شناسهٔ خبر: 28896058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سوابق سکاندار پيشنهادي وزارت تعاون

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس‌جمهوري امروز (يکشنبه) در نامه اي به علي لاريجاني رييس مجلس، محمد شريعتمداري را به عنوان وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي به مجلس معرفي کرد.

به گزارش ايرنا، محمد شريعتمداري در سال 1376 در دولت هفتم با اخذ 199 راي اعتماد از مجلس وزير بازرگاني شد. انحلال سازمان غله ايران، سازمان قند و شکر ايران، سازمان گسترش خدمات بازرگاني ايران و سازمان تعاون مصرف شهر و روستا و تجميع وظايف آنها در شرکت بازرگاني دولتي ايران از اقدام هاي وي در وزارت بازرگاني بود.
در سال 1380 براي دوره دوم خدمت در وزارت بازرگاني با اخذ 215 راي موافق از وزيراني بود که آراي بالايي از مجلس گرفت.
شريعتمداري در دوران وزارت، سازمان بازرسي و نظارت را در سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان ادغام و 51 درصد از سهام شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران را به بخش غيردولتي واگذار کرد؛ همچنين مرکز توسعه صادرات ايران را با ادغام در معاونت بازرگاني خارجي، به سازمان توسعه تجارت ايران مبدل ساخت. در اين دوره، ايران به عضويت ناظر سازمان جهاني تجارت درآمد.
شريعتمداري به عنوان وزير بازرگاني در دولت هاي هفتم و هشتم، قوانين جديد تجارت الکترونيک، گمرکي، حمايت از مصرف کنندگان، صدور گواهي امضاي ديجيتالي را در مجلس شوراي اسلامي ايران به تصويب رساند.
وي در سال 96 با کسب 241 راي موافق و 5 راي مخالف؛ 20 راي ممتنع و 2 راي باطله از مجموع 288 راي نمايندگان مجلس، سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت در کابينه دولت دوازدهم شد.
ديروز رييس جمهوري با استعفاي وي از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت و او را به عنوان وزير پيشنهادي براي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي معرفي کرد.
به گزارش ايرنا، هفدهم مردادماه امسال علي ربيعي وزير سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعي با کسب 129 راي موافق، 3 راي ممتنع و 111 راي مخالف از مجموع 244 راي استيضاح شد و پس از آن رئيس جمهوري «انوشيروان محسني بند پي» را به عنوان سرپرست اين وزارتخانه منصوب کرد.
اقتصام**9454** 2023
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما