شناسهٔ خبر: 28985131 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تاکيد اردوغان بر مجازات عاملان قتل «خاشقجي»

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رييس جمهوري ترکيه بار ديگر بر مجازات عاملان قتل «جمال خاشقجي» منتقد سعودي در استانبول ترکيه تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايرنا، «رجب طيب اردوغان» ديروز چهارشنبه در گردهمايي بين المللي 'از شوراي دولتي تا ديوان عدالت اداري' در آنکارا گفت، اجازه نمي دهيم تا بر جنايت قتل خاشقجي سرپوش بگذارند و همه تلاش خود را مي کنيم که مسببان و مسئولان اين جنايت مجازات شوند.
رييس جمهوري ترکيه تحقق عدالت را هدف ترکيه در پيگيري پرونده قتل خاشقجي عنوان کرد و افزود، آنکارا هر زمان به زواياي جديد و پنهان اين جنايت دست يابد به صورت شفاف اعلام خواهد کرد.
«رجب طيب اردوغان» رييس جمهوري ترکيه روز سه شنبه نيز در مجلس اين کشور با اعلام اينکه توضيحات مقامات سعودي درباره قتل خاشقجي قانع کننده نيست گفت، اين جنايت، اقدامي از قبل برنامه ريزي شده بود و بايد روشن شود افرادي که روزنامه نگار سعودي را به قتل رسانده اند از چه کسي دستور گرفته بودند.
رژيم سعودي پس از گذشت حدود سه هفته، روز شنبه 20 اکتبر با ارائه يک روايت ناقص، قتل «جمال خاشقجي» روزنامه نگار واشنگتن پست در کنسولگري عربستان در استانبول را اتفاقي خواند و اذعان کرد، خاشقجي در درگيري با کارکنان کنسولگري کشته شد.
اين در حالي است که بسياري از مقامات دولتي و نهادهاي بين‌المللي از جمله سازمان عفو بين الملل، اين ادعاي رياض را روايتي ساختگي، مهندسي شده و نامعتبر دانسته‌اند.
135/112
بيشتر بخوانيد :
اردوغان: قتل خاشقجي از پيش برنامه‌ريزي شده بود
تحليل اردوغان از وضع آزادي گروه‌هاي مذهبي و سياسي در ترکيه
پرونده قتل خاشقجي؛ اردوغان هم به‌ابهام اذعان کرد/ تحليل
کليدواژه اردوغان جمال خاشقجي

برچسب‌ها:

نظر شما