شناسهٔ خبر: 28878931 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تکمیل پروژه های نیمه تمام ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رییس شورای شهر تهران، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهر تهران را ۱۲ هزار میلیارد تومان در بخش های غیر از مترو و ۲۵ هزار میلیارد تومان در مترو اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی»، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهر تهران را 12 هزار میلیارد تومان در بخش های غیر از مترو و 25 هزار میلیارد تومان در مترو اعلام کرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه بخش باقی مانده بزرگراه شهید صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران گفت:  امروز پروژه های عمرانی در شهر تهران در چند بخش خودرو محور، ساختمانی، خدمات شهری و حمل و نقل عمومی در جریان است.

 

وی اعلام کرد: تکمیل مجموعه پروژه هایی که در شهرداری شروع شده اعتباری در حدود  8 هزار تا 12 هزار میلیارد تومان به جز مترو و خطوط مترو را 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

هاشمی تصریح کرد: این پروژه ها بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که عمده این پروژه ها بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستند.

 

وی با بیان اینکه رفع مشکل گلوگاه های ترافیکی نمی تواند راهکاری طولانی مدت برای ترافیک تهران باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد خودروها در شهرتهران روز به روز افزایش یافته و قیمت سوخت نیز پایین است بنابراین مردم بیشتر از خودرو شخصی استفاده می کنند.

 

هاشمی بر ضرورت تغییر سیاست ها در حوزه حمل و نقل شهری تاکید کرد و گفت: برای حل مشکلات ترافیکی شهر تهران به نظر باید سیاست ها را تغییر داده و بیشتر سرمایه های شهر تهران به سمت تکمیل پروژه های حمل و نقل عمومی همچون خط 6 و 7 مترو تهران برود.

 

رییس شورای شهر تهران گفت: اگر بتوانیم پروژه های حمل و نقل عمومی را به نتیجه برسانیم و با تجهیز آنها ظرفیت را بالا ببریم می توان تعداد سفرها را افزایش دهیم.

 

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: شهر تهران بیش از 200 کیلومتر خط مترو دارد ولی چون تجهیز نشده است، تعداد سفرهای این خطوط به شدت پایین است. امروز مترو باید 6 تا 7 میلیون نفر را منتقل کنند یعنی اینکه هر کدام از خطوط باید روزی یک میلیون سفر را  داشته باشند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز خطوط یک و دو و پنج با نصف ظرفیت، خطوط دیگر با یک چهارم ظرفیت کار می کنند و  خطوط 6 و 7 هم نیز ظرفیتی را پوشش نمی دهند.

 

هاشمی در خصوص پروژه افتتاح شده در امتداد بزرگراه شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: این پروژه در حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که امروز به بهره برداری رسید.

 

گفتنی است در این افتتاحیه محمد علیخانی،شهربانو امانی، محمد جواد حق شناس، حجت نظری، حسن خلیل آبادی، افشین حبیب زاده نیز حضور داشتند.

نظر شما