شناسهٔ خبر: 28866091 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جاده کوهرنگ به اليگودرز بهسازي مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ ، کيار و دهستان موگويي در مجلس شوراي اسلامي از بهسازي محور کوهرنگ به اليگودرز لرستان خبر داد و گفت: اين جاده با همکاري اين استان ها ارتقا مي يابد.

به گزارش ايرنا، علي کاظمي باباحيدري شامگاه جمعه در جريان نشست مشترک استانداران چهارمحال و بختياري و لرستان در منطقه زلقي اليگودرز افزود: ارتقا جاده کوهرنگ به اليگودرز زيربناي اصلي خدمات رساني به اين مناطق است و جاده اين دو شهرستان بايد به يک محور گردشگري تبديل شود.
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس شوراي اسلامي، اتصال جاده دهستان موگويي شهرستان کوهرنگ و بزنويد اليگودرز را يکي از خواسته هاي مهم مردم اين مناطق دانست.
وي گفت: در سالهاي قبل از طريق احداث يک دستگاه پل فلزي جابه جايي مردم بين اين 2 استان انجام مي شود و مردم موگويي مانند قبل ديگر در زمستان پشت انباشت برف نمي مانند.
به گزارش ايرنا، مردم دهستان موگويي پيش از نصب پل فلزي حدود 6 ماه از سال را پشت برف، محاصره مي شدند.
وي افزود: جاده خاکي بين موگويي و بزنويد هنگام بارش برف با مشکل تردد مواجه است و رفت و آمد در آن به سختي انجام مي شود.
کاظمي باباحيدري تصريح کرد: تعريض، بهبود زيرسازي و آسفالت اين جاده در دستور کار مسئولان قرار گيرد.
نماينده مردم شهرستان اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: جبران کمبودهاي مناطق بزنويد و موگويي در هر دو استان ضروري است.
محمد خدابخشي تاکيد کرد: بهبود جاده اليگودرز به کوهرنگ باعث تحول درآمد مردم، اشتغالزايي و جلوگيري از مهاجرت روستائيان مي شود.
خدابخشي تصريح کرد: تامين برق و گاز مناطق بزنويد و موگويي باعث تسهيل در زندگي عادي مردم منطقه و جلوگيري از قطع درختان و تخريب و نابودي جنگل خواهد شد.
به گزارش ايرنا، در نشست استانداران چهارمحال و بختياري و لرستان، مقرر شد کارگروهي متشکل از مسئولان و نمايندگان مجلس هر دو استان تشکيل و راهکارهاي علمي ارتقاي مناطق محروم زيرپوشش شهرستان هاي اليگودرز لرستان و کوهرنگ چهارمحال و بختياري شناسايي و در راستاي اجرايي شدن آن برنامه ريزي شود.
دهستان موگويي در 120کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارد و در فصل زمستان به دليل بارش سنگين برف ، مردم در محاصره انباشتي از برف قرار مي گيرند و 6 ماه از سال رفت و آمد از سمت کوهرنگ به دهستان موگويي با مشکل همراه مي شود.
7362/2097
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما