شناسهٔ خبر: 28926563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۲ میلیارد قرض الحسنه به مددجویان و نیازمندان

خبرگزاری صداوسیما

۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) کشوردر دیدار با استاندار و مسئولان کمیته امداد و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در یاسوج از اختصاص 2 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای پرداخت به نیازمندان و مددجویان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف پرداخت تسهیلات با شرایط آسان برای افراد نیازمند تاسیس شده است.
مجید باجیلون با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مناطق کمتر برخوردار کشور مهمترین اهداف صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است افزود: با توجه به تامین هزینه های جاری این صندوق، کارمزد 3 درصد به تسهیلات این صندوق تعلق گرفته است.
وی ترویج سنت قرض الحسنه و همچنین توسعه بانکداری اسلامی را از دیگر اهداف ایجاد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بیان کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 130 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 595 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان در کشور پرداخت شده است.
باجیلون با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با مجوز رسمی از بانک مرکزی در حال ارائه خدمات است گفت: این صندوق از سال 94 با انجام مراحل قانونی و کسب تأییدیه دفتر رهبر معظم انقلاب و دریافت مجوز از بانک مرکزی تشکیل شده است.

وی افزود: از ابتدای تاسیس تاکنون نیز در 33 صندوق امداد ولایت در کشور 450 هزار فقره تسهیلات کارگشایی، اشتغال و مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.
باجیلون با اشاره به شعار این صندوق با عنوان یک خانواده یک خیر و یک خیریه از مردم خواست با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه در این صندوق سپرده گذاری کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون 30 میلیارد تومان تسهیلات به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داده شد گفت: از مجموع این تسهیلات 20 میلیارد تومان آن در 2 ماه اخیر به نیازمندان پرداخت شده است.
وی از پرداخت 2 میلیارد تومان تسهیلات ویژه به شهرستانهای محروم در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و بیان کرد: این تسهیلات از فردا به متقاضیان واجد الشرایط پرداخت می شود.
مدیر عامل صندوق امداد ولایت همچنین ازاختصاص اعتبار 15 تا 20 میلیارد تومانی به صندوق امداد ولایت کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و گفت: این تسهلات با هدف کمک به نیازمندان و حل مشکلات مختلف مددجویان کمیته امداد به متقاضیان پرداخت می شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست با اشاره به اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کنند اضافه کرد: این صندوق وابسته به اعتبارات دولتی نیست و با کمک خیران، برخی دستگاه های دولتی و افراد خودکفا در زمینه اعطای تسهیلات نقش خود را به خوبی ایفا می کند.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور از صندوق امداد ولایت کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

نظر شما