور کنترل بازار اظهار کرد: امام علی(ع) به بازاریان توصیه می‌کرد که از ربا و درآمد حرام فاصله بگیرند و خود شخصا صبح زود برای سرکشی وارد بازار می‌شد؛ ای کاش امروز هم کسی مانند علی(ع) پیدا شود، به بازار برود و به بازاریان بگوید که چرا قیمت‌ کالاهای مشابه در سطح شهر متفاوت است و چرا نرخ کالاها گاه تا 4 برابر افزایش پیدا کرده است؟

وی با انتقاد از چند برابر شدن قیمت برخی از کالاها گفت: بازار و مردم رها شده‌اند و هرکس کالاهایش را به هر قیمتی که بخواهد می‌فروشد؛ اوضاع بسیار بدی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به این که اگر تقوا رعایت شود، هیچ مشکل اقتصادی وجود نخواهد داشت و مردم روزی حلال به دست می‌آورند ابراز امیدواری کرد که با حرکت امت اسلام به سوی تقوا، مشکلات اقتصادی برطرف شود.

شاهچراغی در ادامه با بیان این که اگر اصرار رهبری نبود، جبهه مقاومت هم نبود گفت: شهدای بزرگ مدافع حرم همچون شهیدان دانشگر، شاطری، حمزه، علیزاده و دیگر شهدا به خط مقدم جبهه مقاومت رفتند و داعش را متلاشی کردند و بر اثر تلاش‌های آن‌هاست که امروز مردم با این کیفیت و کمیت به زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) می‌روند.

وی همچنین با استناد به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت شفافیت، خطاب به مسئولان گفت: مسئولان! شفاف و صریح با مردم صحبت کنید و رازها را از مردم پنهان نکنید؛ چراکه این حق مردم است که مسئولان با صراحت مسائل را با آنان در میان بگذارند.

چرا شفاف با مردم سخن نمی‌گویید؟

امام جمعه سمنان افزود: چرا با مردم سخن نمی‌گویید تا در جریان امور قرار بگیرند؟ مسائل مختلفی در افواه عمومی مطرح می‌شود که ما هم پاسخی برای آن‌ها نداریم؛ سرانجام پرونده حقوق‌های نجومی چه شد؟ چرا شفاف با مردم سخن نمی‌گویید؟

شاهچراغی با طرح این پرسش که «مگر ما به غیر از مردم کس دیگری را داریم؟» مسئولان را به مشورت با مردم فراخواند و گفت: امام حسین(ع) می‌فرمود من چیزی را از اصحابم پنهان نمی‌کنم چرا که آن‌ها مورد اعتماد من هستند.

وی افزود: ما امیدواریم مسئولان به فکر باشند و مسائل مختلف را برای مردم بیان کنند و بیان نخواهند کرد!

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه سه نیازمندی اصلی دانش‌آموزان شامل اعتقاد صالح، اخلاق سالم و دانش مفید را خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش برشمرد و گفت: آموزش‌ها باید بگونه‌ای باشد که دانش‌آموزان پس از فراغت از تحصیل بتوانند با دانش مفیدی که کسب کرده‌اند به کشور خدمت کنند.

خدا شما را نیامرزد!

شاهچراغی در فراز پایانی سخنان خود با انتقاد شدید نسبت به سکوت نهادهای حقوق بشری در قبال فاجعه یمن گفت: آیا نهادهای حقوق بشری مرده‌اند؟ کورند یا کرند؟ خدا شما طرفداران حقوق بشر را نیامرزد! مگر مردم یمن بشر نیستند که آل‌سعود 50 هزار نفر از آن‌ها را کشته است؟

وی ادامه داد: امروز 12 میلیون‌نفر از مردم یمن با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ ای بیچاره‌ها مگر این‌ها بشر نیستند؟ باید خاندان آل‌سعود سرنگون شود.

استان البرز

عدم اطلاع‌رسانی 37 بند FATF چه شفافیتی است؟/ رسانه ها نام مخالفین شفاف سازی مسائل کشور را برای مردم افشا کنند

امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به صدور 48 هزار ویزای اربعین در البرز گفت: حماسه بزرگ اربعین که گفتمان امام حسین (ع) را روایت می کند تن استکبار را به لرزه می اندازد و به همین جهت توسط رسانه های خارجی سانسور می شود.

حجت الاسلام حسینی همدانی به عجز دشمن برای خاموش کردن چراغ روشنگری اسلام اشاره کرد و افزود: متاسفانه مسئولین کشور در راستای برپایی حرکت بزرگ اربعین که گره مشکلات جهان را باز می کند، عقب تر از مردم حرکت می کنند و امور زائران ایرانی به درستی تسهیل گری نشده است.

وی با اشاره به اینکه قتل «جمال خاشقجی» فعال رسانه ‌ای در کنسول گری عربستان در ترکیه آل سعود را زیر سؤال برده است، اظهار داشت: پیش از این پیش‌ بینی می‌کردیم که سعودی ‌ها به‌زودی در میان خود دچار یک تنش خواهند شد و امروز با قتل این خبرنگار زمینه جهانی برای زیر سؤال بردن سعودی‌ ها پیش‌ آمده است.

حجت الاسلام حسینی همدانی به حضور 550 هزار دانش آموز در دفاع مقدس و شهادت 36 هزار دانش آموز اشاره و تصریح کرد: امروز شیفتگان غرب سند ۲۰ ۳۰تصویر شهادت نواب صفوی را به این بهانه که روحیه خشونت طلبی را در میان فرزندانمان نهادینه می‌کند از کتاب ‌های درسی حذف کرده ‌اند درحالیکه باید به جای نسخه های غربی الگوی داخلی و اسلامی پیاده شود.

وی به عدم اطلاع رسانی 37 بند از FATF اشاره و با طرح این سوال که این چه شفافیتی است، گفت: شفافیت را باید از زندگی امیرالمومنین بیاموزیم نه اینکه چنین مواردی را در نسخه ‌های غربی جستجو کنیم، رئیس‌ جمهور و مسئولان اجرایی کشور بر شفافیت تأکید دارند ولی در مواردی بی‌ توجهی نشان می‌ دهند.

خطیب جمعه کرج در خاتمه با اشاره به اینکه رسانه ها نام افرادی را که نمی‌ خواهند شفاف‌ سازی‌ کنند برای مردم و جامعه اطلاع رسانی کنند، خاطرنشان داشت: صحبت برخی نمایندگان مجلس در راستای CFT در راستای اهداف دشمن است، همچنین استعفاهای مطرح شده توسط وزرا اولویت امروز کشور نیست.

استان اصفهان

بن سلمان آبروی خود را با قتل خاشقچی برد/ تحریم نفت ایران در ۱۳ آبان ادعای پوچ ترامپ است

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: امام باقر علیه السلام فرمودند خداوند انسان های با تقوا را از جایی که عقلشان نمی رسد هدایت می کند و کوری او را هم جبران می کند.

وی ادامه داد: یکی از دستورالعمل های اسلام این است که حق نداریم کاری کنیم که خفت ما در آن باشد چرا که خداوند همه امور را به خود مومن واگذار کرده است اما حق ندارد خود را ذلیل کند و اهل بیت فرمودند کسی که به اختیار خودش خود را در ذلت قرار بدهد از ما نیست.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در تمامی مقاتل آمده که امام حسین(ع) و یارانش عزت خود را حفظ کرده اند به طوری که در شب عاشورا هم به پیروانشان فرمودند ما بین زندگی با ذلت و مرگ با عزت قرار گرفته ایم و از این رو بود که همه یاران سیدالشهدا آماده جنگ بودند چون یک لحظه زندگی با ایشان را با هیچ چیز عوض نمی کردند.

وی افزود: امام حسین (ع) فرمودند اگر شکست بخورید حیاتتان مرگ است و مرگ با پیروزی زتدگی است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: حضرت زینب به یزید فرمود تو حکومت ما را غصب کرده ای فکر کرده ای به جایی رسیده ای در حالی که عذاب دردناکی در انتظار توست که این سخنان و دیگر فرمایشات ایشان در حضور یزید و ابن زیاد نشانه سربلندی و عزت است.

وی اضافه کرد: امروز افشاگری امام در مورد قانون کاپیتالاسیون است که برای سخنرانی ایشان درمنزلشان و کوچه های اطراف جمع شدند و ایشان فرمودند با این قانون، ایران را ذلیل کردند به طوری که اگر یک ایرانی سگ آمریکایی را زیر بگیرد محاکمه می شود ولی اگر یک آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد در ایران دادگاهی نمی شود که متأسفانه این قانون امروز در کشورهایی مثل ژاپن هم وجود دارد اما با انقلاب اسلامی این قانون در ایران برداشته شد.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: حسین (ع) از دوران نوزاد هم مورد سفارش پیامبر اکرم(ص) بوده است و حرارت شهادت ایشان تا روز قیامت خاموش نمی شود.

وی ادامه داد: امام صادق می فرمایند خدایا تو به آنهایی که صورت خود را به ضریح امام حسین می گذارند رحم کن و ادامه می دهند هر کس روز عاشورا بگوید امروز برای امام حسین (ع) کار نمی کنم خدا خیر دنیا و آخرت را نصیب او می کند اینگونه است که مانور عظیم اربعین تأثیر بسیار زیادی  در رسانه های دنیا دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد در مورد مرگ خاشقچی گفت: بفهمید که خدا در کمین آنهایی است که خدعه و حیله می کنند، شیطان طوری برای آنها برنامه ریزی می کند که آبروی کسانی که تهمت می زنند و خدعه می کنند برود مثل محمد بن سلمان که دستش در مرگ این روزنامه نگار رو شد.

وی افزود: کینه دورزی و آبروریزی ظلم است اما خدا سریع تاوان آن ها نمی گیرد بلکه تا وقت مشخصی آن را عقب می اندازد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: بن سلمان چون به دنبال آبروریزی ایران بود و می گفت ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند اینطور آبروی خودش در دنیا رفت چرا که کسی که اسیر طمع و مال دنیا است اینطور ضعیف می شود.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ مگر کیست که از او بترسیم چرا که او هم مثل فرعون است که در دریای ظلمت خود غرق شد.

بن سلمان آبروی خود را با قتل خاشقچی برد

حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های این هفته نماز جنعه شاهین شهر، با اشاره به سالروز اربعین حسینی در بیستم ماه صفر، زیارت اربعین را یکی از علائم مؤمن دانست و اظهار کرد: اربعین استمرار عاشورا است و اولین زائر اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین جابر ابن عبدالله انصاری است.

امام جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه امام حسین(ع) ویژگی های خاصی نسبت به سایر ائمه اطهار(ع) دارند، ابراز کرد: شیخ جعفر شوشتری در کتاب«خصائص الحسینیه» این خصائص را آورده است، یکی از این ویژگی ها شفا در تربت و برآورده شده حاجات و دعاها در زیر قبه حضرت(ع) است، اربعین هم از ویژگی های خاص اباعبدالله(ع) به شمار می رود.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره محرم و صفر و آثار بزرگ آن در حفظ اسلام، تصریح کرد: به راستی که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و ما هر سال بیشتر این حقیقت را درک می کنیم.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه می توان از سه زاویه فردی، اجتماعی و فرهنگی و تمدنی به اربعین نگاه کرد، گفت: جنبه اجتماعی و فرهنگی اربعین بسیار مهم است و امسال بین 25 تا 30 میلیون نفر جمعیت از کشورها و ادیان و مذاهب و نژادهای مختلف برای زیارت اباعبدالله(ع) حرکت کرده اند که بی شک بزرگترین اجتماع جهانی به شمار می رود.

وی نگاه کردن به اربعین حسینی(ع) از زاویه تمدن اسلامی را مهمترین بعد قیام امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: جمع شدن مسلمانان تحت نام امام حسین(ع) و زیارت ایشان در کنار یکدیگر و محبت کردن به یکدیگر و گذشتن از مال برای خدمت به زوار، پدیده ای است که نظیر ندارد و قلوب مؤمنین از کشورهای مختلف را با یکدیگر متحد و منسجم می کند و آن ها را به حرکت در می آورد. ‏

حجت الاسلام ملکیان، با اشار به سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی(ره) و شهید حسین فهمیده، اظهار کرد: امام خمینی(ره) درباره این شهید نوجوان بزرگوار فرمودند که رهبر ما همان نوجوان سیزده ساله ای است که نارنجک به کمر خود می بندد و به زیر تانک می رود.

بسیج دانش آموزی از بسیج دانشجویی و اساتید مهمتر است

امام جمعه شاهین شهر، با تأکید بر بزرگداشت بیشتر روز نوجوان و اهمیت بیشتر بر روی بسیج دانش آموزی، ابراز کرد: سپاه پاسداران می بایست اهتمام بیشتری در زمینه بسیج دانش آموزی به خرج دهد، چرا که بسیج دانش آموزی از آن جهت که ریشه ای است و بنیه اخلاقی و فکری افراد را می سازد از بسیج دانشجویی و اساتید خیلی مهم تر است.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم با خون خود امنیت را در عراق و سوریه برقرار کردند و زمینه زیارت امن و سلامت اربعین را فراهم کردند، تصریح کرد: اگر فداکاری مدافعان حرم نبود، امروز هم مانند دوران خلفای عباسی که قبر مطهر امام حسین(ع) را تخریب کردند، قطعاً دشمنان و تکفیری ها می خواستند همه حرم ائمه اطهار(ع) را از بین ببرند.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به رسوایی قتل خاشقچی با توجه به فعالیت فعالان فضای مجازی در جامعه بین الملل، اظهار کرد: امروز آمریکایی ها به راحتی هم پول عربستان سعودی را می گیرند و هم از طرف دیگر آن ها را تحقیر و تهدید می کنند و این نشان از تقاص سعودی ها درباره ریختن خون های بیشمار مردم بی گناه یمن دارد و پادشاه و ولیعهد سعودی را در مخمصه انداخته است.

تحریم اقتصادی آخرین تیر ترکش آمریکاست که با اجرای اقتصاد مقاومتی شکست میخورد

امام جمعه شاهین شهر، با اعلام پوچ بودن تهدیدهای رییس جمهور آمریکا مبنی بر همراه کردن جهان با خود برای اعمال تحریم علیه ایران، بیان کرد: ترامپ ادعا کرده که در روز 13 آبان ماه فروش نفت ایران را متوقف خواهد کرد، امام هیچ اجماع جهانی در این خصوص صورت نگرفته است و این ادعای ترامپ تنها سبب انزوای بیشتر آمریکا در جامعه بین الملل خواهد شد، چرا که با توجه به مرغوبیت نفت ایران و صرفه اقتصادی تا امروز چندین کشور نظیر چین و هند و ژاپن اعلام کرده اند که نمی توانند از ایران نفت نخرند.

وی با اشاره به اعلام وزیر نفت عربستان مبنی بر توان نداشتن این کشور برای جبران کسری نفت حاصل از تحریم نفت ایران، اظهار کرد: جامعه جهانی می داند که در صورت تحریم نفت ایران قیمت آن به صورت سرسام آوری افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام ملکیان با قرائت بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع صدهزار نفری بسیجیان در ورزشگاه اقتصادی، تصریح کرد: آمریکا می داند که غیر از تحریم اقتصادی دیگر هیچ راهی برای مقابله با جمهوری اسلامی ندارد و می دانیم که اقتصاد مقاومتی منجر به شکست سیاست جنگ اقتصادی آمریکا خواهد شد و این بار هم سیلی محکمی از ملت ایران خواهند خورد.‏

استان قم

راهپیمایی اربعین چشم دشمنان را کور می کند/مجلس حق ندارد معاهده‌ای علیه منافع اسلام و مردم تصویب کند

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه قم اظهار داشت: هنگامی که زنان برای بیعت با پیامبر آمدند خداوند به پیامبر فرمودد برای آنان چند شرط بگذار که اولین شرط این بود که زنان دزدی نکنند و با توجه به اقتضاء آن زمان چون زنان تازه مسلمان شده بودند برای تأمین مخارج از بستگان و شوهرانشان دزدی می کردند استاد مطهری می‌گوید ازجمله این زنان هند همسر ابوسفیان بود که برای توجیه دزدی خود اعلام کرد همسرم خسیس است تا پیامبر اجازه این کار را به او بدهد اما پیامبر این مسئله را نپذیرفت و فرمود دزدی مجازات سنگینی دارد.

وی افزود: در اسلام آمده دست دزد و خیانت کاری که به دارایی و امنیت مردم تعدی می‌کند باید قطع شود زیرا این دست دستی بوده که به سمت امنیت شهر دراز شده است و افرادی که روزی حلال طلب می کنند به و کار درست و سالم اقدام می کنند وقتی دزدی دیگران را می بینند باعث اضطراب آن‌ها می شود و امنیت شغلی و اقتصادی و اجتماعی آنها از بین می رود و وقتی امنیت اقتصادی جامعه به خطر افتاد مردم دیگر به فکر شکوفایی اقتصاد ملی نخواهند بود به همین خاطر اسلام کیفر سختی برای سرقت قرار داده تا عبرت دیگران شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه بیان داشت: پیامبر فرموده‌اند کسی که ادعای ایمان می‌کند اگر مرتکب دزدی و اعمال منافی عفت شود روح و روان خود را فروخته است و اگر با این حالت بمیرد بی‌ایمان از دنیا رفته است امام علی(ع) در اولین خطبه بعد از خلافت به مسئولیت جامعه می‌فرماید از خدا بترسید و تقوا پیشه کنید زیاد در پیشگاه خداوند در ارتباط با بندگان خدا مسئولید.

امام جمعه قم تأکید کرد: تقوای سیاسی از مهم‌ترین و مشکل‌ترین تقواها در اسلام است سیاست‌مداران اسلامی نباید نان به نرخ نوز خور باشند نباید اهل زد و بند با دشمنان باشند نباید به خاطر وابستگی به یک جناح خاص چیزی را تصویب کنند و یا پیمانی را امضا و اجرا کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: معاهده ننگین کاپیتولاسیون توسط مجلس به مجلس سنای وقت ارجاع داده شد و نمایندگان سنا هم آن را تصویب کرده و به مجلس شورای ملی فرستادند در آن زمان امام خمینی به‌عنوان نائب امام زمان در برابر این قانون و قرارداد ننگین و ظالمانه ایستادند  امام در سخنرانی مشهور خود در قم علیه شاه، آمریکا و اسرائیل سخنرانی و افشاگری کردند فریاد زدند  علیه نمایندگانی که این قانون ذلت‌بار را تصویب کردند افشاگری کردند.

زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است

وی افزود: امام به نمایندگان هم که در برابر کاپیتولاسیون سکوت کرده بودند گفت این سکوت شما تائید این قانون ننگین است شما دیگر نماینده مردم نیستید زیرا به ضد اسلام و قرآن روی دادید و کار شما غیرقانونی بوده و برای مردم ارزش ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه تصریح کرد: این سخنان امام خمینی به‌عنوان یک قانون شامل همه اعصار و زمان‌ها می‌شود هیچ مجلسی حق ندارد چیزی را که برخلاف اسلام و مصالح مردم است تصویب کند آمریکا همان آمریکا است و چه‌بسا وحشی‌تر هم شده است مراقب باشید دزدی را که از در بیرون کردید از پنجره وارد نشود.

سعیدی بیان داشت: امام خمینی با این روحیه راسخ توانستند نیروهایی را تربیت کنند که انقلاب و دفاع مقدس را رقم زدند آن نوجوان 13 ساله که نارنجک به خود می‌بندند حاصل ایمان و تقوا  و تربیت امام خمینی است باید نام این نوجوانان ازجمله حسین فهمیده و بهنام محمدی‌ها در کتاب‌های درسی الهام‌بخش دانش آموزان باشد.

امام‌جمعه قم اظهار داشت: نفس گرم امام خمینی شخصیت‌هایی مانند امامان جمعه‌ای را تربیت کرد که در محراب به شهادت رسیدند نفس امام خمینی الهی بود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری پیاده روی اربعین گفت: زیارت اربعین یکی از علائم مؤمن است و محبین اهل‌بیت به زیارت اربعین و اقامه عزا مدامت می‌کنند زیارت اربعین بازخوانی اهداف قیام عاشورا است و در این زیارت انسان مؤمن مواضع خود را در برابر امام و مولایش مشخص می‌کند.

تولیت آستان حرم حضرت معصومه تصریح کرد: به فرموده امام صادق در زیارت اربعین هدف اصلی قیام امام حسین(ع) بیداری و هدایت بندگان خدا بود  امام در بیداری اسلام و مردم سنگ تمام گذاشت، درس دیگر درس دیگر اربعین بیدار انسان و شکستن بت‌ها و مبارزه با ستمگران است و مبارزه با ستمگران خون می‌خواهد و هرچه این خون پررنگ‌تر باشد نافذتر عمل می کند در آن زمان جامعه اسلامی برای شجره طیبه دین نیاز به خون داشت امام حسین بر همین اساس و به خاطر تکلیف قیام کرد و برای مبارزه با ستمگران سرمایه های عظیمی به کار برد این سرمایه ها از خون پاک امام حسین و اصحابش تا اسارت خاندان پیامبر بود که سرمایه های سنگینی بود که باید پای دین ریخته می شد تا بماند.

سعیدی گفت: در زیارت اربعین می‌خوانیم که فریب‌خوردگان دنیا این فاجعه را رقم زدند آخرت خود را به بهای ناچیزی به دنیا فروختند، همچنین هواپرستی، به خشم آوردن خدا و پیغمبر، پیروی از منافقان و تفرقه‌افکنان همه این عوامل باعث شد تا آن ظلم و جنایت در کربلا به وجود بیاید.

امام‌جمعه قم با تأکید بر این‌که زائران اربعین ندای هل من ناصر ینصرنی که امام در روز عاشورا فریاد زدند را در عمق تاریخ شنیدند و موضع خود را اعلام کردند بیان داشت: موکب داران ایرانی مستقر در عراق مراقبت لازم را داشته باشند و حرمت میزبان را نگه‌دارند ازجمله احترام موکب داران عراق را داشته باشند و نوع و شکل پذیرایی نباید باعث رنجش آن‌ها شود، پذیرای و شکل کار باید طوری باشد که موجب تعامل و هماهنگی باشد و موجب عزت اسلام شود پیاده روی اربعین رستاخیز است که چشم دشمنان را کور می کند.

تولیت آستان حرم حضرت معصومه ضمن گرامی داشت سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال 89 به قم اظهار داشت: از طرف مردم قم از شما رهبر عزیز درخواست داریم مجدد شهر قم را به قدوم خود مزین بفرمایید.

استان گلستان 

معرفی اربعین به عنوان الگو به جهانیان / امروز وظیفه داریم عشق و اردات خود نسبت به نهضت عاشورا را تبلیغ کنیم

 آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به اینکه اگر تبلیغ درست نکنیم عرفان‌های کاذب جایگزین می‌شود، اظهارکرد: عرفان‌های کاذب امروز در حال گسترش اند و امام حسین(ع) می‌تواند دل همه انسان‌ها وارد شود به شرطی که پرده‌ها کنار رود و شخصیت حقیقی سیدالشهدا(ع) را به جهانیان نشان دهیم.

وی ادامه داد :شخصیتی که در سخت‌ترین شرایط زندگی و در همه مشکلات قرارگرفت اما ذره‌ای از حضرت حق دور نشد بلکه همه مصیبت‌ها او را به خدا نزدیک‌تر کرد و هر چه در عاشورا شرایط سخت‌تر شد آن حضرت و یارانش نورانی‌تر شدند و امروز دنیا به این شخصیت‌ها نیاز دارد.

 آیت الله نورمفیدی افزود: باید شخصیت سیدالشهدا(ع) ، شخصیت الگویی و نورانیت اخلاقی و مذهبی ایشان را به دنیا نشان دهیم، آن امامی که حتی با دشمنانش هم مدارا می‌کند و دنیا امروز به این شخصیت‌ها نیاز دارند.

امام جمعه گرگان افزود: ما مسلمانان این‌گونه هستیم که به همه ادیان احترام بگذاریم و برای انبیاء از آدم تا خاتم احترام قائل هستیم چرا که قرآن به ما این‌گونه گفته است و امروز امام حسین(ع) را شخصیتی الگو به دنیا معرفی کنیم و اربعین باید این اثر را داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز در ایام اربعین قرار داریم و خیل عظیم عزاداران به سوی زیارت امام حسین(ع) در حال حرکت هستند، باید از این حرکت به عنوان الگوی برای جهانیان استفاده کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به سفر جابربن عبدالله انصاری که 20 صفر خودش را به کربلا می‌رساند، گفت: برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این حرکت امروز در حال انجام است و این مراسم که با این عظمت برگزار می‌شود از همان روزهای اولیه بوده و زیارت اربعین سابقه تاریخی دارد و امام عسکری(ع) زیارت اربعین را نشانه مومن می‌داند.

وی تصریح کرد: زیارت سید الشهدا(ع) در معارف دینی و روایات ائمه معصومین بسیار مورد سفارش قرار گرفته و امامان بسیار بر زیارت امام حسین(ع) تاکید خاصی داشته‌اند و این مراسم این سال‌ها در حال انجام است و اگر با نگاه عمیق‌تر نگاه کنیم همان وظیفه‌ای که اسرای کربلا، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در مسیر کربلا، کوفه و شام انجام دادند که حرکتی بزرگ بود و دشمن این موقعیت را ایجاد کرد و این 2 بزرگوار حادثه کربلا را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که جریان اسراء و این سفر پیش آمد سفری تبلیغی بود و از این جریانی که این دو بزرگوار جا انداختند باید امروز از این حرکت تبعیت کنیم و امروز نیاز به این داریم که تبلیغ جهانی شود. امروز عاشقان امام حسین(ع) از 40 کشور جمع می‌شوند و در این حرکت پیاده‌روی شرکت می‌کنند این همان کاری است که آن دو بزرگوار انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: آن زمان در مقیاس کوچک و امروز دفاع از شهید و سیدالشهدا(ع) در مقیاس بزرگتر در حال انجام است و امروز دنیا دهکده جهانی شده است و ما وظیفه داریم تبلیغ کنیم و عشق و اردات خود را نسبت به نهضت عاشورا نشان دهیم، دنیا تشنه این حرکت است، دنیا دنبال انسان‌های شایسته می‌گردد و اگر نتوانیم معرفی کنیم دنبال چیزهای بی‌ارزش می‌گردند.

استان کرمان 

راهپیمایی اربعین فرصتی برای نمایش اتحاد مسلمانان/ مقاومت۴۰ساله ایران موجب شکست و اضمحلال آمریکا شده است

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

 

امام جمعه کرمان:راهپیمایی اربعین فرصتی برای نمایش اتحاد مسلمانان است/ایجاد فرهنگ در جامعه با خواندن کتاب

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بستر فرهنگی جامعه زمان امام حسین علیه السلام موجب رقم خوردن حادثه کربلا شد، اظهار کرد:جبرگرایی که از سوی حکومت معاویه به مردم جامعه القا می‌شد با ظاهر دینی و حق به جانب همراه بود.

امام جمعه شهر کرمان عنوان کرد: معاویه با این طرز تفکر مانع از مخالفت مردم با حکومت خود می‌شد و قیام مردم را سرکوب می‌کرد.

این مقام مسئول ابراز کرد:از دیگر اقدامات بنی‌امیه در دوان خلافت‌شان تقدس‌زدایی بود و همین مسئله سبب شد تا آن‌ها با دانستن شأن و منزلت اهل‌بیت(ع) دست به جنایت‌ها و ظلم‌های بزرگی در تاریخ زدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد:فضای خفقان‌آور آن روز جامعه به‌شدتی بود که نه‌تنها‌ دوست‌داران اهل‌بیت(ع) نمی‌توانستند سخنان پیامبر(ص) و ائمه(ع) را بر زبان بیاورند بلکه احادیث ساختگی در جامعه ترویج داده می‌شد‌.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی تصریح کرد: مهمترین رکن یک جامعه فرهنگ آن جامعه است که از طریق مطالعه و خواندن کتاب بدست می‌آید.

این مقام مسئول گفت: پذیرش کاپیتولاسیون توسط حکومت پهلوی توهین به تاریخ، شان و جایگاه یک کشور است و امام خمینی(ره) جلوی این توافقنامه ایستاد و به شدت با رژیم پهلوی مبارزه کرد.

امام جمعه شهر کرمان ضمن اشاره به قتل روزنامه نگار سعوی خاشقچی عنوان کرد:رژیم داعشی عربستان کودکان یمنی را در خانه‌هایشان می‌کشد و چنین اقداماتی از عربستان دور از تصور نیست.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) را در گوشه و فراموش‌شده نگه دارند، خاطر نشان کرد:راهپیمایی عظیم اربعین فرصتی برای نمایش اتحاد امت‌های مسلمان است؛ این آرامش و امنیت امروز جامعه ما از خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

امام جمعه موقت رودبار جنوب: مقاومت۴۰ساله ایران موجب شکست و اضمحلال آمریکا شده است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا حسینی امام جمعه موقت شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرار رسیدن اربعین حسینی،گفت: اربعین حسینی که مصادف با ۲۰ صفر میباشداولین زائر قبر پیامبر جابر عبدالله انصاری است.

وی به پیام حضور در پیاده روی اربعین امام حسین علیه السلام که از ۴۰ کشور از سرتاسر دنیا عاشقان را فرا میخواند،اشاره کرد و اظهار داشت: پیاده روی اربعین نمادین نیست و انتقال پیام اصلی عاشورای حسینی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و ...است،در طول تاریخ تلاشهای زیادی شد تا مسیر کربلا و زیارت امام از بین برود که در زمان متوکل عباسی بارگاه را خراب کردند و زمین آن را شخم زدند.

امام جمعه موقت شهرستان رودبار جنوب در ادامه به حیله های دشمن در زمینه اربعین اشاره کرد و افزود: ایجاد جو ناامنی برای زائران، جلوگیری از انتشار پیام عاشورا و به چالش کشیدن اطلاع رسانی حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر که حرکتی عظیم است که دشمنان آن را سانسور میکنند تا انسانهای آزاده از آن آگاه نشوند،اما این حرکت به کوری چشم دشمنان ادامه دارد و روز به روز عظیم تر میشود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت: یکی از تلاشهای شهدا خصوصا مدافعین حرم این بود که عاشورا و اربعین بماند اما رسانه های غربی از ترس از این واقعه عظیم آن را سانسور میکنند.

وی به افشاگری امام راحل در ۴ آبان ۴۳ در اعتراض به قرار داد ننگین کاپیتولاسیون اشاره کرد و اظهار داشت:امام برای احیا دین و پاسداری از کشور با سخنرانی کوبنده شاه و دستگاه ستم شاهی را رسوا کرد و مردم را بیدار و آگاه نمود که منجر به تبعید امام به ترکیه شد و مبارزه ادامه پیدا کرد تا پیروزی انقلاب اسلامی.

خطیب موقت رودبار جنوب خاطر نشان کرد: آمریکا دست از دشمنی برنداشت که ۴۰ سال تقابل با انقلاب اسلامی ایران باعث شکست و اضمحلال آمریکا شده است،ایران بعد از ۴۰ سال علیه نظا م دوقطبی شوروی و آمریکا به پا خواست و نظم نوین انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید.که با جنگ تحمیلی ۸ ساله و مشکلات فراوان خواستند مردم را به زانو در آورند که نتیجه ای جز شکست دشمنان خصوصا آمریکا نبوده است.

وی به فواید رویارویی امریکا با ایران"اشاره کرد و گفت: ماندگاری معجزه آسای انقلاب و پا نهادن به دهه پنجم انقلاب و رسیدن به نقطه آسیب ناپذیری که امکان رویارویی متقابل را از دشمن گرفته و موفقیتهای زیاد ایران در زمینه های مختلف علمی و سیاسی و...تبدیل شدن ایران به قدرتی بلا منابع در سطح منطقه و دنیا شده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: شکست در دادگاه لاهه که مطمئنا کشوری مثل آمریکا با این همه جنایت جز با حیله و تجاوز به فکر کسی نبوده و رای دادگاه لاهه را قبول نمیکنند.
وی در پایان افزود: همه ما باید پشت سر رهبری گوش به فرمان باشیم در همه ی زمینه ها موفق باشیم.

امام جمعه سیرجان:اتحاد و همدلی شیعه باعث اقتدار اسلام شده است/جوانان میهن اسلامی مدافع اسلام و حریم ولایت هستند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان در خطبه های نماز امروز با تاکید بر اهمیت حضور حماسی مردم در پیاده روی اربعین گفت: تاسوعا ، عاشورا ، محرم ، صفر و اربعین تمام محاسبات دشمنان نظام اسلامی را به هم ریخته و امروز اقتدار و عزت مکتب شیعه به جهان ثابت شده است و هرگز دشمن نمی تواند این عشق و محبت را از دل شیعیان بیرون بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: اربعین یک همایش بزرگ جهانی است که مردم با پای پیاده مبلغ و تبلیغ کننده شعار سیدالشهداء هستند که هیهات من الذله یعنی متحد و منسجم در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می کنیم واین باعث ترس و وحشت دشمنان اسلام می شود.

وی گفت: اتحاد و همدلی شیعه باعث اقتدار اسلام شده است و مستکبرانی که همراه با دست نشاندگان خود برای شکست و نابودی اسلام از هیچ جنایتی فروگذار نکردند و با ایجاد گروههای تروریستی متعدد همانند داعش به قتل و غارت مردم بی دفاع پرداختند امروزه خود را شکست خورده و بازنده این سیاست خطرناک می بینند و حتی اعتراف به شکست خود دارند.

خطیب جمعه سیرجان از موکب های متعدد مردم سیرجان در کربلا و موکب های پذیرایی از زائران اربعین در سیرجان قدردانی کرد وافزود : مردم سیرجان هم در روز اربعین همراه با زائران حرم حسینی همایش باشکوه پیاده روی اربعین را تا امامزاده علی به مسافت ۱۰ کیلومتربرگزار می کنند و انتظار می رود رسانه ها این شکوه و عظمت را پوشش گسترده ای داشته باشند تا دشمنان بدانند اگر امکان حضور خیلی ها برای پیاده روی کربلا محقق نشد این تجمع ها حمایت شیعه در هرکجای جهان از شعار هیهات من الذله حسین بن علی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به مناسبت های مختلف از جمله ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و گفت : تبلیغات دشمن گسترده است و تحریم و تهدید برنامه و راه همیشگی سردمداران کاخ سفید است اما جهالت دشمنان به حدی است که درک نمی کنند ملت ایران راه خود را شناخته همانطور که دشمن خود را شناخته است.

امام جمعه سیرجان به مناسبت ۸ آبان روز بسیج دانش آموزی و شهادت شهید حسین فهمیده هم اشاره کرد و افزود : این جوانان و نوجوانان میهن اسلامی ایران ، مدافع اسلام و حرم و حریم ولایت هستند و شما هرگز به اهداف خود نخواهید رسید و آینده هم در اختیار جوانان این مرزو بوم در مسیر انقلاب اسلامی و هیهات من الذله خواهد بود.

وی در خطبه اول به ادامه بحث نماز و امر به معروف و نهی از منکر و صبر و استقامت بر اساس آیات قرآن درسوره های بقره ولقمان پرداخت و گفت : اولیاء و پیامبران برای ترویج توحید و دین خدا تا مرز شهادت به اهداف خود می رسیدند و صبر و نماز هم یاریگر انسان دردفاع از دین و ارزش های دینی است و به ما استقامت می دهد.

امام جمعه ریگان:نباید قانون های غربی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد

جت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره طرح کاپیتولاسیون و اعتراض امام(ره) و اظهار داشت:خود امام (ره) فرمود که این طرح چی بود،اینکه اگر یک خادم آمریکایی شما را در وسط بازار ترور کند پلیس ایران حق ندارد آن را بازپرسی و محاکمه کند باید برود آمریکا و آنجا تکلیف را مشخص کند ،یعنی حق قضاوت را در کشور ما از ما گرفته بودند.

امام جمعه ریگان در ادامه بیان داشت:امام(ره) بارها فرمودند که تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و اسرائیل است. به دنبال این حرف امام را تبعید کردند.

وی با اشاره به مسئله روز و موضوع fatf ،افزود:مجلس شورای اسلامی مجلسی که سوگند یاد کرد تا حامی نظام اسلامی انقلاب و ملت و ارزش های اسلامی باشد چه لایحه ای را تصویب کرده است؟این لایحه محدودیت‌های الزام آوری را برای کشور به وجود می آورد که با پیوستن به ان اگر کشورهای عضو اسناد مورد نظر fatfرا ارائه ندهند مجازات انظباطی می‌شوند.

رنجبر ماهانی تصریح داشت:از طرف کشورهای عضو fatf،سیستم بانکی کشور موظف است آمارهای مالی مورد نیازfatfرا آماده کند یعنی تراکنش های مالی را در اختیار آنها بگذارد و این باعث اشراف اطلاعاتی بر حوزه های پولی و مالی کشور می‌شود .

خطیب جمعه ریگان ادامه داد: این زمینه می‌شود برای جاسوسی و دیگر لازم نیست ما جاسوس وارد کشور مان شود،fatfیعنی نهادها و شخصیت های کشوری و لشکری و جاهایی که مکاتبات محرمانه دارند دیگه محرمانه نداریم و همه باید بررسی بشوند .

وی افزود:بر اساس مواد fatfسپاه پاسداران ، سپاه قدس و حزب الله لبنان در راستای حمایت از تروریسم است و باید با اینها مبارزه و تحریم شوند.

امام جمعه ریگان عنوان کرد:مقام معظم رهبری فرمودند، معاهدات و کنوانسیون های بین المللی که در اتاق فکر قدرت های بزرگ وبرای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می شود هیچ ضرورتی ندارد که به آنها بپیوندیم،که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم و مشکلاتی هم دارند .

رنجبر ماهانی ابراز داشت:مجلس شورای اسلامی که رشید ، بالغ و عاقل است باید مستقلا در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی باید مستقل قانونگذاری کند،نباید قانون های غربی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسند، این خلاف فرمایشات حضرت اقا است.

امام جمعه موقت ارزوئیه:قتل خاشقچی سران سعودی را رسوا کرد

حجت الاسلام صالحی امام جمعه موقت ارزوئیه با اشاره به 4آبان روز افشاگری حضرت امام ره در سال 1343علیه لایحه کاپیتولاسیون گفتند حضرت امام در برابر این جنایت آمریکایی اسرائیلی محکم ایستاد.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از صحبت هایشان با برشمردن خصوصیات جابر ابن عبدالله انصاری این صحابه بزرگوار را اولین زائر قبر سیدالشهداء خواندند و گفتند حرکت عظیم جهانی اربعین متجلی عظمت امام حسین (ع) است.

امام جمعه موقت ارزوئیه با اشاره به گروگانگیری مرزبانان غیور ایران توسط گروهک جیش الظلم و نگرانی خانواده های آنان ابراز کرد: اینها توطئه های کسانی است که هرجا دیدند که در عراق و سوریه شکست خوردند،؛ حزب الله بر آنان شکست تحمیل کرد این اقدمات کور را انجام دادند.و گفتند قتل جمال قاشاقجی سران سعودی را رسوا ساخت.

حجت الاسلام صالحی در پایان ضمن عرض تبریک به رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان ارزوئیه گفت: با توجه به کارنامه درخشانی که دارد برای ایشان آرزوی توفیق خدمت داریم.

امام جمعه فهرج:سختی های زندگی مردم ثمره سودجویی مفسدان اقتصادی است

حجت الاسلام خیر الله ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه فهرج بیان داشت:یکی از مشخصه های بارز و شاخص در مسئولین حکومت اسلامی و دینی داشتن ایمان و ارتباط با خدا است.

خطیب جمعه فهرج در ادامه با بیان اینکه مصوب شدن قوانینی همچون FATF ثمره بی تقوایی و ندانستن کامل و جامع از دین است،افزود:مسئول خوب در جامعه اسلامی آن مسئولی است که هم سطح و هم تراز مردم زندگی کند.

ابراهیمی با بیان اینکه مردم در بازار امروز و تأمین مایحتاج خود هیچ قانونی را ندارند چون ناظر خاصی نیست،تصریح کرد:پیاده روی اربعین یک حرکت فرهنگی بزرگ، گرامیداشت شعائر الهی و رمز جاودانگی نهضت عاشورا است.

وی افزود:شک نکنید پیاده روی اربعین مقدمات صدور پیام انقلاب اسلامی ایران به تمام عالم است.

امام جمعه فهرج با اشاره به اینکه در برجام شفافیتی نبود؛ اگر شفافیت باشد مردم به مسئولین کمک خواهند کرد،ابزار کرد:ناکارآمد بودن و ناقص بودن برخی مسئولین صدمه ای به اصل انقلاب نخواهد زد و مسئله ای ایجاد نخواهند کرد.

وی عنوان کرد:سختی های زندگی مردم ثمره سودجویی مفسدان اقتصادی است؛ اینها باید گوشمالی داده شوند.

امام جمعه فهرج درپایان گفت:مسجدی که در پخش اذان صبح سهل انگاری نماید بر روی هیئت امنا و خادم آن تجدیدنظر خواهد شد.

 

استان بوشهر

پیاده‌روی عظیم مسلمانان در اربعین حسینی استکبار را نگران کرده است

حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در زیارت اربعین امام حسین(ع) تجلی می‌یابد، اظهار داشت: زیارت اربعین حسینی یکی از پنج ویژگی مومنان در عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) است.

خطیب نماز‌جمعه بوشهر از حضور بیش از 20 میلیون مسلمان عاشق در مراسم اربعین حسینی(ع) خبرداد و بیان کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی از نجف تا کربلا نشان از عزت، اقتدار و سربلندی مسلمانان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حماسه عظیم اربعین حسینی کلاس درس برای تربیت سربازان امام زمان(عج) است، خاطر‌نشان کرد: دشمن برای خدشه وارد‌کردن در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی برنامه‌ریزی و تلاش فراوانی کرده است که در این راستا ایجاد اختلاف میان ایران و عراق و بین شیعیان از اهداف مهم استکبار جهانی، آمریکا و دیگر دشمنان است.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق استکبار جهانی را نگران کرده است، تصریح کرد: حضور بیش از 20 میلیون مسلمان در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلی سبب اقتدار و عزت تشییع و اتحاد مسلمانان است.

‌جمالی به نقش مهم خانواده معظم شهدای مدافع حرم در حراست و حفاظت از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت و تاکید کرد: شهدای مدافع حرم در ارتقاء امنیت و تقویت اتحاد مسلمانان نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و خانواده این شهدای والامقام نیز سبب عزت و اقتدار ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، حضور 20 میلیون نفری مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی را حاصل رشادت و فداکاری شهدای مدافع حرم دانست و تصریح کرد: عزت و سربلندی نظام اسلامی ایران نشأت گرفته از صبر و ایثار خانواده معظم شهدای مدافع حرم است.

امام‌جمعه موقت بوشهر با تاکید بر ادامه مسیر شهدای مدافع حرم و تقویت روحیه شهادت‌طلبی گفت: روحیه شهادت‌طلبی، شهیدان حججی‌ها، مهدوی‌ها و شهدای مدافع حرم را تربیت می‌کند.

وی با تاکید بر تقویت روحیه شهادت‌طلبی در جامعه افزود: حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم با روحیه شهادت‌طلبی و جهادی میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه در شرایط کنونی نیاز بیشتر به روحیه جهادی برای حل مشکلات جامعه هستیم تاکید کرد: اکنون برای ناامیدی و شکست دشمنان و حل مشکلات جامعه نیاز به روحیه ولایت‌مداری و جهادی هستیم.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان نقش مهم جوانان در جامعه خاطر‌نشان کرد: در جنگ تحمیلی 8 ساله فرماندهان جبهه‌های مختلف جنگ، جوانان بودند و آنان با مدیریت جنگ، دشمن را شکست دادند و پیروز میدان شدند.

خطیب نمازجمعه بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر شفاف عمل‌کردن مسئولان در قبال مردم تصریح کرد: امرز جامعه نیاز به شفاف عمل‌کردن مسئولان دارد چراکه این مهم سبب افزایش اعتماد مردم به مسئولان می‌شود.

وی، ظرفیت استان بوشهر در ابعاد گوناگون اقتصادی، صنعتی و دیگر حوزه‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر با این حجم و ظرفیت بالای اقتصادی و صنعتی نباید این میزان بیکاری و جوان جویای کار داشته باشد.

‌جمالی با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در حوزه اشتغال جوانان در استان شده است گفت: با وجود نیروی انسانی توانمند و متعهد و وجود ظرفیت بالای اقتصادی، صنعتی و گردشگری باید به اشتغال جوانان توجه ویژه شود.

