شناسهٔ خبر: 28880845 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نایب رئیس مجلس :

مقصر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ما هستیم / انتقاد از عدم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در نمایشگاه کتاب تبریز

نصر: نائب رئیس مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: مقصر وضعیت حال ما هستیم که نتوانستیم مشکلات را با علم حل کنیم و نسل جوان را چنین تربیت کنیم و متاسفانه همیشه شعار دادیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، مسعود پزشکیان عصر امروز در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین دوره نمایشگاه  نشر دیجیتال اظهار کرد: خداوند در قرآن وقتی می‌خواست انسان را به عنوان خلیفه انتخاب کند به ملائکه خود موضوع را گفته و فرشتگان مخالفت می‌کنند که چرا انسانی که جنایت می‌کند را خلیفه می‌کنید و خداوند می‌فرماید من می‌دانم که چه می‌کنم.

وی افزود: خداوند به انسان دایره کلمات داده در حالی که فرشتگان هر آنچه را خدا فرمان داده را می‌داند از این‌رو به خاطر علم و دانایی انسان، ملائک مجبور به سجده شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به یک حدیث قدسی مبنی بر اینکه نگاه اعتقادی این است که زمین و زمان را به خاطر انسان ساخته‌ایم، تصریح کرد: حیات انسان به علم و حیات علم به عمل و عمل به اخلاص است.

وی با بیان اینکه چرا باید کتاب و علم در دست داشته و نمی‌توانیم کاری بکنیم، گفت: باید به دنبال علم برویم و خداوند قرآن را فرستاده تا به عزت و عزیزی ب سیم و اگر بزرگ نیستیم به خاطر بیگانه بودن با کتاب و مداد و دفتر است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: برازنده ما نیست که در مشکلات اقتصاد، معیشت و فرهنگی گریبان‌گیر باشیم و اگر چنین مشکلاتی است به خاطر بیگانگی با علم و دانایی است.

وی ادامه داد: مقصر وضعیت حال ما هستیم  که نتوانستیم مشکلات را با علم حل کنیم و نسل جوان را چنین تربیت کنیم و متاسفانه همیشه شعار دادیم.

پزشکیان با تاکید به اینکه علم یک بحث بوده و فهمیدن یک بحث دیگر است، تصریح کرد: فرق انسان با سایر در علم و دانایی است و امیدواریم این نمایشگاه برای همه ابزاری برای تغییر رفتار و انتخاب بهترین‌ها است.

وی اذعان داشت: هر کتابی را خواندن مهم نیست بلکه باید متناسب با رفتار، نیاز و رسالت خود کتاب برگزید.

ناسیب رئیس مجلس با گلایه از نبود حضور وزیر فرهنگ در آیین افتتاح، گفت: مهم‌ترین حادثه زندگی انس مردم با کتاب است و کدام جلسه و موضوعی مهم‌تر از کتاب و جامعه و تغییر رفتار جامعه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به یک استاد ژاپنی، گفت: اِمین را برای کارخانه‌ای برای ایجاد کیفیت دعوت می‌کند و وقتی می‌بیند مدیر ارشد در کارخانه نیست آنجا را ترک می‌کند که این کیفیت وقتی مدیر ارشد در آن حاضر نیست و برایش مهم نبوده میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما