شناسهٔ خبر: 28951100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام اروپایی:دفاع از روزنامه نگاران،اولویت پارلمان اروپا است

تهران - ایرنا - رئیس پارلمان اتحادیه اروپا روز دوشنبه ضمن انتقاد از اظهارات ضد و نقیض مقامات سعودی در رابطه به چگونگی ناپدید شدن و قتل جمال خاشقچی، دفاع از آزادی بیان و روزنامه نگاران را نخستین اولویت پارلمان اروپا دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه،'آنتونیو تایانی' که در نشست پارلمان اروپا در شهر استراسبورک فرانسه، سخنرانی می کرد، خواستار تحقیقات جدی بین المللی برای بررسی مرگ 'جمال خاشقجی' روزنامه نگار و نویسنده منتقد سعودی شد.
رئیس پارلمان اروپا گفت: دفاع از آزادی بیان و روزنامه نگاران اولویت نخست پارلمان است و ما از سران اتحادیه اروپا می خواهیم که با جدیت این موضوع را دنبال کنند.
تایانی ضمن انتقاد از اظهارات ضد و نقیض مقامات سعودی در رابطه با چگونگی کشتن جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی، از مقامات این کشور خواست تا هر چه زودتر عاملان این جنایت فجیع را بازداشت و به دستگاه قضایی تحویل دهند.
اظهارات تایانی در حالیست که پارلمان اروپا قرار است فردا (چهارشنبه) درباره قتل خاشقچی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول جلسه ای فوق العاده تشکیل دهد.
همچنین قرار است در نشست فردا، 'فدریکا موگرینی' مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره بیانیه ای صادر کند.
خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
دولت سعودی پس از 18 روز سکوت و تکذیب، بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی بامداد شنبه تایید کرد که او در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.
اروپام**9041**2040

نظر شما