حجت‌الاسلام شیخ مصطفی بدری  نیزدر خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه به نعمت امام زمان (عج) برای مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: زیاد شمردن نعمت و شکر مایه فزونی است و باید مواظب باشیم نعمت‌های خدا را کفران نکنیم.

وی اضافه کرد: اهل بیت نعمت هستند. در قیامت از نعمت اهل بیت سوال می‌کنند. یاد امام زمان در دل‌های مومنان است و در همه حال به یاد آن حضرت هستند. آن ذخیره الهی خواهد آمد و در مقابل کسانی که مقابل امام ظاهر ایستاده‌اند خواهد ایستاد.

امام جمعه عسلویه به دیدار نخبگان با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: معظم له فرمودند «از نخبگان درسیستم مدیریتی کشور استفاده شود» بعضی می گویند جوانان تجربه ندارند، شما که مسئولیت گرفتید مگر از روز اول تجربه داشتید؟ به مرور زمان تجربه کسب کردید و باید به این جوان‌ها میدان داد. به آنها بها داد و باید از جوانان متعهد، متدین، با اخلاص و پایبند به انقلاب و ارزش‌ها استفاده کرد.

وی با تسلیت اربعین حسینی، به حرکت عظیم پیاده روی اربعین اشاره کرد و این رویداد را حرکتی فرهنگی وازشعائر اسلامی دانست و بیان کرد: این مراسم تا الان در کمال آرامش و امنیت برگزار شده و راهپیمایان به حرکت خود برای رسیدن به کربلا ادامه می‌دهند.

بدری خاطرنشان کرد: دشمن کارهایی انحام می دهد که جوانان، زنان و مردان در این راهپیمایی سست شوند اما مردم ارادت خاصی به ساحت ابا عبدالله دارند و حرکت کرده‌اند و دارند خودشان را به آن سرزمین مقدس و کربلای حسینی می‌رسانند.

وی افزود: برگزاری باشکوه مراسم اربعین مدیون خون هزاران شهید است. اگر شهدا نبودند، مدافعان حرم نبودند، اربعین نبود، هر قدم بر می داریم به یاد شهدا باشیم.

امام جمعه موقت عسلویه به موضوع اهانت یکی مسئولین واحدها در یکی از شرکت‌ها و گستاخی وی در جمع‌آوری و اهانت به عکس های حضرت(ره) امام و رهبر انقلاب و شهدا اشاره کرد و گفت: مدیران بعضی واحدهای برخی شرکت‌های منطقه گستاخ شدند. هر جا خواستند هر حرفی بر زبان جاری می‌کنند و عکس امام و رهبر را پاره می‌کنند. شما چند روزی است پست گرفته‌اید و پولدار شدید و مدیون خون شهدا و امام هستید. توهین به امام می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی این افراد گرفته نشود از این واحد به آن واحد و از این شرکت به آن شرکت می‌روند؛ امروز عکس امام و شهدا را پاره می‌کنند و فردا جنایتی دیگری می کنند که باید جلوی اینها ایستاد.

بدری اضافه کرد: شما چهار روز گرفتار این منطقه شدید و دادتان بلند است. مردم شریف این منطقه یک عمر دارند اینجا تلف می‌شوند؛ مواظب باشید هر حرفی نزنید و هر حرکتی انجام ندهید. شهدا این صندلی را به شما دادند. اگر این میز وفا می‌کرد به شما نمی رسید.

وی تصریح کرد: اگر خودشان را اصلاح نکردند، نام شرکت و نام مسئول مربوطه را اینجا اعلام می‌کنم؛ چقدر جرات پیدا کردند که این حرف‌ها را بزنند. توقع داریم از مسئولین و نهادهای مقدس که با این فرد برخورد کنند.

مسئولان شفاف باشند

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در نماز جمعه این هفته آبدان با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رهبر انقلاب قبل از شروع درس خارج فقه درباره نامه امام علی(ع) خطاب به مسولان نکاتی را فرمودند.

وی اضافه کرد: متاسفانه عده ای در نظام بعد از قبول مسئولیت از مردم دوری می‌کنند و از مردم فاصله می گیرند. فردی استاندار یا وزیر می شود و در را بر روی مردم می بندد و حتی به خبرنگاران که وظیفه خود را عمل می‌کنند، توهین می کند، حتی آقایی که وزیر شده و از کلمات توهین آمیزی خطاب به مردم که ولی نعمتان این نظام هستند بیان می کند.

امام جمعه آبدان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر شفافیت مسئولان، بیان کرد: چرا در نظام اسلامی اینقدر ناآگاه است و این موارد احترام و شفافیت که امام علی می فرماید را می‌گوید از غربی ها یاد گرفته ایم. امام علی می فرماید حق مردم است که بدانند مسئولان شفاف عمل می‌کنند، البته این حرف امروز رهبری نیست و چندین سال است که مطرح می کند، در رابطه با دارایی و اموال مسئولان آیا اجرایی می‌شود؟ نه خیر؛ اجرایی نمی شود.

وی بیان کرد: رئیس جمهور می‌گوید بانک مرکزی باید به مردم بگوید ارزها چطور تقسیم شده و به چه کسانی رسیده ولی آیا شفاف می‌شود؟ آیا رئیس جمهور این حرف‌ها را برای دلخوشی مردم می‌زند و یا واقعا می‌خواهد انجام شود و اگر واقعا هست چرا فشار نمی آورد روی مسئولینی که خودش نصب کرده.

حمیدی‌نژاد افزود: برخی با هزینه‌های گزافی در انتخابات شرکت می‌کنند تا بتوانند برنده شوند ولی واقعا این همه پول از کجا آمده است؟ می‌گوند از خیری؛ هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیرد. مسئولی که در زمان مسولیتش هزاران میلیارد جمع می کند؛ این پول ها از کجا می آید؟ همه کسانی که بیت المال زیر نظر آنهاست باید شفاف بگویند جزء به جزء پولی که در اختیارشان است در چه راهی هزینه شده است.

وی گفت: برخی چند هزار میلیارد وام بدون ضامن گرفته، چطوری است که آقا اینقدر وام می‌گیرد بدون ضامن و حتی اقساط پرداخت نمی‌کند ولی در جواب قوه قضاییه که می خواهد نام آنها برده شود رئیس بانک از بردن نام آنها امتناع می‌کند؟ قوه قضایه در این چند مدت خیلی خوب عمل کرده و مردم هم انتظار دارند بجز کسانی که پول گرفته اند آنهایی که پول داده اند نیز باید محاکمه شوند و مردم باید در نزدیکی ۴۰ ساگی نظام مطالبه گری خود را بیشتر کنند.

امام جمعه آبدان ادامه داد: موضوع دیگر اربعین امام حسین است. واقعا معجزه الهی است که در سال ۹۰ فقط ۵۰ هزار نفر بوده و امسال ده‌ها برابر شده است و این را قدر بدانید و این عنایت الهی است که به این شکوه برگزار می شود. کسی که در پیاده روی اربعین شرکت می کند باید در راهپیمایی ۱۳ آبان نیز شرکت کند که هر دو استکبار ستیزی مومن را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در خطبه های هفته قبل در عبرت‌های عاشورا موضوع نفوذ در بین شیعیان پرداختیم و امروز نیز از خطری که در آخر الزمان رخ می دهد صحبت می کنیم. اینها منافقینی هستند که در میان پیروان اهل بیت خود را جا می زنند تا جامعه اسلامی را به سمتی پیش می برند تا جایی که دشمن میخواهد و آن فروپاشی حکومت دینی است.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه فتنه دجال بسیار بزرگ است ولی امام رضا می فرماید منافقین از آن نیز بزرگتر و سختر است افزود: اگر در میان شیعیان و کسانی که ادعای دوستی اهل بیت می کنند، دنبال راهی برای دوستی با دشمن اهل بیت است و یا دشمنی با دوستان اهل بیت است این شخص منافق و از فتنه دجال هم خطرناک تر است.

وی تاکید کرد: دوستی با دشمنان اهل بیت و دشمنی با دوستان اهل بیت دو کلید واژه مهم برای شناخت منافقین است، امام علی می فرماید:اگر من با همین شمشیر خودم بینی مومنی را قطع کنم که با من دشمن شود و من مضرب او شوم، مومن اینطور نیست و این کار را برای خدا می داند و باز من را دوست دارد و در مقابل اگر همه دنیا را به منافقی بدهم که او مرا دوست داشته باشد،من را دوست ندارد.

امام جمعه آبدان اضافه کرد: متاسفانه امروز کسانی در برابر آمریکا اظهار دوستی می کند و در برابر نائب امام زمان سرپیچی و دشمنی می کند و یا حتی ممکن است به نائب امام زمان دوستی کند ولی این دوستی دروغین است و از منافین است طبق فرمایشات معصومین که نشانه های منافین را فرمودند.نشانه شیعیان امام علی این است که در برابر تمام امامان زمانه و جانشینان انها اطاعت محض از آنهاست.

وی گفت: امروز که امام زمان و امام علی که حضور ندارند که بتوان عمل خود را با آنها در این شرایط مقایسه کرد و باید با جانشین آنها مقایسه کرد تا بفهمیم چقدر مومن هستیم. امام خمینی(ره) فرمودند:روزی که آمریکا از ما تعریف و تمجید کند باید عزا گرفت و این نکته بسیار روشن است که چه کسانی در این راه هستند.

 

استان فارس

انقلابی ها حواسشان باشد که به افراد بزدل میدان ندهند/ تاکید بر بحث و بررسیِ تدابیر رهبری جهت طراحی الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی توسط فرهیختگان

آیت الله لطف الله دژکام چهارم آبان ماه در خطبه اول نماز جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از سوره مطففین، گفت: خداوند متعال در این سوره درباره جایگاه افراد نیکوکار سخن می گوید و می فرماید که حقا و مسلما نامِ حق در علیین نوشته شده است و شما چه می دانید که علیین چیست؟

 
امام جمعه شیراز با بیان اینکه علیین جایگاهی در بهشت و در سوره مطففین به تفصیل تبیین شده است، اظهار داشت: کسی که نام و جایگاهش در علیین باشد جای ارزشمند و مقام والایی دارد و ما نیز باید به دنبال آن باشیم که چه کنیم تا به آن مقام برسیم.
 
وی با اشاره به اینکه این روزها با ایام و زیارت اربعین حسینی مصادف شده است، اعلام کرد: طبق فرمایش امام حسن عسکری، مومن دارای چند نشانه است که تلاش و مداومت بر گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» از نشانه های یک مومن و مستحب است با صدای بلند گفته شود چنانکه امیرالمومنین (ع) حتی در نمازهایی که حمد و سوره باید به صورت آرام خوانده شود بسم الله را با صدای بلند قرائت می کرده اند.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس دومین نشانه را پوشیدن انگشتر نقره ی عقیق در دست راست و زیارت اربعین را سومین نشانه دانست، به بیان روایاتی از امام رضا و امام صادق علیهم السلام در خصوص زیارت اربعین پرداخت و گفت: امام هشتم می فرمایند هر که قبر پدرم را در کاظمینِ بغداد زیارت کند انگار شخص پیغمبر و امیرالمومنین را زیارت کرده و هرکسی در کنار شط فرات به زیارت جدم ابی عبدالله برود انگار خدا را بالای عرش زیارت کرده است.
 
دژکام در ادامه با بیان اینکه امام صادق (ع) فرمودند هر کسی که به زیارت اربعین برود خداوند نامش را در علیین می نویسد، اظهار داشت: ائمه اطهار در روایات مختلفی می گویند که اگر موفق نشدید در اربعین به زیارت ابی عبدالله بروید فرزندان ما را زیارت کنید.
 
امام جمعه شیراز خطاب به جاماندگان زیارت اربعین گفت: از کسانی که نتوانسته اند برای روز اربعین به کربلا بروند دعوت می کنم که به حرم شاهچراغ (ع) بیایند، همایش عظیم بازماندگان از زیارت اربعین را شکل بدهیم تا دشمنان اسلام و اهل بیت بدانند و ببینند جمعیتی که از ایران راهی کربلا شده اند یکی دو میلیون نفر نیستند بلکه نمایندگان یک ملت 80 میلیونی هستند و فریادشان این است که ما با اهل بیت هستیم و ایستاده ایم که منتقم امام حسین بیاید و انتقام خونِ به ناحق ریخته شده آن امام را بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمنان با تبلیغات گسترده بر روی مشکلات اقتصادی و غیره سعی داشتند مانع حرکت جمعیتی میلیونی به سمت حرم اباعبدالله الحسین(ع) شوند اما خدا را باید شکر کرد که دشمنان ما احمق هستند و با این فعالیت های سوءشان حماقت خود را به نمایش می گذارند.
 
استاد دانشگاه شیراز با بیان اینکه همه زندگی ما برای امام حسین است و جان هایمان را فدای ایشان می کنیم، تصریح کرد: نمایندگان 40 کشور، عظمت زائران اربعین را در مسیر کربلا به نمایش گذاشته اند و ما نیز در اینجا همایش اربعین را برگزار می کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در فارس در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه، خود، نمازگزاران و همه مردم را به تقوی دعوت کرد و با اشاره به الگوی اسلامی ایرانیِ پیشرفت که توسط مقام معظم رهبری فراخوان عمومی داده شد و گفت: این موضوع برای بحث و بررسی به نخبگان و فرهیختگان کشور واگذار شد تا همه مردم اعم از دانشگاهیان، حوزویان و دیگر فرهیختگان در تبیین این الگو سهیم باشند که برنامه ریزی برای 50 سال آینده کشور مان با همفکری، همدلی و هم افزایی همراه باشد.
 
دژکام درخصوص حکمت و چرایی اعلام فراخوانی تقریبا عمومی برای دخالت همه در این برنامه ریزی و الگوسازی، بیان کرد: تاکنون چند برنامه راهبردی 5 ساله، 20 ساله و غیره داشته ایم که تصویب و ابلاغ شده اند.
 
وی در ادامه با اعلام اینکه در یک جهاتی برای پیشبرد این برنامه ها موفق بوده ایم اما دقیقا آنچه را که می خواسته ایم محقق نشده است، افزود: پس از بررسی علت عدم تحقق این برنامه ها در می یابیم که مجریان و کسانی که باید مطالبه می کردند هیچ کدام حواسشان نبوده است، مجریان (دولت) و نمایندگان مجلس در هنگام انتخابات قول های دیگری داده اند که انجام نداده اند و مردم نیز حواسشان نبوده که یک مصلحت خیلی مهمی برای همه ملت پیش رویشان است.
 
این استاد دانشگاه با اعلام اینکه خود کرده را تدبیر نیست، خودمان کوتاهی کرده ایم، گفت: علت این کوتاهی، خدای نکرده هیمشه لجبازی نیست، ما نمی خواهیم فورا کسی را محکوم کنیم چرا که عده زیادی آگاهی ندارند.
 
امام جمعه شیراز با اظهار اینکه رهبر انقلاب در یک فراخون فرموده اند دانشگاهیان، حوزویان، دولت، مجلس و همه فرهیختگان وارد شوند و با بحث و بررسی این 56 نکته را کم و زیاد کنند، به توصیه مقام معظم رهبری به مجلس و دولت مبنی بر اینکه فکر همین حالا را نکنید و بدون ملاحظات سیاسیِ لحظه ای، آینده کشور را در نظر بگیرید اشاره کرد و افزود: بعضی ها جلوی پایشان را درست نمی بینند حالا می خواهیم 50 سال بعد را ببینند؟
 
دژکام گفت: اینگونه نباشد که مسولان تصور کنند و بگویند که دو سال بیشتر مسئولیت نداریم و از آینده کشور غافل شوند؛ این ها باید مخشان را بکار بیندازند و بدانند رای مردم پشت سر این ها است برای اینکه کشور آباد شود و پیش برود.
 
وی با بیان اینکه حدود 56 تدبیر برای ساختن آینده پیشنهاد شده که باید بر اساس آن و پیشنهادات جدید فرهیختگان الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی طراحی شود، افزود: اگر این بررسی شکل بگیرد و همه به دنبال آن باشند نهایتا برای اجرای سندی که با فکر خودشان تضمین شده در پی دستیابی به هدف های پیشرفت با آگاهی ملت گام های بلندتر و بهتری برداشته خواهد شد.
 
نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: کسانی که می خواهند انقلابی و در بررسی این الگوی پیشرفت سهیم باشند و انقلابی بمانند باید روحیاتی در آن ها حاکم باشد و 4 ویژگی داشته باشند چرا که این کار از عهده هر کسی بر نمی آید.
 
دژکام مسلم دانستن وجود دشمن، اعتماد به نفس و باور، شناخت حوزه و عرصه تهاجم و توکل را ویژگی هایی عنوان کرد که یک فرد انقلابی باید داشته باشد و گفت: برخی از روشنفکران! مخالف وجودِ دشمن هستند و می گویند اینقدر که شما از دشمنان می گویید ما که دشمن نداریم.
 
وی افزود: این افراد نه تنها بصیرت ندارند بلکه از باطن نیز قرآن را قبول ندارند هر چند که این کتاب آسمانی را بر سر بگذارند! چرا که بنابر فرمایش قرآن افرادی که در پی حق هستند به واسطه هدف و آرمان هایشان، دشمن دارند.
 
امام جمعه شیراز گفت: دشمن زیرک است گاهی ممکن است خود را به موش مردگی بزند اما پایش که برسد در پی ضربه زدن است.
 
دژکام درخصوص دومین ویژگی انسان انقلابی بیان کرد: عده ای وجود دشمن را قبول دارند اما چنان از آن می ترسند که تا اعلام می شود قرار است تحریم بشویم هنوز تحریم نشده سکته می کنند، این بدبخت ها دست و پایشان جلوی دشمن می لرزد و خاک بر سرها چمدانشان را بسته و در پی یافتن کشوری برای فرار هستند.
 
نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه با تاکید بر اینکه این افرادِ بی عرضه، کم دل و کم توکل نمی توانند کار انقلاب را ادامه بدهند، تصریح کرد: انقلابی های ما آنهایی بودند که وقتی می دیدند تیربار دشمن کار می کند می رفتند و آن را خفه می کردند اما امروز عده ای بزدل در مقابل کمترین تهدید و التیماتوم می ترسند لذا انقلابی ها حواسشان باشد که به این افراد کم دل و بزدل میدان ندهند.
 
امام جمعه شیراز با اشاره به رصدِ قوی دشمن، گفت: باید بر روی واقعیت های جهان و کشورمان آگاهی داشته باشیم و بدانیم در چه وضعی هستیم و حواسمان باشد که دشمن چگونه برنامه ریزی می کند و در پی یافتن خدای نکرده نقطه ضعفی از ما است.
 
وی با اعلام اینکه اگر عالِم باشید که در روزگارتان چه می گذرد کسی نمی تواند فریبتان بدهد، تصریح کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم در تربیت نسلِ آگاه به زمان، متوکل بر خدا و بیدارِ نسبت به دشمن عمل کنیم و همین طور که نسل رزمندگان ما خوب عمل کردند نسل های فعلی و آیندگان ما نیز بتوانند به خوبی عمل کنند و عزت ملت مان را حفظ کنند و افزایش بدهند.
 
استان خراسان شمالی
 
مسئولان از تریبون نماز جمعه برای شفاف سازی عملکرد خود استفاده کنند
 

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: مسئولان باید در تمام مسائل، جز موارد کلان امنیتی، مردم را در جریان امور جاری و اداری کشور قرار دهند تا مردم بدانند در کشور چه می گذرد. وی شفافیت در مسائل مختلف همچون قانون‌گذاری و تغییرات نرخ ارز و سایر مسائل را مهم برشمرد و اظهار کرد: مردم باید بدانند که در مسائل مختلف چون تصویب مقررات و مسئولینی که به کار گرفته می‌شود، تصمیمات دقیقاً به چه نحوی است. وی با اشاره به حساس بودن فعالیت های وزارت امور خارجه گفت: در وزارت خارجه ارتباط ها و رفت و آمدها باید شفاف باشد و مردم بدانند رفتن به کشورهای خارج با پول دولت چه لزومی داشت و این سفرها چه گرهی از کار مردم باز می کند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه برخی قوانین برای مردم دست و پا گیر است، گفت: نمایندگان اگر می بینند که قانونی ناقص و یا دست و پا گیر است، شفاف حرف بزنند و قانون را اصلاح کنند. وی در بخش دیگری با اشاره به اظهار نظرهایی که گاهی در باره غصبی بودن زمین مصلای بجنورد مطرح می شود ، گفت: کلنگ ساخت این مصلی را فردی مجتهد یعنی آیت الله مهمان نواز، بر زمین زده و در همینجا نیز نماز خوانده، البته یک نفر مدعی بخشی از زمین مصلی بود که تمام پول زمین به وی پرداخت شد. 

وی غصبی خواندن زمین مصلی را سمپاشی علیه نماز جمعه خواند و خطاب به افرادی که چنین سم پاشی هایی می کنند، اظهارکرد: اگر نمی خواهید در نماز جمعه شرکت کنید، در این باره سمپاسی نکنید، مکان مصلی غصبی نیست و اگر کسی سندی دارد که مصلی غصبی است، بیان کند تا مسائل روشن شود. وی در ادامه راهپیمایی بزرگ اربعین را جهاد فرهنگی در مقابل توفان تبلیغات دشمن برشمرد. نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: راهپیمایی جهانی اربعین پس از 1400 سال نشانه حقانیت و اخلاص سیدالشهدا(ع) است. وی گفت: اربعین فرهنگ تداوم راه شهدا، تمرین تمدن ظهور و بسترساز تمدن جهانی اسلام است. 

استان کرمانشاه 
 
«اربعین» رفراندومی برای جهان اسلام است /پذیرایی از زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درنزد خداوند متعال اجری عظیم دارد
 
 ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

«اربعین» رفراندومی برای جهان اسلام است

 آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوای الهی به ایام اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) همواره بر زیارت با معرفت تاکید داشتند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص زیارت بارگاه سیدالشهدا گفت: به فرموده ایشان هرکس قبر سید الشهدا(ع) را آگاهانه زیارت کند ولو یکبار باشد پاداش او بهشت و وسعت رزق است.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهادند، افزود: هزاران ملکه قبر مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) را احاطه کرده اند که به زائر ایشان اگر عارفانه زیارت کند کمک خواهند کرد.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: این ملائکه تا بازگشت زوار امام حسین(ع) به وطن آن ها را همراهی خواهند کرد و اگر بیمار شوند یا در مسیر فوت کنند به یاری آن ها خواهند شتافت و تا روز قیامت برای آن ها طلب استغفار می کنند.

زیارت آگاهانه مایه کمال و عبادت است

وی با تاکید بر اینکه اصرار بر زیارت آگاهانه مایه کمال و نوعی عبادت است که سبب تقرب به خداوند می شود، افزود: زیارت پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع) انسان را به اوج کمال می رساند.

آیت الله علما با برشمردن آثار خواندن زیاراتی نظیر امین الله و جامعه کبیره گفت: به فرموده مولای متقیان در یک ظرف دو مظروف نمی‌گنجد، بنابراین سعی کنیم ظرف وجودی خود را از تقوا پر کنیم.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: چهارم آبان ماه روز افشاگری و اعتراض امام خمینی (ره) در واکنش به پذیرش قانون کاپیتولاسیون بود که در نهایت منجر به تعبید ایشان به ترکیه، عراق و پاریس شد.

وی به هفتم آبان ماه و نخستین روز از هفته کتابخوانی اشاره کرد و گفت: با توجه به کم بودن سرانه مطالعه در کشور، باید فضایی فراهم شود تا فرزندان به مطالعه عادت کنند و همگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برداریم.

آیت‌الله علما عنوان کرد: روز هشتم آبان ماه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده است که امام راحل در مورد وی فرمودند که رهبر من این بچه 13 ساله است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا برای دور جدید تحریم‌ها در روز 13 آبان گفت: ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند هرچه توانسته انجام داده است.

اربعین نماد اتحاد است

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه هشتم آبان نیز مصادف با روز اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) است، افزود: مقام معظم رهبری اربعین را یک دانشگاه می دانند و به راستی اگر تمام ثروت‌ها و قدرتهای جهان روی هم جمع شود هرگز چنین اجتماع بزرگی در دنیا تشکیل نمی شود.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه معظم له اربعین را جزء شعائر دینی دانسته‌اند، گفت: اربعین، رمز جاودانه عاشورا بوده و برخلاف تلاش های دشمنان برای تفرقه افکنی میان عراق و ایران اربعین نماد اتحاد است.

وی تصریح کرد: اربعین اگرچه به اسم عزاداری گرامی داشته می شود، اما رفراندومی برای عالم اسلام است که نشان می دهد اسلام چه قدرتی دارد؛ اربعین کانون دیپلماسی های فرهنگی، اسلامی و اعتقادی برای همه اقشار و احاد جامعه است.

آیت الله علما با بیان اینکه اقدامات قوه قضاییه سبب اعتماد مردم به نظام شده است، گفت: مقام معظم رهبری از مسئولان خواستند کههمه چیز باید شفاف باشد و رازی پشت پرده نداشته باشند.

خطیب جمعه کرمانشاه با سخن امام خمینی (ره) با مضمون «هرکه مسئول شود باید شفاف باشد»، افزود: همچنین لازم است موکب داران اربعین در موقع بازگشت زوار نیز اقدام به برپایی موکب ها کنند.

 

پذیرایی از زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) درنزد خداوند متعال اجری عظیم دارد

 

حجت السلام والمسلمین الیاسی در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی عنوان کرد: اربعین حسینی کنگره بین المللی است که تعجب همگان را بر انگیخته و این اربعین از ویژگی های امام حسین علیه السلام است که دارای راز و رمزهایی است که جز اولیای خدا کسی از آن آگاه نیست.

امام جمعه شهرستان صحنه افزود: تمام مظلومین عالم به این حرکت عظیم چشم دوخته که مایه آرامش خاطر آنهاست.وی کی از بستر های ظهور حضرت مهدی (عج) همین پیاده روی اربعین است.

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به روز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون خاطر نشان کرد: امام بعد از اطلاع از این اقدام ننگین که نظام طاغوت به آن پرداخته بود یک نطق تاریخی ایرادکردند که با شجاعت بی نظیر خود این قانون را محکوم و رسوا کردند

وی با فرا رسیدن روز نوجوان و بسیج دانش آموزی که روز بزرگداشت شهیدنوجوان محمدحسین فهمیده است یادآور شد: یک نوجوان مقام عالی الهی را پیمود که رهروان راه حق به جایگاه و مقامات این شهید غبطه میخورند و این شهید حقیقتا سرمایه عظیم ملت ماست چرا که فهم عمیق و دقیق و روحیه انقلابی را به همگان فهماند تا جایی که امام بزرگوار این شهید را رهبر خود میدانستند.

امام جمعه شهرستان صحنه ضمن تشکر از آحاد مختلف مردم جهت برگزاری و کمک به موکب های شهرستان صحنه گفت: پذیرایی از زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  در نزد خداوند متعال اجری عظیم دارد.

استان گلستان 

نباید اجازه دهیم دشمن چراغ کربلا را خاموش کند/ شاخ شیطان بزرگ در حال شکستن است

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به اینکه اگر تبلیغ درست نکنیم عرفان‌های کاذب جایگزین می‌شود، اظهارکرد: عرفان‌های کاذب امروز در حال گسترش اند و امام حسین(ع) می‌تواند دل همه انسان‌ها وارد شود به شرطی که پرده‌ها کنار رود و شخصیت حقیقی سیدالشهدا(ع) را به جهانیان نشان دهیم.

وی ادامه داد :شخصیتی که در سخت‌ترین شرایط زندگی و در همه مشکلات قرارگرفت اما ذره‌ای از حضرت حق دور نشد بلکه همه مصیبت‌ها او را به خدا نزدیک‌تر کرد و هر چه در عاشورا شرایط سخت‌تر شد آن حضرت و یارانش نورانی‌تر شدند و امروز دنیا به این شخصیت‌ها نیاز دارد.

 آیت الله نورمفیدی افزود: باید شخصیت سیدالشهدا(ع) ، شخصیت الگویی و نورانیت اخلاقی و مذهبی ایشان را به دنیا نشان دهیم، آن امامی که حتی با دشمنانش هم مدارا می‌کند و دنیا امروز به این شخصیت‌ها نیاز دارند.

امام جمعه گرگان افزود: ما مسلمانان این‌گونه هستیم که به همه ادیان احترام بگذاریم و برای انبیاء از آدم تا خاتم احترام قائل هستیم چرا که قرآن به ما این‌گونه گفته است و امروز امام حسین(ع) را شخصیتی الگو به دنیا معرفی کنیم و اربعین باید این اثر را داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز در ایام اربعین قرار داریم و خیل عظیم عزاداران به سوی زیارت امام حسین(ع) در حال حرکت هستند، باید از این حرکت به عنوان الگوی برای جهانیان استفاده کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به سفر جابربن عبدالله انصاری که 20 صفر خودش را به کربلا می‌رساند، گفت: برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این حرکت امروز در حال انجام است و این مراسم که با این عظمت برگزار می‌شود از همان روزهای اولیه بوده و زیارت اربعین سابقه تاریخی دارد و امام عسکری(ع) زیارت اربعین را نشانه مومن می‌داند.

وی تصریح کرد: زیارت سید الشهدا(ع) در معارف دینی و روایات ائمه معصومین بسیار مورد سفارش قرار گرفته و امامان بسیار بر زیارت امام حسین(ع) تاکید خاصی داشته‌اند و این مراسم این سال‌ها در حال انجام است و اگر با نگاه عمیق‌تر نگاه کنیم همان وظیفه‌ای که اسرای کربلا، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در مسیر کربلا، کوفه و شام انجام دادند که حرکتی بزرگ بود و دشمن این موقعیت را ایجاد کرد و این 2 بزرگوار حادثه کربلا را حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که جریان اسراء و این سفر پیش آمد سفری تبلیغی بود و از این جریانی که این دو بزرگوار جا انداختند باید امروز از این حرکت تبعیت کنیم و امروز نیاز به این داریم که تبلیغ جهانی شود. امروز عاشقان امام حسین(ع) از 40 کشور جمع می‌شوند و در این حرکت پیاده‌روی شرکت می‌کنند این همان کاری است که آن دو بزرگوار انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: آن زمان در مقیاس کوچک و امروز دفاع از شهید و سیدالشهدا(ع) در مقیاس بزرگتر در حال انجام است و امروز دنیا دهکده جهانی شده است و ما وظیفه داریم تبلیغ کنیم و عشق و اردات خود را نسبت به نهضت عاشورا نشان دهیم، دنیا تشنه این حرکت است، دنیا دنبال انسان‌های شایسته می‌گردد و اگر نتوانیم معرفی کنیم دنبال چیزهای بی‌ارزش می‌گردند.

امام جمعه علی آباد:

طواف کعبه دل ها در اربعین/ شاخ شیطان بزرگ در حال شکستن است

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته علی آباد کتول بیان کرد: از ابتدای شهادت امام حسین (ع) تا امروز بسیار تلاش کردند که اهداف ایشان به عنوان الگو معرفی نشود، از زمان متوکل عباسی که قبر امام حسین (ع) را از بین برد و زائرین را سر به نیست می کرد اما دید نمی شود.

وی اظهار کرد: حزب بعث نیز با توجه به همین دیدگاه، نمی گذاشت به هیچ وجه حتی در کنار قبر امام حسین (ع) نماز جماعت برگزار شود و حتی اذان گویی و نوحه خوانی ممنوع بود. اما حزب بعث هم نابود شد.

مهدی نژاد تصریح کرد: تروریست ها خواستند امنیت عراق را از شیعیان بگیرند، اما از ایران اسلامی تا حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق جمع شدند و آن ها را از بین بردند و این کشور را امن کردند و حالا بیش از 20 میلیون زائر از 40 کشور جهان در پیاده روی بزرگ اربعین به زیارت حرم امام حسین (ع) می روند و آنجا را همچون کعبه زیارت می کنند.

وی با بیان اینکه پیاده روی عظیم اربعین به طور خودگردان و مردمی اداره می شود، اذعان کرد: امروز بین الحرمین به عنوان مکانی است که همه به آن عشق می ورزند و پیامش «امر به معروف و نهی از منکر» و «هیهات من الذله» ، «ذلیل استکبار نشدن»، «صلح و دوستی» و «همراهی» است.

حج باید ریشه های ظلم را بخشکاند

امام جمعه علی آباد کتول تاکید کرد: در این راهپیمایی شهدای یمنی فراموش نمی شوند و به سعودی ها می گویند که کل حجاج مکه به اندازه زائرین ایرانی در اربعین بیشتر نیست. همانطور که زائرین اربعین اهداف دین را مطرح می کنند، حج هم باید اینگونه باشد. این حج خشک و بی رمق و زیر اختناق شدید حکام سعودی حج نیست، بلکه حج باید ریشه های ظلم را بخشکاند.

وی با بیان اینکه بحث ما با آل سعود از حالت تقابل به حالت تخاصم رسیده است، گفت: در گذشته آن ها می خواستند حرف اول را در منطقه بزنند و ما هم با توجه به ایده ای که داریم، راهی را دنبال کردیم که سبب همراهی نیروهای منطقه با ما شد، اما این موضوع حالا شکل تخاصم به خود گرفته و روز به روز بیشتر می شود.

مهدی نژاد افزود: ما به دنبال تخاصم با آل سعود نیستیم و قطع رابطه را هم نمی خواستیم، اما از وقتی که بن سلمان که صدام دوم تعبیر می شود، این راه را دنبال کرد. آل سعود به این راحتی وارد جنگ نمی شد، اما این جوان ناپخته و نفهم دنبال این است که سعودی را به شبیه یک کشور غربی کند.

امام جمعه علی آباد کتول عنوان کرد: آل سعود چهار برنامه را علیه کشورمان آغاز کرده است. اول ایجاد ناامنی در ایران. کمتر گروه تروریستی است که برای انجام مقاصد خود از آل سعود پول نگرفته باشد. تروریست هایی که به دست نیروهای اطلاعاتی کشور می افتند، اقرار می کنند که از آل سعود برای کشتن آدم ها در ایران پول گرفته اند.

آل سعود دشمن اهل سنت است

وی افزود: دوم فرقه گرایی. صدها سال است که اهل سنت و تشیع کنار هم زندگی می کنند. اما آل سعود دشمن اهل سنت است که تکفیری تربیت می کند و جان اهل سنت را به خطر می اندازد و منطقه آن ها را منفجر می کند، در حالی که جمهوری اسلامی تمام توان خود را برای حمایت از اهل سنت گذاشته است.

مهدی نژاد از جنگ روانی به عنوان سومین و ایجاد مشکلات اقتصادی به عنوان چهارمین برنامه آل سعود علیه ایران نام برد و گفت: آل سعود در بحث اقتصادی همراهی بسیار تنگاتنگ با امریکا و اسرائیل آغاز کرده و مثلث شومی را تشکیل داده اند. مرگ بر حکومتی که خود را خادم حرمین شریفین می داند و با بدترین دشمن اسلام که یهود و صهیونست است و کسی همچون ترامپ که اصلاً دین را قبول ندارد، همراه شده است.

عربستان؛ سر در گیربان مشکلات

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به مشکلاتی که امروز گریبانگیر عربستان شده، تصریح کرد: عربستان امروز شدیداً دچار مشکلات مذهبی است. بن سلمان می خواهد عربستان را شبیه کشوری غربی کند و جامعه سنتی عربستان این اعتقاد و رفتار بن سلمان را نمی پذیرد و به شدت با آن مخالف است.

وی گفت: مشکل دیگر عربستان مشکل جمعیتی است. 40 درصد جمعیت عربستان خارجی هستند. ارتشی های بازنشسته های کشورهای غربی و گرسنگان بنگلادش، هند و سودان در آنجا جمع شدن اند که خود برای این کشور یک خطر هستند.

مهدی نژاد اظهار کرد: از لحاظ اقتصادی نیز علیرغم اینکه عربستان پول زیادی دارد، اما از 28 نفر میلیون جمعیتش، 13 میلیون نفر آن ها برای دریافت یارانه ثبت نام کرده اند. اگر چه هتل های زیبا در مکه و مدینه ساخته شده، اما عمده جمعیت این کشور در فقر هستند. همچنین حکومت سعودی 13 میلیارد از پول های صندوق ذخیره اش را خرج کرده و به مردمش گفته است که برای 15 سال گذشته باید زکات خود را بدهید.

امام جمعه علی آباد کتول ابراز کرد: مشکل مهمتر آل سعود این است که این حکومت وابسته به حمایت امریکا و انگلیس است. حرف ترامپ درست است که آنها بدون این حمایت بیشتر از 2 هفته پابرجا نمی مانند. تمام مراکز قدرتشان در دست امریکایی هاست و تا زمانی که آل سعود بدردشان بخورد، از آن ها حمایت می کنند.

مهدی نژاد خاطر نشان کرد: مشکل مهمتری هم که جدیداً برای آل سعود پیش آمد، قتل خاشقچی است. یک مرد 60 ساله را کشتند و حالا دنیا بخاطرش تکان خورد. به این ترتیب جایگاه آل سعود متزلزل و زمینه نابودی بن سلمان فراهم شده است.

دنیا نیازمند نفت ایران است

امام جمعه علی آباد کتول در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به آغاز تحریم های امریکا از 13 آبان، گفت: تحریم های امریکا در واقع آغاز شده و فقط تحریم نفت و انرژی مانده است. امریکا به دنبال قطع کامل نفت ایران است.

وی با بیان اینکه همه ی دنیا معتقدند که امریکا در اهدافش ناموفق است، در این رابطه دلایل زیر را تشریح کرد: اول اینکه این تحریم ها مطابق نظر سازمان ملل نیست. دوم اینکه حتی دوستان نزدیک امریکا با وی برای انجام تحریم ها همراهی نمی کنند، هر چند ما زیاد به غربی ها خوش نیست اما تا الان گفته اند که ما همراهی نمی کنیم. از طرفی هم دنیا شدیداً به نفت ما نیازمند است. امریکا نفت خود را حراج کرده اما برای کشورها به صرفه نیست، همچنین کیفیت بالایی ندارد. بسیاری از پالایشگاه های دنیا با نفت ما می چرخد. عربستان نیز می گوید ما در آن حد توان تولید نفت نداریم که جبران نفت ایران را کنیم.

 شاخ شیطان بزرگ در حال شکستن است

مهدی نژاد با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: در تحریم های جدید، توفیقی برای امریکا نیست. امریکا در هدفی که دنبال می کند، تنهاست و این لطف خداست که می خواهد شاخ این قدرت شیطانی شکسته شود.

خطیب جمعه آزادشهر:

امام جمعه مدافع حقوق مردم است

حجت الاسلام رمضان کوهساریان امام جمعه موقت آزادشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی، اظهار کرد : نماز از لوازم بندگی خداست و بی نماز در صف پیروان شیطان قرار دارد.

وی تصریح کرد: ادارات ما باید نماز جماعت را با شکوه بیشتری برگزار کنند و ضروریست که مدیران به نماز جماعت اهمیت بیشتری بدهند.

حجت الاسلام کوهساریان در ادامه، سعادت بشر را مشروط به داشتن ۴ علم اعلام کرد و بیان کرد: امام صادق (ع) می فرمایند: خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی علومی هستند که برای بشریت سعادت آفرین می باشند.

خطیب جمعه آزادشهر ادامه داد: برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت انسانها باید بتوانند دشمنان خود و حیله های آنها را بشناسند و این دشمن شناسی از موارد لازم برای هر شخص، هر امتی و هر دولت و حکومتی است.

امام جمعه موقت آزادشهر افزود: برای ملت‌های مسلمان، مثل آفتاب در آسمان، روشن است که دشمن اصلی آنها آمریکا، اسرائیل و آل سعود می‌باشند و این اشتباه است که عده ای فکر کنند راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور ارتباط با آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: نفوذی های منافق، دشمن بدتر از آمریکا می باشند. منافقین همواره ضربه‌ی اصلی را به ملت مسلمان می زنند که متاسفانه در مدارس و ادارات ما نفوذ کرده و از غرب خط می گیرند.

حجت الاسلام کوهساریان تاکید کرد: متاسفانه این منافقین در مدارس و دانشگاه ما نفوذ و افکار جوانان ما را مغشوش کرده و یاس و نامیدی ایجاد می کنند. اسلام و مسلمانان همواره بدترین ضربه را از منافقین خورده اند.

خطیب جمعه آزادشهر با اشاره به سایت دپو زباله اظهار کرد: حقوق مردم آزادشهر ضایع شده است. هر نماینده ای و هر مسئولی، برای شهرستان و شهر خودش کار می کند، بودجه می‌آورد و کارخانه ایجاد می کند، اما متاسفانه آنچه نصیب شهرستان آزادشهر شده، زباله های شهرستانهای اطراف است.

امام جمعه موقت آزادشهر تصریح کرد: ریشه این محرومیت دوری دل ها و نداشتن اتحاد است. مسولین،سیاسیون و مدیران بیایند و تفرقه را کنار گذاشته و وحدت ایجاد کنید و به فکر اوضاع معیشت مردم باشید.

وی در ادامه از لزوم حضور امام جمعه در مسجد جامع هر شهر گفت و اعلام کرد: هیات امنای مسجد جامع افرادی کارآمد هستند اما این کافی نیست. مسجد جامع مرکز تجمع مردم می باشد و حضور نماینده ولی فقیه در آنجا الزامیست.

وی در پایان گفت: امام جمعه مدافع حقوق مردم است، با مسولین نالایق برخورد و از خادمین مردم حمایت می کند، به همین خاطر پشتیبانی از ائمه جمعه توسط مردم برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق مردم، لازم و ضروری است.

اربعین حسینی بزرگترین حماسه جهانی است که رسانه ها به آن می‌پردازند ، ولی دشمنان سعی دارند آن را کوچک جلوه دهند .

امام جمعه موقت گالیکش در خطبه های جمعه این هفته شهرستان اظهار امیدواری کرد  : در اربعین حسینی امسال هم بتوانیم مانند سایر عاشقان امام حسین علیه السلام در جای جای میهن اسلامی مان در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این حضور جمعی و الهی نقش خودمان را به خوبی ایفا کنیم . 

علی قربانی خاطرنشان ساخت : مراسم عزاداری اربعین حسینی گالیکش از ساعت ۹و ۳۰ دقیقه صبح روز سه شنبه ، هشتم آبان ماه با حضور از مقابل مسجد جامع این شهر به طور دسته  روی در خیابان ها به حرکت درآمده و عزای چهلمین روز شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را به پا دارند .

خطیب موقت جمعه گالیکش دستگیری و محکوم به اعدام شدن دو مفسد اقتصادی کشور را موجب خرسندی ملت ایران اعلام داشته و افزود  : مسئولین نظام حسب فرمایشات مقام معظم رهبری باید در افشای حرکات دشمن و مفسدان اقتصادی شفاف باشند  .

او گفت : برخی می‌گویند : شفافیت را باید از غربی‌ها آموخت ،  ولی باید گفت :  شفافیت را امام علی علیه السلام به ما یاد داد .

قربانی اجرای علنی اعدام دو مفسدین اقتصادی را در یکی از میادین تهران خواستار شد تا این اقدام درس عبرتی باشد برای کسانی که احتکار و گرانفروشی را پیشه خود ساخته اند و به فکر مردم و  روز قیامت نیستند .

لازم به ذکر است : نماز جمعه این هفته گالیکش به طور خالص و مردمی برگزار شد ، حتی یک مسئول و یا یک روحانی در جمع نمازگزاران حضور نداشت ،  به جز آقای شهردار که او هم چون منتخب بمنتخبین مردم است که جژو  نیروهای مردمی به حساب می آید.  ولی نکته جالب اینکه مکبر نماز جمعه از حضور روحانیون در نماز جمعه این هفته تقدیر و تشکر کرد . نکته حائز اهمیت دیگر اینکه دیگر اداره آموزش و پرورش گالیکش مثل سالهای قبل ، این هماهنگی را ندارد که در هر هفته دانش آموزان یکی از مدارس را در نماز جمعه مشارکت دهد. درست است که روزهای تعطیل نمی‌شود دانش‌آموزان را اجبار کرد،  ولی میشود با ایجاد انگیزه ، روحیه گرایش به این گونه اعمال دینی را در آنان تقویت کرد .  هیچ مسلمانی با حضور فرزندش در نماز جمعه و مساجد مخالف نیست مگر عده ای معدود که اجباری در آن نمی باشد  .

 

درحال بروزرسانی...

 

 

 

 

نظر شما