شناسهٔ خبر: 28882175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

امام‌جمعه زاهدان: سرویس اطلاعاتی پاکستان تحت فرمان دولت این کشور نیست

صاحب‌خبر -
 

زاهدان ـ خبرنگار اطلاعات: نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان گفت: ارتش پاکستان تحت فرمان کامل دولت این کشور نیست و سرویس اطلاعاتی آن دقیقاً عامل عربستان و آمریکاست.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز‌جمعه زاهدان ضمن محکومیت اقدام گروهک تروریستی جیش‌الظلم در ربودن جمعی از بسیجیان و نیروهای هنگ مرزی در نقطه صفر مرزی میرجاوه اظهارداشت: پس از وقوع این حادثه اولین سوالی که پیش می‌آید این است که آیا پایگاه مرزی که مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفت از استحکام خوبی برخوردار بود یا نه؛ که قرارگاه قدس سپاه اعلام کرد این پایگاه از استحکام خوبی برخوردار بوده است.

نماینده مردم سیستان‌و‌بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: سوال دیگر این است که آیا این حادثه در زمان غفلت نیروهای مستقر در این پایگاه اتفاق افتاده که با توجه به عملیاتی که ۱۲ روز قبل انجام شد و نیروهای نظامی ایران نفر دوم گروهک جیش‌الظلم را به هلاکت رساندند متوجه می‌شویم دشمن در حالت انتقام است و نیروهای ما در غفلت نبودند.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان فنی و نظامی سپاه، ارتش، مرزبانی و نیروی انتظامی نوعی خیانت در این جنایت نقش داشته است. نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری گروهک تروریستی جیش‌الظلم اضافه‌کرد: سرکردگی این گروه را «عبدالرحیم ملازاده» فردی شرور، وهابی و معاند بر عهده دارد که بعد از دستگیری و اعدام عبدالمالک ریگی با باقیمانده گروهک جند‌الشیطان، جیش‌الظلم (جیش‌العدل) را راه‌اندازی کرد.

وی اظهارداشت: این فرد شرور که ساکن شهر راسک در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان بود وقتی برادرش به اتهام قتل مولوی جنگی زهی دستگیر شد به پاکستان گریخت و سعی کرد تا با اجیرکردن عده‌ای افراطی در مناطقی مانند نیکشهر، راسک و سرباز اهدافش را عملی کند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان و کرمان ادامه داد: این گروهک با مشاوره برخی از اعضای سازمان منافقین خلق ساختار و تشکیلاتی مدرن‌تر از گروهک ریگی به وجود آورد تا ضریب خطا و آسیب آنان در انجام عملیات‌ها کمتر شود.

آیت‌الله سلیمانی اضافه‌کرد: سرویس‌های منطقه‌ای و جهانی با نظارت موساد دست به تشکیل سازمانی برای این گروهک زدند تا از نظر ساختاری شبیه سازمان منافقین شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان با طرح این سوال که پشتیبان این گروهک‌ها چه کسانی هستند افزود: از آنجا که این گروهک کاملاً با پازل‌های صهیونیستی همراه است و در تمام این مدت هیچ بیانیه‌ای‌در محکومیت اعمال صهیونیست صادر نکرده است از طرف صهیونیسم حمایت و همچنین از سازمان‌های جاسوسی سیاه و موساد بهره‌مند می‌شود و علاوه بر این با قاچاق مواد مخدر نیازهای اقتصادی خود را تامین می‌کند. وی اظهارداشت: بارها دولت پاکستان قول داده اما در مقام عمل چیزی ندیدیم بنابر این حمل بر صحت این است که بگوییم در نوع حکومت پاکستانی‌ها سرویس اطلاعاتی کشورشان تحت نفوذ آنان نیست .

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: پاکستانی‌ها اوایل منکر بودند که اشرار در خاک آنان استقرار داشته باشند اما بعد از آنکه شواهد بسیار نشان داد که کشور آنها محل استقرار اشرار است اکنون دیگر نمی‌توانند این موضوع را انکار کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این نخستین باری بود که این گروهک دست به اقدامات خرابکارانه علیه ایران می‌زند، اضافه کرد:‌ تاکنون ده‌ها عملیات انجام دادند اما با هوشمندی نیروهای نظام جمهوری اسلامی این حرکات سرکوب شد.

وی گفت: این گروهک ناجوانمردانه‌ترین روش را در دستور کار قرار داد چرا که مسموم‌کردن افراد توسط نیروهای نفوذی هیچ ارزش عملیاتی ندارد.

امام‌جمعه زاهدان با اشاره به وظیفه جمهوری اسلامی نسبت به این حادثه اظهارداشت: فعالیت‌های دیپلماتیک و طرح تعقیب تروریست‌ها باید بیشتر شده و از نظر حقوقی باید پیگیری جدی‌تری انجام شود.

آیت‌الله سلیمانی همچنین به نقش بزرگان و ریش‌سفیدان در آزادی ربوده‌شدگان اشاره کرد و گفت: برخی از نیروهای ربوده شده از چند طایفه پرجمعیت سیستان و بلوچستان هستند که بزرگان این طوایف باید رایزنی‌های را آغاز کنند.

نظر شما