شناسهٔ خبر: 28928763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد مطرح کرد:

پرداخت ۳۱۵۸ مورد تسهیلات خودکفایی و کارگشایی به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۱۵۸مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی و خودکفایی از ابتدای سال جاری تاکنون از محل منابع صندوق امداد ولایت به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد پرداخت‌ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز ( 30 مهر) در گردهمایی مدیران و عاملان صندوق امداد ولایت استان که با حضور مدیرعامل صندوق امداد ولایت کشور برگزار شد، گزارشی از تسهیلات ارائه ‌شده صندوق امداد ولایت این استان ارائه داد.  

 

وی در این گزارش با اشاره به اینکه صندوق قرض ‌الحسنه امداد ولایت با رویکرد جذب منابع خیرین و نیکوکاران شهریورماه 95 افتتاح شد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه هزار و 158 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی و خودکفایی با اعتبار 16 میلیارد و 417 میلیون تومان از منابع صندوق امداد ولایت استان به مددجویان و اقشار نیازمند پرداخت ‌شده است.

 

محبی با بیان اینکه یکی از اهداف راه ‌اندازی صندوق قرض ‌الحسنه امداد ولایت پرداخت وام کارگشایی و ضروری برای مددجویان نیازمند است، گفت: در این زمینه 2 هزار و 855 مورد تسهیلات کارگشایی با اعتبار 10 میلیارد و 99 میلیون تومان به مددجویان و اقشار نیازمند در سال جاری پرداخت شد. 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات خودکفایی پرداخت‌ شده در سال جاری را 303 مورد دانست و تصریح کرد: در این خصوص 6 میلیارد و 318 میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی با یادآوری اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به‌منظور پرداخت سریع‌تر و بهتر تسهیلات قرض‌ الحسنه به مددجویان نیازمند و خدمت به این قشر افتتاح‌ شده، گفت: 82 درصد از تسهیلات پرداختی این صندوق به مددجویان و 18 درصد به سایر نیازمندان غیر مددجو بوده است.

 

علی نادری، مدیر شعب صندوق قرض ‌الحسنه امداد ولایت استان کهگیلویه و بویراحمد هم پرداخت 12 مورد تسهیلات در سرفصل وجوه اداره با اعتبار 23 میلیون و 500 هزار تومان، 22 مورد وام پرداختی یک هزار واحدی مسکن سپاه با اعتبار 110 میلیون تومان و 25 فقره وام مسکن با اعتبار 154 میلیون تومان را اقدامات این صندوق اعلام کرد.

 

وی به جذب منابع در صندوق اشاره و اضافه کرد: در 6‌ ماهه نخست سال جاری، 18 میلیارد و 375 میلیون تومان جذب کردیم که این مبلغ در سال گذشته، 14 میلیارد و 290 میلیون تومان بوده است.

 

نادری مبلغ اختصاص داده‌ شده به بانک مهر ایران را 13 میلیارد و 324 میلیون تومان اعلام و اظهار داشت: سه هزار و 322 پرونده به بانک مهر ارسال‌ شده که 108 مورد پرداخت و مابقی در حال تشکیل پرونده و پیگیری هستند.

 

وی افتتاح حساب همه کارکنان صندوق امداد ولایت استان، ارسال پیامک و دعوت ‌نامه برای خیرین نیکوکار و مکاتبه با روسای ادارات استانی و شهرستانی جهت افتتاح حساب در صندوق و مراجعه حضوری و چهره به چهره با جمعی از نیکوکاران، عمده‌ فروشان، رؤسای امور صنفی استان، بنگاه‌ های کوچک و بزرگ، عاملان شهرک‌ های صنعتی شهر یاسوج، پمپ ‌بنزین ‌ها و رستوران ‌ها جهت افتتاح حساب و سپرده‌ گذاری در این صندوق را از دیگر اقدامات این حوزه نام برد.

نظر شما