شناسهٔ خبر: 28945579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

1156 مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی شاغل شدند

سید رضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 273 فرصت شغلی با پرداخت سه میلیارد و 600 میلیون تومان مربوط به 6 ماه نخست امسال

صاحب‌خبر - سید رضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 273 فرصت شغلی با پرداخت سه میلیارد و 600 میلیون تومان مربوط به 6 ماه نخست امسال بوده است.
وی با بیان اینکه اکثر تسهیلات پرداخت شده مربوط به مشاغل خانگی است گفت: در حال حاضر 2 هزار و 100 کارگاه قالی بافی و بیش از چهار هزار بافنده در استان فعالیت دارند.
معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: زمینه کسب و کار و کارآفرینی برای مددجویان فراهم شده و در حال حاضر 21 درصد طرح های اشتغال این نهاد مربوط به صنایع دستی است.
وی بر ضرورت ایجاد کسب و کارهای زنجیره ای، تجمیعی یا تعاونی توسط مددجویان تاکید کرد و گفت: طرح های انفرادی احتمال مقاومت و پایداری آن کم است از طرفی طرح های تجمیعی دارای بازار فروش و مقاومت بالایی است.
حسینی از فعالیت 14 کارگاه تجمیعی در حوزه های مختلف در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به عنوان مثال کارگاه های فرش که بیش از پنج نفر بافنده دارد، دارای ارزش فروش بیشتری است.
وی چرخه فروش فرش دستباف در کمیته امداد استان را کامل دانست و اظهار داشت: سال قبل 6 هزار متر فرش دستباف به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون تومان در استان تولید و فروخته شد.
معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: همچنین در 6 ماه نخست امسال 474 تخته فرش به متراژ 2 هزار و 352 متر مربع و ارزش 6 میلیارد و 266 میلیون ریال تولید شده است.
7557*3028
انتهای پیام

نظر شما