شناسهٔ خبر: 28853313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرويس اطلاعاتي پاکستان تحت فرمان دولت اين کشور نيست

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ارتش پاکستان تحت فرمان کامل دولت اين کشور نيست و سرويس اطلاعاتي آن دقيقا عامل عربستان و آمريکاست.

به گزارش ايرنا آيت الله عباسعلي سليماني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زاهدان ضمن محکوميت اقدام گروهک تروريستي جيش الظلم در ربودن تعدادي از بسيجيان و نيروهاي هنگ مرزي در نقطه صفر مرزي ميرجاوه اظهار داشت: پس از وقوع اين حادثه اولين سوالي که پيش مي آيد اين است که آيا پايگاه مرزي که مورد حمله ترريست ها قرار گرفت از استحکام خوبي برخوردار بود يا نه؛ که قرارگاه قدس سپاه اعلام کرد اين پايگاه از استحکام خوبي برخوردار بوده است.
نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: سوال ديگر اين است که آيا اين حادثه در زمان غفلت نيروهاي مستقر در اين پايگاه اتفاق افتاده که با توجه به عملياتي که 12 روز قبل انجام شد و نيروهاي نظامي ايران طي آن نفر دوم گروهک جيش الظلم را به هلاکت رساندند متوجه مي شويم دشمن در حالت انتقام است و نيروهاي ما در غفلت نبودند.
آيت الله سليماني ادامه داد: طبق نظر کارشناسان فني و نظامي سپاه، ارتش، مرزباني و نيروي انتظامي نوعي خيانت در اين جنايت نقش داشته است.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان با اشاره به تاريخچه شکل گيري گروهک تروريستي جيش الظلم تصريح کرد: سرکردگي اين گروه را «عبدالرحيم ملازاده» فردي شرور، وهابي و معاند بر عهده دارد که بعد از دستگيري و اعدام عبدالملک ريگي با باقيمانده گروهک جندالشيطان، جيش الظلم (جيش العدل) را راه اندازي کرد.
عضو خبرگان رهبري اظهار داشت: اين فرد شرور که ساکن شهر راسک در جنوب سيستان و بلوچستان بود وقتي برادرش به اتهام قتل مولوي جنگي زهي دستگير شد به پاکستان گريخت و سعي کرد تا با اجير کردن عده اي افراطي در مناطقي مانند نيکشهر، راسک و سرباز اهدافش را عملي کند.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: اين گروهک با مشاوره برخي از اعضاي سازمان منافقين خلق ساختار و تشکيلاتي مدرن تر از گروهک ريگي به وجود آورد تا ضريب خطا و آسيب آنان در انجام عمليات ها کمتر شود.
آيت الله سليماني تصريح کرد: سرويس هاي منطقه اي و جهاني با نظارت موساد دست به تشکيل چارت سازماني براي اين گروهک زدند تا از نظر ساختاري شبيه سازمان منافقين خلق شود.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: در اساسنامه اين گروهک سه هدف راهبردي به هم ريختن ثبات ايران، شکستن نفوذ ايران در منطقه و براندازي جمهوري اسلامي ايران تعريف شده است.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان با طرح اين سوال که پشتيبان اين گروهک ها چه کساني هستند افزود: از آنجايي که اين گروهک کاملا با پازل هاي صهيونيستي همراه است و در تمام اين مدت هيچ بيانيه در محکوميت اعمال صهيونيست صادر نکرده پيداست که از طرف صهيونيسم حمايت و همچنين از سازمان هاي جاسوسي سياه و موساد بهره مند مي شود و علاوه بر اين با قاچاق مواد مخدر نيازهاي اقتصادي خود را تامين مي کند.
امام جمعه زاهدان با بيان اينکه پايگاه و محل استقرار اين گروهک در کشور همسايه و اسلامي پاکستان است، ادامه داد: اين سوال مطرح مي شود که آيا پاکستان هيچ احساس تکليفي نسبت به ايران براساس حسن همجواري ندارد، آيا نسبت به اين کارهاي زشت و پليد که در خاک اين کشور انجام مي شود مسئوليت پذير نيست.
آيت الله سليماني تصريح کرد: رابطه ما با دولت پاکستان براي همگان معلوم است اما ارتش پاکستان تحت فرمان کامل دولت اين کشور نيست و سرويس اطلاعاتي اين کشور دقيقا عامل عربستان و آمريکاست.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: بارها دولت پاکستان قول مي دهد اما در مقام عمل چيزي نديديم بنابراين حمل بر صحت اين است که بگوييم در نوع حکومت پاکستاني ها سرويس اطلاعاتي کشورشان تحت نفوذ آنان نيست.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: پاکستاني ها اوايل منکر بودند که اشرار در خاک آنها استقرار داشته باشند اما بعد از آنکه شواهد بسيار نشان داد که کشور آنها محل استقرار اشرار است اکنون ديگر نمي توانند اين موضوع را انکار کنند.
عضو خبرگان رهبري با بيان اينکه اين نخستين باري نبود که اين گروهک دست به اقدامات خرابکارانه عليه ايران مي زند، تصريح کرد: تاکنون ده ها عمليات انجام دادند اما با هوشمندي نيروهاي نظام جمهوري اسلامي اين حرکات سرکوب شد.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان گفت: اين گروهک ناجوانمردانه ترين روش را در دستور کارقرار داد چرا که مسموم کردن افراد توسط نيروهاي نفوذي هيچ ارزش عملياتي ندارد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به وظيفه جمهوري اسلامي نسبت به اين حادثه اظهار داشت: فعاليت هاي ديپلماتيک و طرح تعقيب تروريست ها بايد بيشتر شده و از نظر حقوقي بايد پيگيري جدي تري انجام شود.
آيت الله سليماني همچنين به نقش بزرگان و ريش سفيدان در آزادي ربوده شدگان اشاره کرد و گفت: برخي از نيروهاي ربوده شده از چند طايفه پر جمعيت سيستان و بلوچستان هستند که بزرگان اين طوايف بايد رايزني ها را آغاز کنند.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: اکنون جايز است که جايگاه بزرگي در طوائف و نقش اين افراد به ديگران نشان داده شود.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان تصريح کرد: ما مطمئن هستيم تعقيب اشرار به جد صورت مي گيرد و بزرگان نيز به رايزني مي پردازند تا شاهد بازگشت اين افراد به دامن خانواده هايشان باشيم.
9908**3213
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما