شناسهٔ خبر: 28946932 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

1156 مددجوي کميته امداد خراسان جنوبي شاغل شدند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد امام خميني (ره) خراسان جنوبي گفت: از سال گذشته تاکنون با پرداخت 13 ميليارد و 600 ميليون تومان تسهيلات اشتغال، يکهزار و 156 فرصت شغلي براي بانوان جامعه هدف در استان ايجاد شده است.

سيد رضا حسيني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد 273 فرصت شغلي با پرداخت سه ميليارد و 600 ميليون تومان مربوط به 6 ماه نخست امسال بوده است.
وي با بيان اينکه اکثر تسهيلات پرداخت شده مربوط به مشاغل خانگي است گفت: در حال حاضر 2 هزار و 100 کارگاه قالي بافي و بيش از چهار هزار بافنده در استان فعاليت دارند.
معاون اشتغال و خودکفايي اداره کل کميته امداد خراسان جنوبي اظهار داشت: زمينه کسب و کار و کارآفريني براي مددجويان فراهم شده و در حال حاضر 21 درصد طرح هاي اشتغال اين نهاد مربوط به صنايع دستي است.
وي بر ضرورت ايجاد کسب و کارهاي زنجيره اي، تجميعي يا تعاوني توسط مددجويان تاکيد کرد و گفت: طرح هاي انفرادي احتمال مقاومت و پايداري آن کم است از طرفي طرح هاي تجميعي داراي بازار فروش و مقاومت بالايي است.
حسيني از فعاليت 14 کارگاه تجميعي در حوزه هاي مختلف در استان خراسان جنوبي خبر داد و گفت: به عنوان مثال کارگاه هاي فرش که بيش از پنج نفر بافنده دارد، داراي ارزش فروش بيشتري است.
وي چرخه فروش فرش دستباف در کميته امداد استان را کامل دانست و اظهار داشت: سال قبل 6 هزار متر فرش دستباف به ارزش 2 ميليارد و 700 ميليون تومان در استان توليد و فروخته شد.
معاون اشتغال و خودکفايي اداره کل کميته امداد امام خميني (ره) خراسان جنوبي گفت: همچنين در 6 ماه نخست امسال 474 تخته فرش به متراژ 2 هزار و 352 متر مربع و ارزش 6 ميليارد و 266 ميليون ريال توليد شده است.
7557*3028
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما